Ääh, miehen kanssa menee huonosti eikä ilmeisesti voida tehdä mitään koko perheellä koko kesänä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "plaah"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"plaah"

Vieras
-Juhannuksena ei lähdetä kavereiden mökille, miestä ei huvita
-Ei lähdetä katsomaan kasvitieteellistä puistoa, miestä ei kiinnosta
-Ei Lintsille (1 lapsi, taapero), lapsen kanssa liian vaikeaa eikä pääse laitteisiin tarpeeksi (miehen mielestä)
-Ei luontopolulle 6 km reittiä kävelemään, ei järkeä lapsen kanssa (miehen mielestä, meillä kyllä hyvä kantoreppu)
-Ei mun sukulaisille toiselle puolelle Suomea, hän ei halua
-Ei kesäjuhliin tuttaville, "kai sä voit yksinkin mennä"
-Ei telttailemaan, mies ei halua
-Jokaista kaupunkireissua vastustaa

Etelänlomalle kuulemma haluaisi, mulla taas ei ole varaa ja kesällä on suomessakin kivaa.

En mä jaksa edes enää ehdottaa mitään tolle ****päälle!

oletko tullut ajatelleeksi että kaikenlainen reissaaminen lasten kanssa voi olla uuvuttavaa,ehkä mies ei nauti siitä kun lapset ovat pieniä,kun kaikki on niin hankalaa.

ehkä mies on uupunut eikä jaksa! ymmärrätkö? jos hän haluaa huilia kotona ja tehdä esim vain pieniä rantareissui. mikä kiire sun on päästä lintsille,luontopolulle sinne tänne tonne? ensi kesänäkin ehtii!

Harmi jos miestä ei kiinnosta mikään noista! :( Lintsistä oon samaa mieltä ettei sinne taaperon kanssa kannata lähteäkkään... en usko että lapsi saa siitä mitään jos on pieni. Mitäs jos lähtisit sukulaisiin lapsen kanssa ja jätät miehen kotiin ruikuttamaan?

Olen samaa mieltä että Suomessa on kesällä niin kivaa ettei etelänlomalla kannattas lähtä

[QUOTE="Vieras";28598953]No menet lapsen kanssa sinne lintsile ja sukuloimaan! Anna ukon örmöttää , teet yksin tai lapsen kanssa![/QUOTE]

No niin teenkin, mutta vituttaa jotenkin sekin. Ihan kuin olisin yh, vaikka en olekaan (ainakaan vielä).

oletko tullut ajatelleeksi että kaikenlainen reissaaminen lasten kanssa voi olla uuvuttavaa,ehkä mies ei nauti siitä kun lapset ovat pieniä,kun kaikki on niin hankalaa.

ehkä mies on uupunut eikä jaksa! ymmärrätkö? jos hän haluaa huilia kotona ja tehdä esim vain pieniä rantareissui. mikä kiire sun on päästä lintsille,luontopolulle sinne tänne tonne? ensi kesänäkin ehtii!

Olen ajatellut, mutta itse en vaan jaksa aina olla täällä kotialueella. Olen nyt kotiäitinä, ja pakko välillä päästä johonkin. Lapsen kanssa liikunkin, olisi ihan kiva sekä lapselle että minulle, että mies olisi mukana edes joskus jossain.

[QUOTE="äitix6";28598965]Harmi jos miestä ei kiinnosta mikään noista! :( Lintsistä oon samaa mieltä ettei sinne taaperon kanssa kannata lähteäkkään... en usko että lapsi saa siitä mitään jos on pieni. Mitäs jos lähtisit sukulaisiin lapsen kanssa ja jätät miehen kotiin ruikuttamaan?

Olen samaa mieltä että Suomessa on kesällä niin kivaa ettei etelänlomalla kannattas lähtä[/QUOTE]

Kyllä meidän neiti tykkäsi ihan hirmuisesti viime vuonnakin lintsin laitteista (oli 1,5v) ja tänä vuonna aivan varmasti nauttii siitä vieläkin enemmän. Eri asia sitten tunteeko menettäneensä mitään vaikkei tuonne pääsisikään, koska ei välttämättä edes tajuaisi koko paikan / hauskuuden olemassaoloa ilman, että joku hänet sinne vie :D

• Tykkää
Reactions: astrolabe
[QUOTE="äitix6";28598965]Harmi jos miestä ei kiinnosta mikään noista! :( Lintsistä oon samaa mieltä ettei sinne taaperon kanssa kannata lähteäkkään... en usko että lapsi saa siitä mitään jos on pieni. Mitäs jos lähtisit sukulaisiin lapsen kanssa ja jätät miehen kotiin ruikuttamaan?

Olen samaa mieltä että Suomessa on kesällä niin kivaa ettei etelänlomalla kannattas lähtä[/QUOTE]
No joo, en mä Lintsillä välttämättä lasta veisi kuin siihen panoramatorniin (vai mikä se ilmainen on), mutta että mentäisi vaikka illaksi katsomaan mikä meno siellä on, kun asutaan suht lähellä. Mutta ei.

Kyllä meidän neiti tykkäsi ihan hirmuisesti viime vuonnakin lintsin laitteista (oli 1,5v) ja tänä vuonna aivan varmasti nauttii siitä vieläkin enemmän. Eri asia sitten tunteeko menettäneensä mitään vaikkei tuonne pääsisikään, koska ei välttämättä edes tajuaisi koko paikan / hauskuuden olemassaoloa ilman, että joku hänet sinne vie :D
Niin, ja onhan siellä ne peilijutut, vohvelia, ihmisiä ja kaikkea kivaa, vaikka ei laitteissa pahemmin kävisikään.

