J
Juu
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Naurukohtaus:Tästä tulee varmaan taas rattosa pinoItse olen vienyt jo 2kk yöksi
Peesi ja ei ole tullut itkua.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Naurukohtaus:Tästä tulee varmaan taas rattosa pinoItse olen vienyt jo 2kk yöksi
Alkuperäinen kirjoittaja BIX:Pysyn edelleen mielipiteessäni...eikä muuten ollut provoa..sori.
Ja mitä lapsiraukkaan tulee..on hyvin sosiaalinen vajaa 8kk tyttö..ei vierasta..4kk ikäisenä oli kausi jolloin vierasti..
nää asiat on mielipidepohjaisia..ja se mitä eroahdistukseen tulee,niin en halua todellakaan että minun lapseni saa kamalan paniikkikohtauksen jos jätän sen vaikkapa pariksi tunniksi hoitoon jonkin tärkeä menon takia..esim tuo lääkäri..
se miten muut lapsiaan kasvattavat ja antavat hoitoon on minulle se ja sama..jokainen tyylillään..mut ei pidä alkaa moralisoida muiden kasvattamista tai toimia lasten hoidon suhteen...paha paha...
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Meidän poika on ollut kaksi kertaa yökylässä mummilla.
Ekalla kerralla oli 6kk ja toisella juuri 9kk.
Molemmat kerrat menivät hienosti. Poika ei ollut milläskään, äidillä ja isällä oli luonnollisestikin ikävä, mikä on ihan normaalia. Olen samaa mieltä, että tekee lapselle ihan hyvää olla välillä muidenkin hoidossa. Mutta jokainen toimii kuitenkin omalla tavallaan, jos ei halua viedä lastaan hoitoon, pitää soveltaa menot niin, ettei sellaiseen tule tarvetta.
Miten se tekee vauvalle hyvää?
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:Eroahdistus ei liity mitenkään hoitoon jättämisiin, toisille se tulee ja toisille ei.
Alkuperäinen kirjoittaja s:Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:Eroahdistus ei liity mitenkään hoitoon jättämisiin, toisille se tulee ja toisille ei.
Kyllä se joillakin liittyy, tai ainakin uskoisin niin. Moni tuntemani lapsi, joka ei ollut esim ennen hoitoon menemistä koskaan erossa vanhemmistaan paria tuntia pidempään märisivät paljon hoidossa ja äiti itki kans ku meidän Ville Valtteri 5v on nyt siellä hoidossa ei se pärjäää..Pakko lopettaa työt.
Taas aika moni lapsi joka oli ollut jo hoidossa enemmän ennen hoitoon ( tarhaan ) menemistä, sopeutui paljon paremmin, eikä kiukuttelu ollut läheskään tuon tasoista. En yleistä että läheskään kaikilla, mutta aika isolla osalla tuttavapiiristäni meni näin.
Alkuperäinen kirjoittaja s:Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:Eroahdistus ei liity mitenkään hoitoon jättämisiin, toisille se tulee ja toisille ei.
Kyllä se joillakin liittyy, tai ainakin uskoisin niin. Moni tuntemani lapsi, joka ei ollut esim ennen hoitoon menemistä koskaan erossa vanhemmistaan paria tuntia pidempään märisivät paljon hoidossa ja äiti itki kans ku meidän Ville Valtteri 5v on nyt siellä hoidossa ei se pärjäää..Pakko lopettaa työt.
Taas aika moni lapsi joka oli ollut jo hoidossa enemmän ennen hoitoon ( tarhaan ) menemistä, sopeutui paljon paremmin, eikä kiukuttelu ollut läheskään tuon tasoista. En yleistä että läheskään kaikilla, mutta aika isolla osalla tuttavapiiristäni meni näin.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja BIX:Alkuperäinen kirjoittaja tuutikki:Huomenna pitää pieni viedä kokopäiväksi ja yöksi hoitoon. Itku tässä itselle tulee..
Oletteko vieneet noin pientä?..miten on mennyt?
MITÄH?
Meidän tyty oli 1kk ekan kerran mummilla yötä..siis illalla vein ja aamupäivällä hain pois..sitten oli 2kk vanhana yön myöskin..
neljä kertaa siis äitini luona ollut yökylässä..viimeisin 6kk ja oli koko viikonlopun..mä olen taas sitä mieltä,et ei se ole haluamista eroon omasta lapsesta,vaan tekee lapsellekin hyvää olla muidenkin läheisten kanssa..ja ei tule pahaa eroahdistustakaan..musta se et lasta ei anneta hoitoon on pahinta mitä lapselle voi tehdä..
sitten isompana esim vanhemman sairaala hoidon takia tms..lapsi joutuu pakosta haluamattaan ja tottumattomana ns.vieraaseen paikaan...sääli..
