9vuotiaalla on tietty peliaika. Kuitenkin menee koneelle ilman lupaa jatkuvasti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nessu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nessu"

Vieras
kone on siis olohuoneessa ja sama kone kaikkien käytössä.

Minä haluan että lapsi noudattaa vanhempien antamia rajoja.

Toistuvasti kuitenkin lapsi kun saa läksynsä tehtyä,hän menee koneelle ja alkaa klikkailee milloin mitäkin. Tänäänkin hetki sitten alkoi vaan pelaamaan. Itse olen sanonut että vanhemmilta kysytään lupa koneen käyttöön.
Lapsi alkoi uhittelee teki potku liikkeitä mua kohtaan ja lyömis liikkeitä sekä näytti kieltä,ilveili,tukki korvansa kun puhuin asiasta.

->ajattelin että laitan salasanan ja peruutan tämän päivän peliajan,vaikka se olikin hänelle luvattu,mutta mun mielestä vanhempia kunnioitetaan eikä uhata potkia tms.

Jos ei osaa noudattaa sääntöjä, niin silloin ei saa pelailla.
Ihan oikein teet...
Meillä on käytössä käytönvalvonta, johon saa määriteltyä vaikka 14.00-15.00 ja kone ei käynnisty muulloin. Tee lapselle oma tunnus koneeseen ja laita siihen tuo sama juttu. Järjestelmänvalvojana pääset itse koneelle silloin kun haluat.

Omat tunnukset ja salasanat kaikille. Windows-koneissa voi rajoittaa ajan, jolloin tunnus toimii, menee kyllä vain tasatunnein. Windows 8:ssa saa rajattua kuinka kauan vuorokaudessa voi käyttää ilman varsinaisia kellonaikarajojakin, en ole sen tarkemmin ehtinyt tuohon tutustua. Tämä kone heittää lapset ulos tiettyyn kellonaikaan.

kertokaa ihmeessä lisää tosta systeemistä että konetta ei saa edes päälle muulloin. osaan salasanan kyllä laittaa, ja laitoinkin sen eilen koska alkoi riehuu ja uhittelee. Mutta olis kätevää että pystys laittaa sen peliajan niin että kone tosiaan lopettais peliajan sammumalla,tms niin ei tarvitsisi joka kerran vääntää asiasta

Meillä tuollaisella käytöksellä tulisi ainakin viikon pelikielto. Lisäksi ukaasi, että joka kerta kun menee koneelle ilman lupaa, tulee se viikon pelikielto. Ja siihen ei auta sitten yhtikäs mikään, vaan se pelikielto on ja pysyy sen viikon.

Noh, pelikieltoa tottakai!
Mutta tuo uhittelu, potkuliikkeet, pöristelyt sun muut, jos tosissaan siis oli, niin ovat minusta se koneelle menoakin huolestuttavampi juttu!!
Oma 9v poika ei ikinä tekis noin mulle eikä isälleen vaikka muuten kyllä sarvia SANALLISESTI usein kolistellaankin!

Yhteistyössä