Tuossa on nyt siitä kyse, että teillä on eri toiveet loman suhteen, ihan ymmärrettävää. Sinä olet kotona, kaipaat tapahtumia ja vaihtelua. Mies kaipaa lomallaan lepoa ja rauhoittumista.

[QUOTE="a p";28599010]No joo, en mä Lintsillä välttämättä lasta veisi kuin siihen panoramatorniin (vai mikä se ilmainen on), mutta että mentäisi vaikka illaksi katsomaan mikä meno siellä on, kun asutaan suht lähellä. Mutta ei.[/QUOTE]

Nythän juuri Lintsille kannattaa mennä taaperon kanssa, kun ilmaiseksi pääsee moniin laitteisiin.

Vähän isompien lasten lippujen hinnat nousivatkin roimasti, joten niiden kanssa taas ei huvita taas enää Lintsille lähteä, koska en viitsi turhasta maksaa. Eivät kuitenkaan pääse vielä pituutensa takia aikuisten laitteisiin, eivätkä uskaltaisi mennäkään, mutta silti joutuvat maksamaan aikuisten kanssa saman hinnan.

Minkä ihmeen takia haluat viettää aikaa miehesi kanssa, jos teillä ei ole välit kunnossa. Anna sen olla ja tuu ja mee lapsen kanssa miten haluat. Jos ei muutaman kuukauden menemisen jälkeen innostu osallistumaan yhteisiin juttuihin tai vastavuoroisesti mene kahden lapsenne kanssa, että saat vapaa-aikaa, niin eron myötä sitten varmaan sulle jää omaa aikaa edes joka toinen viikonloppu.

Jos se ukko jaksaa lähteä etelänlomalle taaperon kanssa, niin varmasti jaksaisi myös käydä Lintsillä tai luontopolulla, jotka ovat sata kertaa helpompia juttuja. Uupunut ei ehdottaisi mitään etelänmatkoja.

Ap.n tapauksessa koettaisin keskustella miehen kanssa ja kertoa että tuo tuntuu pahalta jne.
Jos mitään halukkuutta ei ilmene, lähtisin itse ja saattaisin samalla harkita ihan lopullistakin muuttoa...
Suotta minun mielestä kyllä lähteä minnekään mitään tekemään yhdessä jos ei ole asiat kunnossa. Olisiko mahdollista nyt pikimmiten hommata kahdenkeskistä aikaa jolloin voisitte avata suhteenne solmukohtia ihan kahdestaan?

Ap, saako pienen tarkennuksen? Tarkoitatko, että teillä menee muutoinkin huonosti ja sen seurauksena ette löydä sopivaa, molemmille mieluista kesälomatekemistä. Vai tarkoitatko, että kun ette löydä sopivaa, molemmille mieluisaa kesälomatekemistä, teillä menee huonosti?

Mitä mies odottaa etelän reissulta? Jos menette sinne lapsen kanssa, niin ihan samanlaisia asioita ehdottelisit sieläkin ja mies tyrmäisi ne, joten joko istutte hotellihuoneessa tai menisitte erilleen. Mielestäni jos miehesi aikoo elää kanssanne hän joko innostuu ehdottelemistasi tekemisistä tai ehdottaa jotain, mitä tekisitte koko perheellä.

[QUOTE="vieras";28599165]Tuossa on nyt siitä kyse, että teillä on eri toiveet loman suhteen, ihan ymmärrettävää. Sinä olet kotona, kaipaat tapahtumia ja vaihtelua. Mies kaipaa lomallaan lepoa ja rauhoittumista.[/QUOTE]

Toki on sekin, että töissäkäyvä ei vapaapäivinään ja lomilla jaksa samoin riekkua, kun taas kotiäiti kaipaa enemmän touhua eli tietenkään ei työssäkäyvää voi vaatia joka kissanristiäisiin mukaan vaan hänelle pitää myös antaa aikaa lepoon ja kotipäiviin. Mutta on myös tärkeää, että koko perheellä on myös yhteisiä lomasuunnitelmia ja rientoja, muuten perhe helposti hajoaa kahtiin.

[QUOTE="vieras";28599282]Ap, saako pienen tarkennuksen? Tarkoitatko, että teillä menee muutoinkin huonosti ja sen seurauksena ette löydä sopivaa, molemmille mieluista kesälomatekemistä. Vai tarkoitatko, että kun ette löydä sopivaa, molemmille mieluisaa kesälomatekemistä, teillä menee huonosti?[/QUOTE]

Menee siis muutenkin huonosti, ja se vaikuttaa tähänkin.

[QUOTE="a p";28599704]Menee siis muutenkin huonosti, ja se vaikuttaa tähänkin.[/QUOTE]

Ok, ymmärrän. Olisi tosiaan kohtuullista, että joku ehdotuksesi miellyttäisi sen verran, että kelpaisi. Tuossahan oli monenlaista tekemistä, et varmaan tarkoittanutkaan, että kaikki ne pitäisi toteuttaa.

Muistan omalta kotonaoloajalta, että sitä odotti toisen vapaapäiviä ja lomia ja oli jo laukut valmiiksi pakattuna, kun tämä tuli töistä, mutta ei se aina ollut sitä mitä töissäkäyvä halusi tehdä.

Yhteistyössä