9 kk nukkumisvaikeudet. Apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hannapur
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Hannapur

Jäsen
15.09.2008
48
0
6
Nyt kaipaan vinkkejä ja kokemuksianne tähän ongelmaan.

Eli meillä poika nyt 9kk, jonka yöt ovat välillä todella levottomia ja viime viikkoina levottomuus ja itkuisuus yöllä lisääntynyt. Ei rauhoitu kuin rinnalle ja pahimmillaan herää miltei 1h välein. Ei rauhoitu syliin ei minun/ isänsä vain ja ainoastaan rinnalle. Tästä on jo tullut kierre, että olen sitten tunkemassa sitä rintaa suuhun, jotta pääsisi nukkumaan. Viime yönä yritettiin ilman rintaa niin poika huusi 1,5h. Välillä kyllä rauhoittui, mutta sitten alkoi huuto taas. Ja tuon 1,5h jälkeen annoin periksi. Saa kivittää tuosta, mutta en vaan enää kestänyt kuunnella toinen vain huusi. Silloin kun hyvä yö herää n. klo1 aikaan ja viiden aikaan ja sit aamulla ylösn 7 aikaan. Ja illalla nukahtaa n klo.20.

Ja poika siis useamman kuukauden nukahtunut omaan sänkyynsä tyytyväisenä, niin että jompi kumpi meistä vanhemmista sängyn vieressä. Iltaisin meillä on selkeät rutiinit iltapuurot, pesut ja imetykset ja sitten omaan sänkyyn. Poika ei myöskään syö tuttia tai siis syö, mutta ns. leluna ei siis rauhoita.
Poika on päivisin hyväntuulinen ja päivisin nukkuu kahdet päikkärit vaunuissa ekat n. 2,5h ja toiset n.40min. Syö päivisin myös hyvin 5 ateriaa/päivä ja tämän lisäksi myös imetän.

Nyt apuja meidän perheelle, että saataisiin taas nukkua pitempiä pätkiä.
Nyt vinkkejä. Kiitos etukäteen.

Tätä olen myös tämän aamun miettinyt, pitäiskö imetys laittaa nyt kerrasta poikki. Viime yönä myös yritettiin antaa pullosta vettä sitä kyllä litki, mutta ois varmaan pitänyt antaa jouda se koko pullollinen. Silloin kun olen jossain käväsemässä niin huolii kyllä korviketta pullosta. Onko kukaan imettänyt päivisin ja antanut yöllä korviketta? Vai pitäiskö imetys kokonaan lopettaa?

Meillä on molemmilla lapsilla ollut 8-9kk ikäisinä tosi levottoman nukkumisen vaihe. Varsinkin kuopus saattoi mennä konttausasentoon kun sen oli oppinut ja siinä heräsi ihan paniikissa ja kesti kauan ennenkö rauhoittui, ja tuota saattoi olla monta kertaa yössä. Esikoinen rauhoittui meidän väliin mutta kuopus ei eikä halunnut syliinkään. Meni ohi ajan kanssa, en tiedä vaikuttiko unipussi sitten mikä hankittiin yöunille.

Unipussia mekin harkittu, kun tosiaan yleensä seisoo tuolla sängyssä puol nukuksissa. No täytyy varmaan lähteä kauppaan hankkimaan sellainen. Hampaista en ole varma etuhampaat tuleet eli seuraavana olis sit ne poskihampaat. Täytyykin tarkistaa että olisiko niitä.
Kiitos kaikista vinkeistä.

Voi olla vaihekin, jos opettelee juuri liikkumaan? Usein tuossa vaiheessa yöt ovat rikkonaisia.
Anna ihmeessä öisin vettä pullosta, vauva oppii äkkiä, että se on ainoa palvelu, mitä yöllä saa. Eli reagoi huutoon (ei kukaan voi huudattaa lasta tuntikausia, itse en huudattaisi yhtään).
Imetystä voit lopetella pikkuhiljaa eli jättää imetyskertoja pois noin kuukauden ajan. Ei siis kerrasta poikki -systeemillä.
Jos taas haluat jatkaa imetystä, annat sitten sitä rintaa yöllä, jos kerran siihen rauhoittuu. Ei se enää kouluikäisenä sitä tissiä syö, usko pois:)
Itse imetin esikoista 11-kuukautiseksi, jotta voitiin siirtyä suoraan tavalliseen maitoon, kun en halunnut korvikkeiden kanssa pelata. Öisin vettä.
Tsemppiä:)

t. vieras nro

Yhteistyössä