Ääh, ei mahdu istuimet autoon!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sitruunaperhonen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sitruunaperhonen

Vieras
Meillä Opel Vectra (farmari ) ja istuimina Gracon Cosmic Comfort (turvaistuin ) sekä Logico S (turvakaukalo + telakka ) . Miten ne saa mahtumaan autoon?!

Kokeiltiin äsken sillain, että turvaistuin keskellä selkämenosuuntaan, mutta silloin ei turvakaukalo mahtunut siihen istuimen viereen. Sitten taas kun laittaa turvaistuimen pelkääjän paikan taakse, niin pelkääjän paikalle ei mahdu istumaan aikuinen kuin polvet suussa suurinpiirtein :/

Onpas hankalaa! Onkohan pakko laittaa turvaistuin naamamenosuuntaan, vaikka vielä ei sitä haluaisikaan tehdä...

Gracon istuimet ovat niin leveitä ettei niitä saa mahtumaan mitenkään. Meidän on täytynyt vaihtaa kapeampiin. Esim Brion ja Britaxin on paljon kapeammat. Samoin maxi cosin

logocoa ei saa laittaa vectrassa keskelle.
mersussa mahtus tuo kaukalo, evolva 1-2-3 ja simmonen selkänojallinen koroke kaikki sopuisasti taakse mutta kun meidän mersussakaan tuota telakkaa ei saa laittaa keskelle :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Koivunkäpy:
mersussa mahtus tuo kaukalo, evolva 1-2-3 ja simmonen selkänojallinen koroke kaikki sopuisasti taakse mutta kun meidän mersussakaan tuota telakkaa ei saa laittaa keskelle :kieh:

Miksei saa laittaa keskelle?

Joo, me kanssa luettiin, ettei logicoa saa laittaa keskelle. Ärsyttävää! On noi nykyajan turvalaitteet vaan tilaavieviä! Pitäisi vissiin ostaa joku tila-auto tai pikkubussi, jotta mahduttaisiin autoon :/

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Gracon istuimet ovat niin leveitä ettei niitä saa mahtumaan mitenkään. Meidän on täytynyt vaihtaa kapeampiin. Esim Brion ja Britaxin on paljon kapeammat. Samoin maxi cosin

Jep, olisi kyllä kannattanut ostaa kapeammat istuimet... Pakko se on varmaan laittaa tuo turvaistuin naama eteenpäin, jotta mahdutaan autoilemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja b:
Sit vaan pelkääjä istuu polvet suussa, ei sen kummempaa. Lasten takia pitää hieman joustaa.

Tätäkin mietitään tosissaan. Kun pystyisi edes muutamia kuukausia istumaan polvet suussa, niin oltaisiin jo tosi lähellä sitä 3 vuoden suositusikää, jolloin "saa" istuimen kääntää naama eteenpäin. Itsestäänselvyys on se, että lasten takia joustetaan parhaamme mukaan:)

Jos on se koroke siinä keskellä lattiassa, niin ei saa laittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Sit vaan pelkääjä istuu polvet suussa, ei sen kummempaa. Lasten takia pitää hieman joustaa.

Tätäkin mietitään tosissaan. Kun pystyisi edes muutamia kuukausia istumaan polvet suussa, niin oltaisiin jo tosi lähellä sitä 3 vuoden suositusikää, jolloin "saa" istuimen kääntää naama eteenpäin. Itsestäänselvyys on se, että lasten takia joustetaan parhaamme mukaan:)

No meillä sama istuin ja tehdään just näin. Mä olen onneksi aika lyhyt, mutta tosi ahdasta on silti. Pitemmillä matkoilla ei kovin kivaa. Mutta tämä on nyt kuitenkin tilapäistä ja vielä muutama kuukausi pitäis "kärsiä". Syksyllä poika täyttää kolme ja silloin istuimen voi kääntää. Tai siis voihan sen kääntää vaikka heti, mutta emme halua, kun ei ole ihan pakko.

Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:

Saa muuten laittaa. Mä kysyin tuota asiaa Lastentarvikkeesta ja sanoivat että voi laittaa.

Meillä on nuo samat istuimet, ku ap:llä ja meillä tosin istuu tuos 2 vuotias kasvot menosuuntaan. Isompi on kuskin takana ja kaukalo vänkärin takana. Keskelle mahtuu hyvin aikuinen istumaan ja 5 vuotias istuu turvavyöistuimessa etupenkillä.

