AAARRGH. Mua tympii se, että koko ajan joku naapurin lapsi pyörimässä nurkissa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pinna kireällä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pinna kireällä

Vieras
Kun eivät siis kysy edes, että saako meille tulla, tulevat vaan ovesta sisään :headwall: Kun käsken pois, niin jäävät norkoilemaan meidän pihaan. Tänään kävin 10 kertaa sanomassa yksille lapsille, että menkää kotiinne ja antakaa meille ruokarauha, ei mitään tehoa, jos lähtivät niin ilmestyivät kohta uudelleen meidän verannalle riehumaan riippumattoon.

Kaikkea pitää käydä kinuamassa, juotavaa, syötävää, jäätelöä, karkkia. Eivät tajua lähteä, jos meidän lapsi sanoo että ei jaksa leikkiä ja sanoo että menkää kotiin. Ihan sama, että sanonko minä vai sanooko lapsi.

Vituttaa tällainen, että oletetaan että ovesta saa aina tulla sisään, jos se on auki. Meillä on pakko pitää verannan ovea auki, kun täällä on niin tukala olla muuten. Ja ehkä me itsekin halutaan nautiskella omasta pihasta, ihan omassa rauhassa.

Miten noin kovakalloisille lapsille saa viestin menemään perille? Kulkevat kuin kotonaan, tulevat tänne keksien kanssa mussuttamaan niitä olohuoneeseen. Koko ajan saa olla paimentamassa, kun eivät tajua ettei meille tulla, jos tullaan niin ei kengät jalassa, meillä ei kuljeskella syötävien kanssa pitkin taloa, meidän kaapeille ei mennä penkomaan ja jumalauta jos sanotaan että menkää kotiinne niin silloin lähdetään :kieh:

Kai se pitää ottaa samat uhkailut käyttöön kuin niiden omilla vanhemmilla :headwall: "Saatte selkäänne jos ette tottele" :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Huuda kuin palosireeni.
Yksi kunnon kilahdus niin eiköhän ne opi :D

Ei tosiaan ole kovin kaukana enää sellainen :D

Vituttaa vaan tosiaan se, että noi lapset on sellaisia että ei todellakaan kuuntele yhtään, ei vaan mee perille asti.

Sitten ne vielä tappelee ja nahistelee keskenään jatkuvalla syötöllä. Mulle riittää jo toi omien lasten nahistelu :kieh: Meidän 7-vuotiaalla, jota ne tulee tänne katsomaan kai pääasiassa, meni tänään jo niin hermot että kuulin sen huutavan niille "jos ette osaa olla koko ajan tappelematta, niin lähtekää kotiinne siitä, mä en jaksa katsella tollasta" :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei tosiaan ole kovin kaukana enää sellainen :D

Vituttaa vaan tosiaan se, että noi lapset on sellaisia että ei todellakaan kuuntele yhtään, ei vaan mee perille asti.

Mä kilahdin joskus talvella tytön kaverille :D :ashamed:

Se yritti vaan väkisin tunkea meille, norkosi ovenraossa vaikka sanoin ettei sovi, ei antanut mun sulkea ovea, pyysin kymmenisen kertaa nätisti siirtymään oven välistä pois että saan oven kiinni mutta ei...monen monta kertaa selitin että nyt ei sovi, me olemme jo menossa iltapesulle ja sitten nukkumaan, omat mukelot odotti kylppärissä saunaan pääsyä mutta tämä vaan nökötti siinä ovenraossa eikä suostunut liikkumaan. Sitten alkoi uhittelemaan että "minähän tulen teille nyt koska minä sanon niin". Mä räjähdin, karjaisin kurkku suorana että JUMANKAUTA jos MINÄ sanon että nyt ei sovi niin SINÄHÄN tottelet, tämä on MEIDÄN koti ja täällä määrään minä!

Lähti vikkelästi :snotty: ja jatkossa on osannut olla nätisti.

