9vuotias ahhd lapsi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja leena s
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

leena s

Vieras
kaikki on hankalaa vuodesta toiseen, mikään seuraus tottelemattomuudesta/vääristä teoista ei auta,mikään palkitseminen/kehuminen ei atua, mikään kahden keskinen aika ei auta(se aika kun ollaan kahdestaan sisälle menee hyvin 99.9% paitsi jos täytyy tehdä jotain, esim.mennä syömään/ilpalalall/iltaoimille/hammaspesulle/nukkumaan).

Erityisesti kynnyskysymyksenä on ulkoolta sisälle lähtö..

nää on ollu aina vaikeita, missään toiminnassa tuo ei etene itsenäisesti..

sit on näitä ihme älyttömyykaiä niinku tänään

:Leikkivät hippaa, lapsen sisarus on jäänyt ja tämä sisarus jäi lapsen mielestä vahtimaan,mikä on kiellettyä. Kävi sisaruksen päälle nyrkeillä lyömään.

Vein lapsen penkille istumaan josta lapsi yritti karata, uhmasi, sitte kun sanoin että lähtee sisälle jos ei nyt mene rauhottuu penkille. No meni

älyttömintä oli se että koska sisarus ei noudattanut sääntöjä hän ei oo se joka teki väärin vaan tämä sisarus. Siis eihän sitä oo ku muutama kymmenen kertaa kerrottu/käyty läpi miten tilanteita voi ja pitää hotiaa ja mikä on kielelttyä. ei hän ei oo mitään väärää tehnyt.

sama sitte eilen leikkivät hippaa,naapurin tyttö oli jäänyt. tämä lapseni kulki takaperinkarkuun ja horjahti omaa pyörää päin(jonka oli itte jättänyt siihe) kävi raivoisasti tytön päälle,yritti potkaista tosi kovaa mutta mä sain kiskaistua kädestä lapseni kauemmaksi. alkoi lyömään mua.Käskin lopettaa ja mies vei sisälle lapsen.

Taas lapsi oli sitä mieltä että hän ei tehnyt väärää koska se tyttö tönäisi eka..

Mä en ymmärrä,enkä jaksa ymmärtää.

edistystä taannoisiin vuosiin on tapahtunut mutta nytkin käytös on viel sellanen 2-3vuotiaan tasolla. Itse ajattelisin jo että päässä on muutakin vikaa ku adhd,mutta kun taas pärjää kouluaineissa kiitettävästi lähes kaikissa niin ei oikein voi olla kehitysvammaakaan.

Kaiken muun vielä ymmärrän mutta en sitä että hän on muka omasta mielestään syytön.. lähes aina. Keskustelun jälkeen pyytää kyl anteeksi. mut voi plaah!

Yhteistyössä