8kk yöheräily - unikoulu vs ohimenevä vaihe APUA!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Olivia78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Olivia78

Jäsen
20.06.2008
161
1
16
Meillä on 7,5kk tyttövauva, joka ei ole koskaan nukkunut täysiä öitä, saati sitten selvinnyt ilman yösyöttöjä. Täysimetin tyttöä 6kk saakka(ja lopetin-unohdin imetyksen kiinteiden myötä 6,5kk ilman ongelmia) ja öisin 2h välein tyttö söi. Sen jälkeen meni hetki kahdella syötöllä, mutta sitten alkoi n. kuukausi sitten tämä helvetti.

Tyttö herää parhaimmillaan 10-15 kertaa yössä tuttia huutamaan(ruokaa pari kertaa). Joskus herää 0.00 ja valvoo/hilluu 03.00 saakka, herää silti normaalisti 08.00 aikaan. Tytöllä on ollut aina todella säännöllinen päivärytmi ruokailuineen, leikkeineen, ulkoluineen ja iltakylpyineen/lauluineen. Tyttö nukkuu omassa sängyssään meidän makuuhuoneessa. Herään parhaimmillani 1,5 10 min välein tuttia antamaan ja saan nukkua tunnin ja sen jälkeen sama rumba. Päivisin tytöllä on kausia, kun ruoka ei maistu ja on kiukkuinen. Hampaita ei näy ei kuulu.

Tyttö on oppinut vasta ryömi/konttaamaan, taputtamaan yms. eli kehittyy hurjaa vauhtia ja olenkin lukenut, että heräileminen kuuluu tähän vaiheeseen(eli pitää vaan kestää). Milloin sitten unikoulu on sopiva ja kenelle?Tyttö ei kuitenkaan huuda öisin vaan tutin saatuaan vaikenee väittömästi eli ei sen kummemmin vaadi "rauhottelua".

Olisin kiitollinen kaikista kokemuksista ja neuvoista..alkaa olla melko väsynyt, koska tyttö raivostuu jos isä yrittää yöllä hoitaa ja itse en ole nukkunut 3 pätkää pidempään miltei 8 kk...Kohta pitäisi alkaa osa-aika työtkin.

meidän poitsu oli vähän samanlainen,lopulta raahasin pinnasängyn kiinni omaan sänkyyni ja pidin kättäni pinnojen välistä hänen kädessään tai silittelin päästä/selästä. kesti kuukauden verran ja nyt nukkuu taas tosi hyvin. Unikoulusta mulla ei ole hajuakaan,joskus vuosia sitten unikoulu oli sellanen että lapsen sai viedä sairaalaan muutamaks yöks ja siellä huudatettiin lapsi muuttamaan "tapojaan", liian rajua mun mielestä.

Tämä ei varmaan lohduta mut mein 1.5v ei nuku vieläkään kokonaisia öitä.. Joskus yöt menee paremmin , mut usein heräilee vähän väliä. Ja saattaa myös valvoa toista tuntia keskellä yötä. Aina on neiti ollut huono nukkuja ja mä oon jo melkei luopunu toivosta. Neiti on muutenki tosi vilkas tapaus ja vie kyllä voimia. Mut jospa tämä joskus helpottais :) Jaksamisia teille myös, toivotaan että yöt rauhoittuis pian.

Meillä sama. Kahdeksaan kuukauteen ei olla nukuttu kunnolla. Toivossa eletään ettei tämä enää montaa kuukautta kestäisi. Harmittaa hieman ettei ole tuttuja lähellä, eli ei voi "laittaa" lasta yöhoitoon...

Meidän poika oli samanlainen,nukkunu aina huonosti,mut 6kk jälkeen oli yhtä hel*ettiä muutamat kk kun heräili just tunnin kahden välein ja parasta aikaa oli kun ei ees rauhottunut ilman sylissä kanniskelua |O
Poika alkoi nopeesti nukkumaan kaikki yöt vieressä ja se helpotti omaa väsymystä kun pääs välittömästi jatkamaan unia. 1v synttäreiden jälkeen tilanne alkoi helpottumaan,edelleen uni häiriintyy helposti uusista taidoista tms. Mut käytännössä kun nukkuu 19.30-6.30(7),siitä 22-5 heräämättä,muuten on levottomuutta,kiehnäämistä ja joskus itkeskelyä,mut rauhottuu melko helposti. Onhan toi luksusta verrattuna noihin tunnin välein heräämis aikoihin.
Mikään tassuttelu ei meillä toiminut,enkä jaksanut muuta edes yrittää...
Aikahan siihen auttaa,jaksuja :hug:

Ihana huomata, että on kohtalotovereita :hug: . En haluaisi todella unikouluun ruveta, varsinkaan, kun tuo "tassuttelu" ei meillä päde, kun rauhottuu heti tutista. Ja huudatuskoulu kuulostaa liian rajulta. Olen kuitenkin lukenut, että joku "eroahdistus" kausi olisi meneillään johon kuuluu tätä...Tuntuu vaan, että muilla on kaikilla huonosti nukkumis kausia ja meillä aina pari yötä voi olla hyvällä tuurilla välillä kohtalaisen hyvin nukkumiskausia. Tyttö on myös todella vilkas, seurallinen ja aktiivinen.

Yhteistyössä