8kk vauva nukahtaisi VAIN tissille edelleen..kuinka yleistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yuyuy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yuyuy

Vieras
on välillä aika hankalaa, kun vauva raivoaa kuin viimeistä päivää jos ei saa nukahtaa tissille. vaikka olisi maha täynnä sosetta ja nokkamukista maitoa. silti on pakko saada tissiä. vähän hankalaa esim. jos ulkoilen esikoisen kanssa, vaikea saada nukahtaa mihinkään ilman tissiä..

Ton takia mä olen opettanut lapseni juomaan pullosta, kun tissittely on alkanut tympiä. Yksi pienistäni ymmärsi myös tutin, mutta muut tarvitsivat jotain juotavaa. Aluksi maitoa, myöhemmin ihan vettä.

Meillä vauva 6,5 kk, nukahtaa ulkona vaunuihin ja sisällä tissille. Nyt kun vierastus on tullut kuvioihin ja yöheräily lisääntynyt, olen alkanut korvata osan unitisseistä tutilla ja silittelyllä. Toimii useimmiten minun tekemänäni muttei miehen tekemänä. Uskoisin, että 6-8 kk ikäinen tarvitsee paljon turvaa.

Tämä kaikki onnistuu, kun on vain yksi lapsi. En osaa sanoa, mitä tekisin jos pitäisi huolehtia samalla esikoisesta. Eli nollakommentti minulta...

Meillä 1v 2kk ja edelleen nukahtaa joko tissille, liikkuviin vaunuihin tai autoon. Ei se tissille nukutus meillä vie ainakaan enempää aikaa kuin mikään muukaan nukutus ja itsekseen en odota nukahtavan vielä pitkään aikaan. Ulkoilua ei meillä ajoiteta uniaikaan tai silloin kun oli niin pieni että nukkui vielä monet unet, tein niin, että juuri ennen uloslähtöä, kun vauvallakin jo ulkovaatteet päällä, niin tissitin vielä eteisessä puoliuneen ja sitten heti liikkeelle vaunuilla jolloin nukahti ja nukkui ulkoilun.

Esikoinen nukahti pääasiassa rinnalle, yöunillekin kävi vajaat 2v:nä vasta kun sai rintaa (tää ei haitannut kun oli vain 1 lapsi). Toki simahti vaunuihin tai autoonkin, mutta niitä edelsi kuitenkin ateria rinnalla. Olisiko sun mahdollista syöttää vauvalle soseet, pukea viittä vaille valmiiksi, antaa rintaa ja laittaa vaunuihin ja sitten mars pihalle?

Nyt uuden tulokkaan kanssa pelaan aikalailla tuota peliä, puen siten ettei tukehdu kuumuuteen kun käy rinnalla, esikoinen odottaa takki harteilla ja kun vauva on happy, kamat kasaan minuutissa ja ovesta pihalle. Toisinaan jos meinaa mennä pipariksi niin vaatteet päälle ja ikkuna auki niin ei tule kelleen kuuma mutta vauva saa syötyä ja pihalla voidaan olla rauhassa.

No tuota sanotaan uniassosiaatioksi, josta pitää opetella pois...opetella uudet nukahtamisrutiinit, kun on kerran tissille tottunut nukahtamaan. Eip siinä muuta.

[QUOTE="mimmu";24770993]No tuota sanotaan uniassosiaatioksi, josta pitää opetella pois...opetella uudet nukahtamisrutiinit, kun on kerran tissille tottunut nukahtamaan. Eip siinä muuta.[/QUOTE]

MIKSI siitä pitäisi opetella pois? Jotta voisi opetella uuden uniassosiaation? Eiköhän jokainen ihminen joskus aikanaan opi nukahtamaan ilman rintaakin. Toki, jos se nyt ylitsepääsemätön ongelma on, niin sitten täytyy opetella uusi tapa. Mutta mitään haittaahan tuosta ei ole, joten jos äiti jaksaa nukuttaa rinnalle, niin mikäs siinä?

Yhteistyössä