En yleensä kannata karjumista, mutta prkl kun ei mennyt perille sitten millään...Omani nostaisin oven välistä pois, mutta vierasta lasta ei viitsi alkaa nostelemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pistä ovi lukkoon ja kun tulevat ovikelloa soittelemaan, anna tulla kaikki, minkä takia eivät ole tervetulleita teille.

Laitoin jo aikaisempaan viestiin, et meillä on verannan ovi auki, koska muuten täällä on tosi tukala. Siis ei oo meidän pääovi, vaan katettu kuisti josta on käynti suoraan meidän olkkariin.

Täytyy hankkia ilmastointilaitteet, niin ei tarvii pitää ovia auki.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
En yleensä kannata karjumista, mutta prkl kun ei mennyt perille sitten millään...Omani nostaisin oven välistä pois, mutta vierasta lasta ei viitsi alkaa nostelemaan.

Joskus tosiaan joutuu käyttämään ääntä... jos on sellainen lapsi, joka on esimerkiksi ruumiillisesti kuritettu niin ei tunnu menevän tavallinen puhe perille ollenkaan. Tai jos vanhemmat on tosi lepsuja niin sama juttu, olettavat ettei tarvii kuunnella mitään, kun mitään seuraamuksia ei ole.

omassa lapsuudessani aika harvoin sai mennä omasta pihasta pois ennen kouluikää. kouluiässä sai vaeltaa leikkipuistoissa ym vapaasti. eli kukaan aikuinen ei "kärsinyt" toisten mukuloista.
mutta nykyään on tämä sosiaalistaminen, että kaikkien pitäisi olla sosiaalisia ja toiset ihan haalivat lapsia omaan pihaan. ja varsinkin kun puistoja lakkautetaan, on usein se piha ainoa paikka lasten olla, ja on ikävää, ett "neutraalia tilaa" ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja ikävää:
omassa lapsuudessani aika harvoin sai mennä omasta pihasta pois ennen kouluikää. kouluiässä sai vaeltaa leikkipuistoissa ym vapaasti. eli kukaan aikuinen ei "kärsinyt" toisten mukuloista.
mutta nykyään on tämä sosiaalistaminen, että kaikkien pitäisi olla sosiaalisia ja toiset ihan haalivat lapsia omaan pihaan. ja varsinkin kun puistoja lakkautetaan, on usein se piha ainoa paikka lasten olla, ja on ikävää, ett "neutraalia tilaa" ei ole.

Meilläkin olis tossa leikkipuisto ihan vieressä, siellä vois olla. Ja kerhohuone taloyhtiön tiloissa, jos sisällä tarvii olla. Vaikka eihän siellä tietty ole niitä etuja, niin kuin toisten ruokakaappeja :kieh:

Ja meilläkin voi olla, välillä, lupaa kysyen ja niin että jos aamulla saadaan lupa niin se ei tarkoita sitä että meille saa sitten rampata edestakaisin koko päivän :/

Sun täytyy vaan sanoa selkeellä suomenkielellä, että: NYT HETI KOTIIN! Itse ainakin sanon, jos tuntuu siltä, että alkaa meno kiihtyä tai jos alkaa volume nousta liikaa... sitten saa luvan lähteä kotiinsa. Tosin kukaan ei tule meille kengät jalassa, murustelemaan olohuoneeseen... kun ei sitä omatkaan lapseni tee, joten ei sitten vieraatkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Kuiskaten:
Sun täytyy vaan sanoa selkeellä suomenkielellä, että: NYT HETI KOTIIN! Itse ainakin sanon, jos tuntuu siltä, että alkaa meno kiihtyä tai jos alkaa volume nousta liikaa... sitten saa luvan lähteä kotiinsa. Tosin kukaan ei tule meille kengät jalassa, murustelemaan olohuoneeseen... kun ei sitä omatkaan lapseni tee, joten ei sitten vieraatkaan.

No ei meidänkään lapset tee, mutta jos en ole kyttäämässä vieressä niin nämä vieraat tulevat ja tekevät. Sehän tässä just hämää. Saatan olla yläkerrassa laittamassa pesukoneen päälle, ja kun tuun alas niin naapurin sisarukset löhöää meidän sohvalla syömässä jotain keksejä. Ilmeisesti kotonaan saavat lampsia miten sattuu ja sikailla miten sattuu.

