9kk vauva yöksi hoitoon..hirvittää viedä :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuutikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tästä tulee varmaan taas rattosa pino :whistle: Itse olen vienyt jo 2kk yöksi ja viime viikonloppuna olivat tytöt 3v ja 8,5kk yökylässä ja erittäin hyvin meni ja hyvä mieli jäi molemmille osapuolille =)

No ei tietnkään pidä viedä, etenkin jos itsestäsi asia tuntuu noin pahalle. Mä en veisi noin pientä vielä, meidän 1,5v lapsi ei vieläkään ole paria tuntia pidempään ollut hoidossa. Yökylään menee vasta sitten kun itse osaa sitä pyytää.

Oon vienyt, ja paljon pienempänäkin (toinen oli ehkä 2-3kk ja toinen vähemmän).
Ekasta kerrasta asti on mennyt ihan loistavasti. Ovat olleet kun kotonaan.
Tosin meillä mummot ja papat on tosi läheisiä, suunnilleen päivittäin lapset näkee ainakin jonkun niistä.

Ootko ihan varma että on oikea aika laittaa hoitoon, jos itku tulee..?

Mä antaisin ton 2v:een huomiseks ihan mihin vaan hoitoon..... kauhee uhma! Mut hyvin se menee, vaikka et sä ekasta vapaa päivästä pysty vielä niin nauttiin kun myöhemmin. Meilläkin oli tuo 2v ekan kerran hoidossa just tossa 9-10kk iässä.

Minuuki surettaa jo viedä perhepäivähoitoon 11kk tyttö.. on vielä niin arka ja itkee helposti äitin perään :( mutta pakko on viedä, kun töitä on tehtävä.. ei pysty muuten laskuja maksamaan.. eiköhän sinne totu :) mukavan oloinen hoitotäti ainakin. Syksyllä otan tytön taas ainakin hetkellisesti kotiin :) Elämässä on vaan pakko välillä tehä sellasta, mitä ei haluaisi..

Alkuperäinen kirjoittaja leit:
Minuuki surettaa jo viedä perhepäivähoitoon 11kk tyttö.. on vielä niin arka ja itkee helposti äitin perään :( mutta pakko on viedä, kun töitä on tehtävä.. ei pysty muuten laskuja maksamaan.. eiköhän sinne totu :) mukavan oloinen hoitotäti ainakin. Syksyllä otan tytön taas ainakin hetkellisesti kotiin :) Elämässä on vaan pakko välillä tehä sellasta, mitä ei haluaisi..

Tää nyt on taas ihan höpöhöpöä.

Meillä on nyt 10kk:n ikäinen, eikä ole ollut vielä yöhoidossa, eikä päivälläkään kauppareissua pitempään. Kesällä menee mummolaan ekan kerran kun tulee 1v. mittariin :)

Alkuperäinen kirjoittaja tuutikki:
Huomenna pitää pieni viedä kokopäiväksi ja yöksi hoitoon. Itku tässä itselle tulee..
Oletteko vieneet noin pientä?..miten on mennyt?

MITÄH?

Meidän tyty oli 1kk ekan kerran mummilla yötä..siis illalla vein ja aamupäivällä hain pois..sitten oli 2kk vanhana yön myöskin..

neljä kertaa siis äitini luona ollut yökylässä..viimeisin 6kk ja oli koko viikonlopun.. :) mä olen taas sitä mieltä,et ei se ole haluamista eroon omasta lapsesta,vaan tekee lapsellekin hyvää olla muidenkin läheisten kanssa..ja ei tule pahaa eroahdistustakaan..musta se et lasta ei anneta hoitoon on pahinta mitä lapselle voi tehdä.. :( sitten isompana esim vanhemman sairaala hoidon takia tms..lapsi joutuu pakosta haluamattaan ja tottumattomana ns.vieraaseen paikaan...sääli..

Alkuperäinen kirjoittaja BIX:
Huomenna pitää pieni viedä kokopäiväksi ja yöksi hoitoon. Itku tässä itselle tulee..

MITÄH?

