Sama virsi pari kertaa viikossa. Tee kauppalista. Mitä helvataa sitä taas keksisi loppuviikon ruoiksi?
AUTTAKAA!
AUTTAKAA!
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja ihkuraksupoksu:Erittäin tuttua. Ja kun kysyt apua esim. mieheltä, että luettelis edes pari sapuskaa, on vastaus tyylöiin" en tiiä, laita jotain" :headwall: |O
En tainnut olla avuksi... :saint: ittekin pitäis tässä kauppalistaa laatia...
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:Alkuperäinen kirjoittaja ihkuraksupoksu:Erittäin tuttua. Ja kun kysyt apua esim. mieheltä, että luettelis edes pari sapuskaa, on vastaus tyylöiin" en tiiä, laita jotain" :headwall: |O
Mie en tiiä, ootko sie huomannut tätä... kopsaan tähän yhden "vinkin", oon tän jutun joskus aiemmin kirjoittanut tänne:
Ihan vaan vinkiksi voisin heittää meidän tavan selvitä ainaisesta miettimisestä.
Nyt mie oon taas vähän lipsunut kesäaikana, mutta yleensä mie mietin vähintään viikon ruuat aina valmiiksi, joskus pidemmällekin ajalle.
Mietintään auttaa tämä rakas vihkoni, johon mie oon listannut ruokia otsikoilla:
- kasvisruuat
- lintu / riistaruuat (lähinnä broisku ja kalkkuna meillä käytössä )
- kastikkeita
- makaroni- ja riisiruokia
- paistoksia ja laatikkoruokia
- kalaruokia
- jauheliharuokia
- keittoja
- makkararuokia
- liharuokia
- puuroja / vellejä (lounaaksi tai päivälliseksi sopivia )
- pataruokia ja muhennoksia
- ruokaisia salaatteja
ja
- "pikaruokia" / "nopeaa tai helposti hyvää" (kuten pizza, tortillat, lämpimät voileivät, munakkaat jne.)
+
- sisäelinruokia (näihin lasken maksaruuat ja veriletut, joita meillä syödään n. 1 kerta / kk)
Sit noista listoista vaan aina vähintään viikon lista, ja ruoka pysyy vaihtelevana ja monipuolisena.
Mulla on myös lisukesalaatit ja lisukeruuat omissa listoissaan.
Ja sit, kun mulla on joskus ollut tosi tylsää, niin mie oon tietokoneelle näpytellyt useimpien ruokien ohjeetkin talteen, niin ei tarvii aina muistella, että mistäs kirjasta tää ohje oli tai mistäs mie sen netistä poiminkaan. Näin on kätsy tarkastaa ohjekin aina tarvittaessa.
Ja aina on helppo lisätä uusia listan loppuun, jos mielenkiintoisia ruokia tulee vastaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Hei KIITOS! Ihan tosi hyvä idea! Mä teenkin oman vihkosen heti tänään (ja täydennän sitä joku toinen päivä; tänään saattaa tulla kovin lyhyet listat
...)
Ai muuten, mieheltä kun kysyin, se vastasi, että "jotain, missä on riisiä". En tiennyt olisinko itkenyt vai nauranut. Tyydyin murisemaan.
Mutta sentään tuon verran sait apua! Meillä vastaus on se perinteinen: en mää tiedä, ei mitään väliä.
Alkuperäinen kirjoittaja Prof Kaksimieli:Kerta olet menossa kauppaan niin tuo nämä minulle samalla:
2 maitoa
3 appelsiinia, mieluiten Bolivialaisia mutta serbialaisetkin käy
Yksi purkki rapalaa kastikkeessa.
Tölkki kotikärpäsen hunajaa
Rasia mongolialaista jakin takapotkua.
Iso pullo talvella pullotettua nokian vesijohtovettä.
Rasia kukon kiekumisia, mieluiten kotimaisia eikä yli 70 desibelin olevia.
Kiitos jo kovasti etukäteen.
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:Alkuperäinen kirjoittaja ihkuraksupoksu:Erittäin tuttua. Ja kun kysyt apua esim. mieheltä, että luettelis edes pari sapuskaa, on vastaus tyylöiin" en tiiä, laita jotain" :headwall: |O
Mie en tiiä, ootko sie huomannut tätä... kopsaan tähän yhden "vinkin", oon tän jutun joskus aiemmin kirjoittanut tänne:
Ihan vaan vinkiksi voisin heittää meidän tavan selvitä ainaisesta miettimisestä.
Nyt mie oon taas vähän lipsunut kesäaikana, mutta yleensä mie mietin vähintään viikon ruuat aina valmiiksi, joskus pidemmällekin ajalle.
Mietintään auttaa tämä rakas vihkoni, johon mie oon listannut ruokia otsikoilla:
- kasvisruuat
- lintu / riistaruuat (lähinnä broisku ja kalkkuna meillä käytössä )
- kastikkeita
- makaroni- ja riisiruokia
- paistoksia ja laatikkoruokia
- kalaruokia
- jauheliharuokia
- keittoja
- makkararuokia
- liharuokia
- puuroja / vellejä (lounaaksi tai päivälliseksi sopivia )
- pataruokia ja muhennoksia
- ruokaisia salaatteja
ja
- "pikaruokia" / "nopeaa tai helposti hyvää" (kuten pizza, tortillat, lämpimät voileivät, munakkaat jne.)
+
- sisäelinruokia (näihin lasken maksaruuat ja veriletut, joita meillä syödään n. 1 kerta / kk)
Sit noista listoista vaan aina vähintään viikon lista, ja ruoka pysyy vaihtelevana ja monipuolisena.
Mulla on myös lisukesalaatit ja lisukeruuat omissa listoissaan.
Ja sit, kun mulla on joskus ollut tosi tylsää, niin mie oon tietokoneelle näpytellyt useimpien ruokien ohjeetkin talteen, niin ei tarvii aina muistella, että mistäs kirjasta tää ohje oli tai mistäs mie sen netistä poiminkaan. Näin on kätsy tarkastaa ohjekin aina tarvittaessa.
Ja aina on helppo lisätä uusia listan loppuun, jos mielenkiintoisia ruokia tulee vastaan.
Hei KIITOS! Ihan tosi hyvä idea! Mä teenkin oman vihkosen heti tänään (ja täydennän sitä joku toinen päivä; tänään saattaa tulla kovin lyhyet listat
...)
Ai muuten, mieheltä kun kysyin, se vastasi, että "jotain, missä on riisiä". En tiennyt olisinko itkenyt vai nauranut. Tyydyin murisemaan.