8kk vauvan yöunista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sani_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sani_

Uusi jäsen
20.03.2013
26
0
1
Meillä nyt poika 8kk. Yöunille nukahtaa helposti n. klo 20.00 omaan sänkyyn. Tunnin pari nukkuu kunnolla, mutta sitten se tajuton tuttirumba alkaa!! Tuttia kitistään parhaimmillaan 1,5h tunnin välein, pahimmillaan 15min välein ja omat yöunet alkaa olla hyvin vähäiset kun liika väsymykseltä en oikein enään unta saa nopeasti :(

Miten ihmeessä tuota ainaista tutin tippumisen kitinää saisi pois? Alkaa tämä äiti nimittäin olla hyvin väsynyt :(

Siinä vaiheessa kun tutista on enemmän haittaa kuin hyötyä, on aika vieroittaa. Eli ottaisin tutin pois. Huutohan siitä tulee, mutta kun huomaa ettei tuttia enää ole niin varmasti yöt helpottavat.

Laittaako se sen tutin itse jos osuu käteen? Auttaisko kun laittais useamman tutin sänkyyn et vauva sais sen laitettua ite ennenkun herää kunnolla? Onhan pinnasängyssä reunapehmusteet, ettei lattialle asti tipu? Jos ei nuo auta tai on kokeiltu ni ei siinä varmaan auta kun vierotus..

Tutteja sängyssä on kolme tällä hetkellä. Välillä löytää itse tutin, yleensä ei löydä!

Ei kai sitten auta kuin sitä vierottamista aloitella. Kannattaisiko tuon ikäisellä pikkuhiljaa vierottaa vai kerralla pois? Tätä olin suunitellut vasta kun ymmärtää että ei tuttia saa, muttamutta...

Viimeksi muokattu:
Laita tuttinauha(semmonen mahd. pieni nauhamalli) vauvalle, pian hän oppii sen tutin itse siitä ottamaan. Meillä toimi. Tai sit meille neuvolasta käskettiin laittaa kans vaikka 5 tuttia sänkyyn jos jonkun itse löytäisi sieltä..

Meillä vierotettiin ton ikäinen tutista kerrasta pois. Meni noin kolme yötä ja sen jälkeen nukkui hyvin yöt. no kerran heräs syömään, mut tuttia ei sit kaivannut. Suosittelen.

meillä kans onneks tyttö löytää sen itse, huoneessa myös himmeä valo. joskus ku yöllä herään vaikka vessaan ni laitan samalla tutin sen käteen, jos on suustaan pudottanut :) siitä se sitten löytää tiensä suuhun, teillä kuitenkin kuulostaa siltä, että kannattaa vieroittaa, josko ois jo oppinut siihen, että äiti aina sen huolehtii..

Yhteistyössä