9,5 kk unet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä vaan:
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minä vaan:

Vieras
Minkä verran teidän lapsenne ovat nukkuneet vuorokaudessa 9,5 kk:n iässä? Meidän tyttö menee nukkumaan illalla klo 20, mutta herää aamulla koko ajan vaan aikaisemmin. Ensin heräil iklo 7, sitten klo 6 ja tänään herättiin jo 05.15 :( Lastenhuoneessa on pimennysverhot eli ei ole siitä kyse että olisi liian valoisaa. Eron huomaa selvästi herääkö kesken unien (itkee, mitä tekee pari kertaa yössä keskimärrin,m utta nukahtaa suht helposti) vai pirteänä (juttelee ja nousee istumaan sängyssä ym). Päiväunia nukkuu aamupäivällä 1,5-2h (ulkona) ja iltapäivällä n. 1 h (sisällä).

Jos nukkuu yöllä 20-05 niin sehän tekee vain 9 tuntia, siihen 3 tunia päikkäreitä (jos nukkuu edes niin paljon) niin tulee vasta se 12 tuntia vuorokaudessa. Onko se tarpeeksi tämän ikäselle? Kaikki on kokeiltu; vaikka laittaa myöhemmin nukkumaan niin ei ole mitään vaikutusta aamuheräämiseen. Samoin on kokeiltu että päivällä nukkuisi vähemmän, ei pidennä yöunia ollenkaan.

Oletteko jotenkin onnistuneet siirtämään unta päivistä öihin? Klo 5 alkaa olla jo hieman liian aikaista, vaikka aamuvirkku olen itsekkin ;)

Tyttö ei syö enää öisin, ei ole syönyt pariin kuukauteen ja nukkuu omassa huoneessaan.

Saman verran nukutaan meilläkin. Olen myös epäillyt unen riittävyyttä, mutta taitaa riittää tuon ikäiselle peuhaajallekin.

Meillä nukutaan:
21-6(7) yöunet
9-10.30(11) aamupäiväpäikkärit
15.30-17 iltapäiväpäikkärit
Suluissa "hyvänä" päivänä maittava uni.

Täytynee tässä kesän kynnyksellä siirtyä yksiin päikkäreihin, jos se pidentäisi tuota yöunta.

Tänään on nukuttu aamupäikkäreitä jo melkein kolme tuntia. Syynä on kuitenkin toissapäivänä iskenyt flunssa, joka on verottanut yöunta. Täytyy itsekin kerätä energiaa, että jaksaa taas tyynnytellä yöllä köhivää lasta.

Yhteistyössä