Ei taida tyttö ihan tietää mistä puhuu. :hug:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:Niin vauvoistahan nyt oli puhe? Siis vauvoille toisille se eroahdistus tulee todella voimakkaana siinä kuin vierastaminenkin. Sitten eri asia isompien lapsien ahdistukset. Ja siis on ihan normaalia että lapsi itkee kun aloittaa päivähoidon.
Alkuperäinen kirjoittaja BIX:Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Meidän poika on quote]
Pysyn edelleen mielipiteessäni...eikä muuten ollut provoa..sori.
Ja mitä lapsiraukkaan tulee..on hyvin sosiaalinen vajaa 8kk tyttö..ei vierasta..4kk ikäisenä oli kausi jolloin vierasti..
nää asiat on mielipidepohjaisia..ja se mitä eroahdistukseen tulee,niin en halua todellakaan että minun lapseni saa kamalan paniikkikohtauksen jos jätän sen vaikkapa pariksi tunniksi hoitoon jonkin tärkeä menon takia..esim tuo lääkäri..
se miten muut lapsiaan kasvattavat ja antavat hoitoon on minulle se ja sama..jokainen tyylillään..mut ei pidä alkaa moralisoida muiden kasvattamista tai toimia lasten hoidon suhteen...paha paha...
Mikään.....ei....ole ärsyttävämpää...kuin....pisteet...turhan....takia.....
Alkuperäinen kirjoittaja ..............................:Alkuperäinen kirjoittaja BIX:Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Meidän poika on quote]
Mikään.....ei....ole ärsyttävämpää...kuin....pisteet...turhan....takia.....
Annan teille hengähdystauon ennen seuraavaa riipaisevaa lausahdusta..
Alkuperäinen kirjoittaja sama:Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:Niin vauvoistahan nyt oli puhe? Siis vauvoille toisille se eroahdistus tulee todella voimakkaana siinä kuin vierastaminenkin. Sitten eri asia isompien lapsien ahdistukset. Ja siis on ihan normaalia että lapsi itkee kun aloittaa päivähoidon.
Totta kait on normaalia ja ei ole epänormaalia jos ei itkekkään. Sanoinkin tai tarkoitin että jos lapsi olisi ollut edes joskus aina esim mummillaan yötä ei huuto olisi niin kauheaa, kun on aina tottunut olemaan vain äitin ja isin kanssa joka paikassa. En edelleenkään sano että kaikilla, mun tuttavapiirissäni vaan näin on.
Alkuperäinen kirjoittaja BIX:Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Meidän poika on ollut kaksi kertaa yökylässä mummilla.
Ekalla kerralla oli 6kk ja toisella juuri 9kk.
Molemmat kerrat menivät hienosti. Poika ei ollut milläskään, äidillä ja isällä oli luonnollisestikin ikävä, mikä on ihan normaalia. Olen samaa mieltä, että tekee lapselle ihan hyvää olla välillä muidenkin hoidossa. Mutta jokainen toimii kuitenkin omalla tavallaan, jos ei halua viedä lastaan hoitoon, pitää soveltaa menot niin, ettei sellaiseen tule tarvetta.
Miten se tekee vauvalle hyvää?
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Lisäänpä vielä: esikoinen oli vasta kahden kuukauden ikäinen ollessaan ekaa kertaa yöhoidossa ja se oli mun mielestä jo silloin ihan liian ajoissa. Harmittaa vieläkin että moiseen suostuin.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Nyrkkisääntönä voisi olla, että lapsen ikävuodet kertovat, kuinka monta vuorokautta hän voi olla erossa vanhemmistaan.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Nyrkkisääntönä voisi olla, että lapsen ikävuodet kertovat, kuinka monta vuorokautta hän voi olla erossa vanhemmistaan.
Tämä on aivan tuulesta temmattu nyrkkisääntö.
Alkuperäinen kirjoittaja m:Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Lisäänpä vielä: esikoinen oli vasta kahden kuukauden ikäinen ollessaan ekaa kertaa yöhoidossa ja se oli mun mielestä jo silloin ihan liian ajoissa. Harmittaa vieläkin että moiseen suostuin.
aattele mitä traumoja sille on voinut jäädä, herää nyt hyvä ihminen todellisuuteen. Silloin minä olin pieni ei ollut mitään äitiyslomia vaan lapset vietiin jo 4 kk iässä hoitoon ja suomessa on tosi pitkä äitiysloma ja hoitovapaa, joten herätkää nyt hyvät ihmiset tähän päivään!
Alkuperäinen kirjoittaja s:Kyllä se lapsi pärjää, äidin napanuora on yleensä niin piukassa että se siinä itkettää.
Alkuperäinen kirjoittaja Brunette73:Samaa mieltä. Useimmiten tuo hoitoon vieminen on ongelma itse äidille kuin lapselle. Äidit kokevat itsensä niin korvaamattomiksi ja tahtovat nähdä lastensa itkevän perään, kun voisivat olla jo menossa.
Itse en noin pientä tahtoisi viedä yöhoitoon muualle, mutta jos olisi pakko, niin sittenhän se olisi vietävä.