8v ja 10v itkupotkuraivarit? Enää normaalia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nyt menee pian herrrmo..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nyt menee pian herrrmo..

Vieras
Ihan oikeasti alkaa menemään hermo noihin lapsipuoliin kun tytöt 8v ja 10v ovat välillä sellasen raivokohtauksen partaalla että huh huh.. Mulla ei ole muita vertailukohtia kuin oma lapsuus ja pikkusisko, mutta me ei TODELLAKAAN olla enää porattu 10vuotiaina sitä että ei yletytä kiipeämään sänkyyn (no okei, siinä oli alla jo kiukuttelua mutta siitä se riemu taas repesi) tai kun täytyy talvella laittaa toppahousut jotka on hiukan liian isot vyötäröltä. Tää arki on välillä muutenkin mulle tosi stressaavaa kun joudun kaitsemaan lapsia jotka ei ole omia, ja jotka mun mielestä kasvaa ihan kieroon kunnei niillä ole kotona mitään sääntöjä eikä kuria. Puhumattakaan siitä kun saadaan lapselliset porukohtaukset ja tappelut aikaan vaikkapa siitä että toinen tuijottaa auton takapenkillä "omasta" ikkunasta ulos. Tai sohvalla toisen polvi hipaisee toista niin se on jo sama asia kuin olis nyrkillä täydet vetässy.

Eli siis, saako teidän lapset porukohtauksia tuon ikäisenä, ja mitä ¤¤&/(&/% mä teen kun alkaa menemään herne nenään itselläkin toisen punaista, räänkaunistamaa naamaa katsellessa ja kuunnellessa...??? Kuuluuko tuo vain "ikään" vai meneekö poraamiset nyt vähän liian myöhäisikään?

Ainoa, jolla nyt taitaa olla ikään kuulumatonta mieninkiä olet kyllä sinä.

Eli ota aikalisä ja kokeile äitipuolen roolia vasta muutaman vuoden päästä uudestaan :D

Meillä on jo 11v tyttö ja taas tänäänkin sai vaatekaupassa kohtauksen jostakin...
Ollut tämmöinen jo 1v:stä asti ja nyt ei hermot enää kestä!
En tiedä enää mitä tekisin, luovuttamassa olen jo...
Päivittäin saa raivareita monta kertaa ihan mistä vaan. Koulussa kyl on kiltisti!

Kyllähän tuo ihan normaalilta kuulostaa, varsinkin tytöillä. Tuollainen kiukuttelu on kyllä varmaan lisääntynyt lapsilla, kun kaiken pitää olla tip-top ja vanhemmat hyppäävät lasten vaatimusten perässä ja toteuttavat kaikki prinsessansa toiveet. Vanhempien olisi hyvä sanoa välillä EI, nyt EI ole muita housuja, ole ilman jos ei kelpaa jne...

Mulla juuri tuon ikäiset tytöt ja pitää sanoa että onhan sitä ihan älytöntä tyhjästä nahistelua vähän väliä. Mä vaan en yhtään kuuntele minkäänlaisia huutopotkuja, ja koska muksut sen tietää niin eivät siihen edes lähde.

Nahistella saa ja pitää, älyttömistäkin jutuista, kunhan myös sopivat eivätkä lietso itseään/toisiaan mihinkään raivoon.

Eli jos olisivat mun lapsiani niin en kuuntelisi hetkeäkään tuollaista taaperoraivoamista, enkä kyllä tod. näk. kuuntelisi miehen lapsiltakaan. Eri asia on sitten että miten voisi (ja voisiko edes?) puuttua...

Joo o. Ihan kiva kuulla että muuallakin vielä porataan silmiä päästä pikkujuttujen takia tuon ikäisenä. Kuten sanoin, mulla on kokemusta vain omasta lapsuudesta, eikä me viis kakaraa olla juurikaan tapeltu eikä riidelty, enkä ainakaan ole porannut enää aikuisten nähden tuon ikäisenä, ei olis luonto antanut periksi. Ja äitipuolena olen neljättä vuotta eli kyllä mukulat on jo tutuksi tulleet, mutta mun mielestä niiden pitäis ruveta vähän järkiintymään tuon käyttäytymisensä (tai sen totaalisen puutteen) kanssa.. Mutta mitäpä tässä nyt sitten voi, kuin kärsiä ja sen vanhemman murkkuikää kauhulla odottaen. :D

koita keksiä niille jotain yhteistä kivaa missä niitten on pakko tehä yhteistyötä että ne saa palkkion.. en ees jaksa miettiä mitään käytännön esimerkkiä mut silti..

Yhteistyössä