Niin, siinä menee kardaani, se kun tulla rysähtää siitä penkkien läpi, niin siitä on nauru kaukana

Niiskunen, miksi sitten valmistajan määräys on että jos se saamerin pahkura on siinä lattiassa niin ei saa laittaa? tätä mä tosin ihmettelen koska esim. mersussa sen saa tasan niin tiukkaan juntattua siihen ettei se heilu mihinkään :D Tuli kokeiltua ennen ku luin käyttöohjeet...

Onko hei oikeesti 3v just tasan taikaikä.Lapsen on turvallisinta matkustaa vaikka 5v saakka selkä menosuuntaan jos vaan mahtuu!!!!!!Ei siis saa mitään ikää tuijottaa vaan mahtumista!!!

Alkuperäinen kirjoittaja äiti polvet suussa:

No meillä sama istuin ja tehdään just näin. Mä olen onneksi aika lyhyt, mutta tosi ahdasta on silti. Pitemmillä matkoilla ei kovin kivaa. Mutta tämä on nyt kuitenkin tilapäistä ja vielä muutama kuukausi pitäis "kärsiä". Syksyllä poika täyttää kolme ja silloin istuimen voi kääntää. Tai siis voihan sen kääntää vaikka heti, mutta emme halua, kun ei ole ihan pakko.

Meillä on siitä huono juttu, että itse olen aika pitkä (174 cm ) ja sen vuoksi edessä pelkääjän paikalla melkoisen ahdasta:/ Noh, mutta mitäpä sitä ei kärsisi lapsostensa vuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja miten niin:
Onko hei oikeesti 3v just tasan taikaikä.Lapsen on turvallisinta matkustaa vaikka 5v saakka selkä menosuuntaan jos vaan mahtuu!!!!!!Ei siis saa mitään ikää tuijottaa vaan mahtumista!!!

Tuskinpa se mikään taikaikä on, mutta suositus (joka ilmeisesti on myös perustellusti/tutkitusti säädetty ) .

Alkuperäinen kirjoittaja Niiskunen:

Saa muuten laittaa. Mä kysyin tuota asiaa Lastentarvikkeesta ja sanoivat että voi laittaa.

Meillä on nuo samat istuimet, ku ap:llä ja meillä tosin istuu tuos 2 vuotias kasvot menosuuntaan. Isompi on kuskin takana ja kaukalo vänkärin takana. Keskelle mahtuu hyvin aikuinen istumaan ja 5 vuotias istuu turvavyöistuimessa etupenkillä.

En uskoisi tohon Lastentarvikkeen myyjän kommenttiin että saa laittaa keskelle .
Meillekin esiteltiin ihan päin seiniä turvaistuimen ohjeet kun valittiin tuolia.
Kotona kun luettiin valmistajan ohjeet niin moni asia olikin toisin kuin mitä myyjä oli sanonut.
Onneksi saimme vaihtaa istuimen kun muistin ja tunnistin vielä kuka myyjä oli sanonut ne väärät ohjeet.

Niiskunen, miksi sitten valmistajan määräys on että jos se saamerin pahkura on siinä lattiassa niin ei saa laittaa? tätä mä tosin ihmettelen koska esim. mersussa sen saa tasan niin tiukkaan juntattua siihen ettei se heilu mihinkään :D Tuli kokeiltua ennen ku luin käyttöohjeet...

Ostin kaukalon toisesta liikkeestä ja siellä sanottiin että ei saa laittaa. Yhdessä autossa meillä oli keskellä se kohouma ja ohjeessa oli että voi laittaa. En sitten tiedä mikä siinä on ettei muka joihinkin autoihin saa laittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Niiskunen:
niin no. Lastentarvikkeessa myös opastettiin meitä ettei turvaistuinta kannata asentaa valmistajan ohjeen mukaan, kun se on "näin" paljon kätevämpi. Siis myyjä näytti hieman "oikaistun" kiinnitystavan...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi ei istuimia molemmille laidoille taakse?

Jos turvaistuin on pelkääjänpaikan takana, niin etupenkillä on TOSI ahdasta istua. Eri asia sitten, jos istuimen kääntää naama eteenpäin.

niin on meilläkin ja mies (190cm) istuu polvet suussa kun mä ajan. eikä mullakaan (alle 160cm) ole mitenkään järin mukavaa. mutta mielummin kuitenkin niin.

Yhteistyössä