92 vai 98 toppis

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meidän taapero on taas väliinputooja näissä vaateasioissa. Pituutta taitaa olla nyt joku 90cm ja vaatteissa on käytössä lähinnä 92-98. Moni 92 on sopivia,mutta jokunen 98 on myös sopiva,vähän reiluja ovat,mutta niitä varmaan sisävaatteissa ostelen tästä eteenpäin.
Mutta että toppapuku! 98 taitaa olla kyllä tosi reilu? mutta kun sais mennä koko talven. mitähän ihmettä sitä tekis? pakko kai käydä ihan kaupasta ostamassa että saa sovitettua,vai uskaltaisiko sitä huutonetistä tilata..

Riippuu valmistajasta... meillä oli viimesyksynä 92cm käyttävällä 86 ulkoilupuku, oli reilu mitoitus. hirveesti ei varmaan kannata kasvun varaa olla, on sit ikävä leikkiä. Ota mittoja ja mittanauha kauppaan mukaan

Eikös Lassiet ole vähän reilummalla mitoituksella? Mä oon miettinyt tuota samaa asiaa, kun meillä on samankokoinen lapsi. Mä ajattelin tänä vuonnakin suosia Lassien talvipukua ja varmaankin ostetaan se 92, sillä 98 tuntuu melko väljältä (meillä on sen kokoinen kevätpuku odottamassa).

Mä luulen, että tuo viime keväänä ostettu 92 cm toppatakki on ainakin ihan liian iso meidän 88 cm miehenalulle. Toivottavasti 86 cm haalari vielä mahtuisi, ettei tarvitsisi uutta ostaa.

Jospa huutiksesta sais jonkun suht edullisen 92 puvun sitten ja ostaa sitten vaikka 98jos tuntuu että tuo ei mahdu. Liian iso se ei tarviis kyllä olla kun muutenkin hankala touhuta kun paljon päällä..
kiitos..

98cm. Liian pienessä on hankala leikkiä. Monesti vaatteet näyttää sopivilta ku lapset seisoo suorana, mutta ovat ihan liian pieniä ku lapset kumartuvat, kyykkivät jne.

Liian isot vaatteet on kauheita lapsi ei pääse kunnolla liikkumaan kun muutenkin talvella liikkuminen on hankalaa . Jos epäröit niin ei auta kuin ottaa lapsi mukaan ja sovittaa haalaria tai sitten otat mitat kotona; niska-haara takasauma ja lahkeen ja hihojen pituudet ja kauppaan mittanauha mukaan.

Tää on hankalaa., meillä on sama tilanne Meillä on Lennen 92cm viime keväältä jäljellä ja toinen tarvitaan siihen kaveriksi. Poika on ehkä 91cm. Nyt on välikausiasu 98cm (Reimatec) ja se on reilu ;) Mutta välikausiasua pystyy paremmin kyllä muokkaamaan. Ehkä siitä huolimatta otan 98cm takin ja housut...

Mutta kannatan sitä, että turhan isoa ei osta. Reimatec menee kyllä hyvin numeroaan isommallekin. Viime talvena oli 86cm käytössä. Mutta eri merkeissä on paljon kokoeroja. Myös Reimalla (Reimatec/Reima).

Ostaisin Reimalta 92:n, Travallelta 98:n. Riippuu valmistajasta, koot vaihtelee hirveästi. Mieluummin kuitenkin vähän liian iso kuin liian pieni. Ja onhan tässä toivottavasti vielä hieman aikaa siihen, että toppapukua pitää alkaa käyttään, joten lapsikin ehtii kasvamaan ;)

Meilläkin samaa ongelmaa. Poika reilun metrin pitkä.. 104cm talvipukua en uskaltanut ottaa et menee vielä kevään puolellakin mut toi 110cm tuntuu kyl hirveen isolta.. Poika on ollut reipas kasvaja, toivottavasti kasvaa edelleen reipasta tahtia :D Henkkamaukalta tilasin myös takin ja housut kokoa 110cm.. Onkohan nekin liian reiluja :/ Ei aiempaa kokemusta henkkamaukan talvireleistä

sovittamaan vaan! Jos lapsi on nyt jo 92cm niin sen kokonen toppapuku on todennäkösesti keväällä liian pieni. Mutta jos taas onkin " vain" 90.5cm niin saattaa mennä reilunkokonenkin puku. Mut sovittamalla selviää. Jos puku roikkuu haaroista 10 cm niin ei se lapsi yhdessä talvessa sentään niin paljon kasva!

Ja mä oottaisin vielä pari kuukautta talvipuvun ostoa. Siinä ajassa ton ikänen lapsi ehtii kuitenkin kasvaa ja mikäli ette ihan pohjosessa asu niin ei varmasti tarvi toppista ennen loka-marraskuuta. Saat vähän oikeempaa käsitystä oikeasta koosta.

Alkuperäinen kirjoittaja :
98cm. Liian pienessä on hankala leikkiä. Monesti vaatteet näyttää sopivilta ku lapset seisoo suorana, mutta ovat ihan liian pieniä ku lapset kumartuvat, kyykkivät jne.

Samaa mieltä. Itse ainakin ostan mieluummin vähän liian ison. En ole tainnut koskaan ostaa ulkovaatteita juuri sopivia. Ulkovaatteet ovat mahtuneet vielä seuraavana talvenakin. Lapset kasvaa nopesti niin on parempi olla reilumpi. Talvivaatteita ostaessahan on huomioitava myös se että mahtuu myös lämmintä alle. Tosi ikävä olla jos vaatteet kiristää. Ei ole meidän lasten leikkiä reilut vaatteet haitanneet missään vaiheessa.
Viime syksynä ostin kokoa 92 olevan Lassien välikausihaalarin pojalle, pituutta silloin 83-85cm . Oli silloin reilu mutta meni vielä keväälläkin. Nyt en ole vielä sovittanut että vieläkö mahtuu. Lassie haalarit on aika reiluja kooltaan.

Yhteistyössä