9 v tytöllä pää kipee

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
jos jatkuu, niin lääkäriin, voi olla aivokalvontulehdus, ottavat sellaisen likvor-näytteen, josta selviää. jos lääke auttaa, niin on jotain muuta, tohon ed. kuuluu TOSI kova särky.

Murrosikäoireita eli hormoonihommia? Klassinen nuoren tytön migreeni? Tarvitseeko silmälasit? Stressaako joku esim. koulussa? Liian vähän unta? Liian vähän ulkoilua? Ja jos kerran pää on kipeä, ei kai se niin vakavaa ole...

Onko aiemmin ollut päänsärkyä? Migreeniä?Flunssaa?
Meillä 8v poika kärsii migreenistä ja sille lääkäri sanonut että voi antaa ihan panadol 500mg tai burana 400mg silloin.
Noi pienten päöänsäryt on kamalia :(

Alkuperäinen kirjoittaja been there:
jos jatkuu, niin lääkäriin, voi olla aivokalvontulehdus, ottavat sellaisen likvor-näytteen, josta selviää. jos lääke auttaa, niin on jotain muuta, tohon ed. kuuluu TOSI kova särky.

apua, itelle tuli mieleen että tarvisko käyttää silmälääkärissä.
Ei ole flunssainen tms.

Onko katsonut paljon telkkaria? Webbaillut tai pelannut paljon tietokoneella? Lukenut paljon? Kaikki edellä mainitut tekee päänsärkyä.

Onko tulossa kipeäksi? Moni flunssa tai kuumesairaus alkaa päänsäryllä?

Voisiko hartiat olla jumissa?

Stressaako jostain? Onko koulussa menossa jotain? Kotona?

Onko viettänyt päivän meluisassa paikassa?

Narskutteleeko öisin hampaitaan?

Jos päänsärkyjä on useammin, niin kannattaa miettiä, voisiko näössä olla häikkää = silmälasien tarve

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Murrosikäoireita eli hormoonihommia? Klassinen nuoren tytön migreeni? Tarvitseeko silmälasit? Stressaako joku esim. koulussa? Liian vähän unta? Liian vähän ulkoilua? Ja jos kerran pää on kipeä, ei kai se niin vakavaa ole...

no ei ainakaan ulkoilun puutetta ja tuskin unenkaan puutetta. ei vakavaa, toivottavasti, mutta epämielyttävää, varsinkin näin nukkuun mennessä.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja been there:

apua, itelle tuli mieleen että tarvisko käyttää silmälääkärissä.
Ei ole flunssainen tms.

Enpä usko, että mikään vakavampi juttu on, jos 200 burana auttaa. Mut itelläni alko hormoonipääkivut just n. 10-vuotiaana, vaikka menkat alko vasta yläasteella. Ja jos jatkuu, silmälääkäri ei kai olis huono asia. Koulun terveydenhoitaja voinee auttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Myy:
Onko katsonut paljon telkkaria? Webbaillut tai pelannut paljon tietokoneella? Lukenut paljon? Kaikki edellä mainitut tekee päänsärkyä.

Onko tulossa kipeäksi? Moni flunssa tai kuumesairaus alkaa päänsäryllä?

Voisiko hartiat olla jumissa?

Stressaako jostain? Onko koulussa menossa jotain? Kotona?

Onko viettänyt päivän meluisassa paikassa?

Narskutteleeko öisin hampaitaan?

Jos päänsärkyjä on useammin, niin kannattaa miettiä, voisiko näössä olla häikkää = silmälasien tarve

Telkkaria ei kato, kun ei meillä sitä ole. Tietsikalla oli hetken illalla, ihan normaali päivä ja ei käsittääkseni ole stressiä, kotona eikä koulussa. Kotona kaikki ok ja koulussa kavereita.
Hampaita ei narskuttele, tai en ainakaan kuule, koska hampaiden oikominen menossa ja sellainen purentakisko öisin suussa.

Meidän tytöllä tulee päänsärky, jos unohtaa juoda tarpeeksi päivän aikana. Hän on nyt 12 ja on kärsinyt päänsäryistä 7 vuotiaasta asti. (ei onneksi usein). Hänellä auttaa nopeasti Paracetamol plus c poretabletit. Vettä tietysti runsaasti ja levolle. Joskus laitan lämpimiä pyyhkeitä otsalle. Tosiaan jos särky ei mene ohi on kyse vakavammasta.

Onko toi oikomishoito alkanut vasta? Mä olen itse kova narskuttelemaan hampaitani ja kun sain siihen hoidoksi purentakiskon, niin ensimmäiset pari viikkoa purin leukoja yhteen niin hirvittävästi, että sitten vasta pökkyräinen olo olikin ja ohimot hirmu kipeät. Sitten helpotti ja olo tokeni ihan toisenlaiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Myy:
Onko toi oikomishoito alkanut vasta? Mä olen itse kova narskuttelemaan hampaitani ja kun sain siihen hoidoksi purentakiskon, niin ensimmäiset pari viikkoa purin leukoja yhteen niin hirvittävästi, että sitten vasta pökkyräinen olo olikin ja ohimot hirmu kipeät. Sitten helpotti ja olo tokeni ihan toisenlaiseksi.

Purentakisko ollut tauolla kesän, sai uudelleen viime viikolla.
Voi olla että Burana auttoi, tuntuu jo nukkuvan.

Yhteistyössä