Ja niille on sanottu : Menkää kotiinne. Teidän pitää lähteä kotiinne. Lähtekää. Meillä on nyt ruoka-aika, menkää kotiinne odottamaan tai jonnekin muualle. Ja niin edelleen..

No ei meidänkään lapset tee, mutta jos en ole kyttäämässä vieressä niin nämä vieraat tulevat ja tekevät. Sehän tässä just hämää. Saatan olla yläkerrassa laittamassa pesukoneen päälle, ja kun tuun alas niin naapurin sisarukset löhöää meidän sohvalla syömässä jotain keksejä. Ilmeisesti kotonaan saavat lampsia miten sattuu ja sikailla miten sattuu.

Ja niille on sanottu : Menkää kotiinne. Teidän pitää lähteä kotiinne. Lähtekää. Meillä on nyt ruoka-aika, menkää kotiinne odottamaan tai jonnekin muualle. Ja niin edelleen..

sitten ei auta kuin ottaa yhteys vanhempiin ja sanoa niille asiasta, jos ei viesti mene perille, ei kukaan jaksa kotonaan sitä, että vieraat lapset ramppaa miten tykkää...

sitten ei auta kuin ottaa yhteys vanhempiin ja sanoa niille asiasta, jos ei viesti mene perille, ei kukaan jaksa kotonaan sitä, että vieraat lapset ramppaa miten tykkää...

No on kyllä tosi törkeetä. Jos vanhempien kanssa keskustelu ei auta, miettisin, ilmoittaisinko asiasta eteenpäin... johonkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä kyllä kävisin ihan henk.koht. sanomassa asiasta naapureille, ja ihan nätisti! Ja ymmärrän että sua är-syt-tää!!!

en tiedä kehtaako sitä noin tehdä.
Monilla vanhemmilla on niin ruusuiset kuvat omista lapsistan. kuvitellaan heidän ilahduttavan toisia omalla läsnäolollaan, vaikka samalla tavalla ne muut vanhemmat inhoaa vieraita kakaroita kuin itsekin. enpä tiedä ketään äitiä, joka pitäisi tippakaan kenestäkään vieraasta naapurin kakarasta.

Mutta jotkut oikeasti uskoo, että heidän lapset ovat muille ilo. Yksikin ´kuvitteli, että perhepäivähoitaja iloitsee saadessaan hoitaa heidän lapsensa, kun oli ekan päivän jälkeen kehaissut, että kivoja lapsia tai jotian. tulisi oikeasti puiston katsomaan, kyllä se on rankkaa duunia ja kovaa työtä paimentaa toisten lapsia. Tottakai sitä haluaa hyvän suhteen asiakkaaseen eli hoidettaviensa vanhempiiin ja kannattaa kehua alussa. (en ole itse pph)

Ja toiset kuvittelevat ett heidän lapset ovat sellaisia, että pärjäävät kaikkien kanssa ja tulevat toimeen. Kummallista koska näillä perheillä usein volyymi nousee omien lasten kanssa ja ovat kovia penkomaan kylässä, siis lapset, mutta vanhemmilla käsitys, että lapset ovat sosiaalisia, kun puhuvat kaikille. ja joo, se voi olla kivaa, mutta ei niille, jotka on muutenkin väsyneitä, eli joilla itsllään pienet lapset. joku isovanhempi voi tykätäkin.

Jos lapsille ei mene perille niin sano vanhemmille. Kyllä minuakin otti päähän kun olin ajatellut viettää viimeisen lomapäivän kaikessa rauhassa terassilla lukien niin naapurin mukula keikkuu aidalla ja pälisi tuntitolkulla siinä vieressä. Vanhemmat vaan oli tyytyväisiä kun joku viihdytti heidän puheripulista kärsivää lastaan. Kävin sitten sanomassa, että nyt olisi varmaan minunkin oikeus olla hetki rauhassa terassillani ja asia menikin perille.

Yhteistyössä