8v pojastani tuli ihan uusi puoli esiin, kun oltiin mummin kanssa kaupassa... ja selvishän se syykin sitten

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :/
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:/

Vieras
8v siis VINKUI mummilta yhtä lelua, ihan ITKUA TIHRUSTI, että mummi ostaisi sen hänelle. Mä vieressä sanoin äidilleni, että et nyt osta sitä pojalle kun tuolleen käyttäytyy, lapsi senkun jatkoi tihrustamista ja mä jatkoin äidilleni, ettei saa nyt ostaa sitä

Mitähän loppujenlopuksi kävi? Mummi meni lelun kanssa kassalle ja mä olin ihan :o

IKINÄ, siis EI IKINÄ lapsi ole käyttäytynyt noin, vaikka olisi halunnut kuinka kivan jutun tahansa. Eli mitä tästä voimme todeta, on toiminut vissiin joskus ennenkin mummin kanssa tuo itkun tihrustaminen :laugh:

Luojan kiitos ei ole kotiin tuota tapaa tuonut, ihme että minun seurassani teki noin myös :o

Tätä samaa koettaa mun 3,5-vuotias tyttöni mummoonsa eikä pelkästään lelujen ja karkin suhteen vaan myös uloslähdön, leikin, minkä tahansa :headwall: Ja läpi menee, jos en ole paikalla.

Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Mä en antais lapsen käyttöön sitä lelua.

Mummin luokse se ostettiinkin :headwall:

Jos ois kotiin ostanut pojalle sen, oisin vieny kirpparille :D

että ärsytti, kun ei voinut kuunnella, vaikka monta kertaa sanoin, ettei osta sitä lelua lapselle. Halus ihan varmaan oikein uhmata mun sanomisia, ei oo eka, eikää tod vika kerta. Sama on ihan kaikessa muussakin

Joo meillä lapsi saa kans KAIKEN mitä haluaa isovanhemmiltaan... Mä olen sanonut useat kerrat asiasta, mutta lapsi kiukuttelee niin paljon, että saa lopulta sit haluamansa. Kotonakin yrittää sit aina samaa oltuaan isovanhemmillaan, mutta parin päivän jälkeen muistaa taas, että ei oo kotona sama juttu.

Vaihtoehdot on aika vähissä. Vähennetty on vierailuja, mutta en tohtisi kokonaan kieltää, kun puolin toisin ja ovat todella tärkeitä ja läheisiä toisilleen...

me kanssa vähennetty vierailuja ja hoitoon ei enää saa .meillä 2 eriyislasta toisella adhd eli ei sitä sokeria tarttis saada paljoo ,no kaupassa ukki heti sitä 200g namipussia tarjoomassa,poju on 4v,minä kielsin ja sanoin ei pienet tuomosta säkkiä tartte vaan tikkari on ok ja poju siit ihana että totteli ,inhottaa tuomoinen

Mä en näe siinä mitään pahaa että meidän lapset saa mummulta lähes kuun taivaalta. Ei oo mun rahat kyseessä ja jos mummu haluaa ostaa lapsille leluja niin ostakoon. En usko että lelujen liikasaanti oikeesti vahingoittaa lasta varsinkin kun meillä ainakin lapset ymmärtää että mummu on eri asia kuin minä tai isä. Mutta meillä kyllä isovanhemmat kunnioittaa toivetta tai kasvatustarkoitusta. Eli jos sanotaan ei niin he myös yhtyvät siihen.

Mutta se on kurja tilanne kun noinkin vanha eli 8v saa tahtonsa läpi vinkumalla. Kirppikselle en veisi toisen hankkimaa lelua edes kasvatustarkoituksessa mutta lapsi ei myöskään olisi lelua saanut käyttöönsä.
Ei muuta kuin keskustelu otsikolla " miten tavoittelen haluamaani"