Meidän tyty oli 1kk ekan kerran mummilla yötä..siis illalla vein ja aamupäivällä hain pois..sitten oli 2kk vanhana yön myöskin..

neljä kertaa siis äitini luona ollut yökylässä..viimeisin 6kk ja oli koko viikonlopun.. :) mä olen taas sitä mieltä,et ei se ole haluamista eroon omasta lapsesta,vaan tekee lapsellekin hyvää olla muidenkin läheisten kanssa..ja ei tule pahaa eroahdistustakaan..musta se et lasta ei anneta hoitoon on pahinta mitä lapselle voi tehdä.. :( sitten isompana esim vanhemman sairaala hoidon takia tms..lapsi joutuu pakosta haluamattaan ja tottumattomana ns.vieraaseen paikaan...sääli..

:laugh: Ei taida tyttö ihan tietää mistä puhuu. :hug:

MITÄH?

:D Tää on jo pakko olla provoo :whistle: :xmas:

MITÄH?

Juu yökyläily mummolassa on ihan hyväksi sitten, kun sen lapsen ikä on vuosia eikä kuukausia. Voi sinun lapsiparkaasi. Toivottavasti on edes hyvä mummo, kun äiti on tuollainen...

Meidän poika on ollut kaksi kertaa yökylässä mummilla.
Ekalla kerralla oli 6kk ja toisella juuri 9kk.
Molemmat kerrat menivät hienosti. Poika ei ollut milläskään, äidillä ja isällä oli luonnollisestikin ikävä, mikä on ihan normaalia. Olen samaa mieltä, että tekee lapselle ihan hyvää olla välillä muidenkin hoidossa. Mutta jokainen toimii kuitenkin omalla tavallaan, jos ei halua viedä lastaan hoitoon, pitää soveltaa menot niin, ettei sellaiseen tule tarvetta.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Molemmat kerrat menivät hienosti. Poika ei ollut milläskään, äidillä ja isällä oli luonnollisestikin ikävä, mikä on ihan normaalia. Olen samaa mieltä, että tekee lapselle ihan hyvää olla välillä muidenkin hoidossa. Mutta jokainen toimii kuitenkin omalla tavallaan, jos ei halua viedä lastaan hoitoon, pitää soveltaa menot niin, ettei sellaiseen tule tarvetta.

Miten se tekee vauvalle hyvää?

Meillä oli kolmonen 10kk(vai 11kk) ekan kerran yön hoidossa, mutta vietiin vähän myöehmmin illalla ettei olisi niin kauhea paukku!
Alunperin oli tarkoitus viedä jo aiemmin mutta se pääsi venymään :xmas:

Kuopus oli 8 kk iässä yökylässä mun vanhemmilla, ja siitä parin viikon päästä mun kaverilla (kaverin luona 24 h, mies kävi tosin siellä lapsia tapaamassa).

Hyvin meni, siis vauvalla....mulla oli järkyttävä ikävä :ashamed:

Mä en ole vielä raaskinut viedä meidän kuopusta yöhoitoon tai no, oikeastaan paljon muutenkaan hoitoon. Kahdesti hän on ollut pari tuntia anopilla kun ollaan miehen kanssa oltu tapaamassa meidän vastaavaa mestaria.

Mutta siis jos on pakko, niin sitten on pakko. Ja aivan takuulla kaikki menee hyvin. Vanhempiahan se enemmän sattuu tuo hoitoon vieminen. Jos hoitaja on tuttu, turvallinen ja luotettava, niin enpä mä näe tuossa mitään pahaa tai väärää.

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Miten se tekee vauvalle hyvää?

Pysyn edelleen mielipiteessäni...eikä muuten ollut provoa..sori.

Ja mitä lapsiraukkaan tulee..on hyvin sosiaalinen vajaa 8kk tyttö..ei vierasta..4kk ikäisenä oli kausi jolloin vierasti..

nää asiat on mielipidepohjaisia..ja se mitä eroahdistukseen tulee,niin en halua todellakaan että minun lapseni saa kamalan paniikkikohtauksen jos jätän sen vaikkapa pariksi tunniksi hoitoon jonkin tärkeä menon takia..esim tuo lääkäri..

se miten muut lapsiaan kasvattavat ja antavat hoitoon on minulle se ja sama..jokainen tyylillään..mut ei pidä alkaa moralisoida muiden kasvattamista tai toimia lasten hoidon suhteen...paha paha...

Yhteistyössä