aah, mistä mä keksin nopeesti 136e??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paniikki!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paniikki!

Vieras
Voi että kun pitää olla näin huolimaton!! Maksoin alkukuusta tyytyväisesti laskuja, myös sähkölaskun. Just äsken tuli kuitenkin vuokranantaja ovelle tuomaan hänelle perintätoimistosta toimitettua laskua siitä sähkölaskusta, että oon kuulemma jättänyt maksamatta. Olin ihan paniikissa, ja vakuutin vuokranantajalle maksaneeni sen, ja sovittiin että soitan sähköyhtiöön. Meillä on siis sähkösopimus vuokranantajan nimissä. No, vuokranantaja lähti, ja m aloin etsimään sitä alkuperästä laskua, ja totesin papereita penkoessani että minä tyhmä oon maksanut 26.12 erääntyvän laskun silloin 30.11, kun olis pitänyt maksaa tuo edellinen, joka siis erääntyi 26.11. Voi paska!! Nyt mä en sitten tiiä mistä pierasen nuo rahat, miehellä tulee palkka vasta yli viikon päästä, ja meillä on just ja just rahat siihen asti ruokaan ja vaippoihin. :O

Mitä mä nyt teen? Tuskin voin alkaa sopimaan tuon perintätoimiston kanssa kun se ei oo mun nimellä se lasku, ja hävettää jos joudun soittamaan vuokranantajalle ja selittämään tän tilanteen. Kukaan ei oikein voi lainata mulle, tai miehen isä vois, mutta ollaan jo valmiiksi sille velkaa eikä oo ens kuussa varaa maksaa niin isoa summaa velkoja. :( Mitä mä myyn, tai teen tai apua!?

[QUOTE="siis";25314104]Maksatteko siis joka kuukausi 136€ sähköstä?[/QUOTE]

tätä ihmettelen mäkin..meillä tulee sähkölasku 6 krt vuodessa ja se on jotain alta 50 € ollu tähän asti..

Mä soittaisin kyllä sinne sähköyhtiöön ja selittäisin tilanteen, varmasti siellä ymmärtävät. Me ollaan ainakin saatu ihan hyvin soviteltua sähkölaskuja ja siirtää vähän eräpäivää, jos on ollut tarvis. Tai sitten on vaan lainattava.

Nostat Visalta.

Jos se ei onnistu, niin kerjäät lisäaikaa laskun maksulle, ja sitten muutatte halvempaan asuntoon jossain vaiheessa. Sellaiseen, missä sähköön ei mene 136 €/kk ja jossa asuessa ei tarvitse ottaa velkaa miehen isältä tai keneltäkään muultakaan jotta rahat riittäisi ihan peruselämiseen.

Se olisi minusta fiksua.

[QUOTE="vieras";25314150]ja kaikki ihmisethän asuu kerrostalossa kaukolämmöllä hei haloo!![/QUOTE]

niin,no odottelen tässä ap:n vastausta että millainen asumismuoto ja lämmitys heillä on..

[QUOTE="vieras";25314122]No ensinnäkin ei sieltä pitäisi tulla ensimmäisenä perintälaskua vaan maksukehoitus?[/QUOTE]

Jotkut yritykset ovat ulkoistaneet maksumuistutuksien lähettämisenkin perintätoimistoille. Eli vaikka ensimmäinen muistutus tulisi perintätoimiston kuoressa, siihen on lisätty vain tuo 5 e lisää. En tiedä onko näin ap:n tapauksessa, mutta kyseinen käytäntö on yleistynyt.

Jos mistään ei voi lainata tai mitään ei voi myydä, niin pikavippi? Kyllähän se kuulostaa paskalta idealta, mutta esim. vivus.fi:stä voi ottaa ensimmäisen vipin ilman korkoa, ts. maksatte palkkapäivänä vain lainaamanne summan.

[QUOTE="siis";25314104]Maksatteko siis joka kuukausi 136€ sähköstä?[/QUOTE]

Joo, meillä menee tää loppuvuosi edellisten asukkaiden käytön mukaan, tasaus on vasta vuodenvaihteen jälkeen. Edellisessä perheessä oli 5 henkilöä, meitä vain 3, joten todennäköisesti meidän sähkölasku tulee tästä pienenemään. Meillä tulee sähköstä ja sähkönsiirrosta erikseen laskut, sen takia tulee joka kuukaus lasku eikä 2kk välein.

Joku kysyi millä ajattelin maksaa sen nyt erääntyneen laskun, ajattelin maksaa sen miehen palkasta sitten kun tulee, mun kokemuksen mukaan uutta huomautuslaskua ei tule ennen kuin on mennyt 2 viikkoa eräpäivästä. Älä kysy miksi oon järjestellyt asian näin, pakko mikä pakko.

Jotkut yritykset ovat ulkoistaneet maksumuistutuksien lähettämisenkin perintätoimistoille. Eli vaikka ensimmäinen muistutus tulisi perintätoimiston kuoressa, siihen on lisätty vain tuo 5 e lisää. En tiedä onko näin ap:n tapauksessa, mutta kyseinen käytäntö on yleistynyt.

Jos mistään ei voi lainata tai mitään ei voi myydä, niin pikavippi? Kyllähän se kuulostaa paskalta idealta, mutta esim. vivus.fi:stä voi ottaa ensimmäisen vipin ilman korkoa, ts. maksatte palkkapäivänä vain lainaamanne summan.

Miten minusta vähän tuntuu että tässä tilanteessa ei taida olla visaa saati sitten mahkuja lainoihin..

[QUOTE="vieras";25314122]No ensinnäkin ei sieltä pitäisi tulla ensimmäisenä perintälaskua vaan maksukehoitus?[/QUOTE]

Jotkut paikat ulkoistaa myös tuon huomautuslaskun lähettämisen perintätoimistolle. Esim. meidän kunnassa terveydenhuoltomaksuista tulee muistutus suoraan lindorffilta.

Tää kysely ei nyt auta mua mitenkään tässä tilanteessa, kaipaan vaan oikeasti vinkkejä mistä kiskaisen tuon rahan. Luottokortteja meillä ei ole, meidän ei kannata sellaista pitää, ja pikavippiä en halua.

Nostat Visalta.

Jos se ei onnistu, niin kerjäät lisäaikaa laskun maksulle, ja sitten muutatte halvempaan asuntoon jossain vaiheessa. Sellaiseen, missä sähköön ei mene 136 €/kk ja jossa asuessa ei tarvitse ottaa velkaa miehen isältä tai keneltäkään muultakaan jotta rahat riittäisi ihan peruselämiseen.

Se olisi minusta fiksua.

Just..
Mutta siis meillä menee se 170€/kk sähköön,rivarissa asutaan ja aina välillä joudutaan turvautuu luottoon,en silti lähtis muuttamaan asumismuotoa vaikka ei aina rahat kaikkeen riitä.
Tossahan on inhimillinen virhe käynyt,on maksanut väärän kuun laskun,hetikö pitää lähtee muuttamaan :O

Jos ei ole mahdollista saada toimeentulotukea, diakoniatoimisto saattaa auttaa.
Onko jossain tileillä vielä rahaa, esim s-tili? Siitäkin voi irtisanoutua, ja saada osuusmaksun takaisin. Kulta rahaksi tyyppiset jutut, joihin voi viedä korut?

[QUOTE="aha";25314249]
Tossahan on inhimillinen virhe käynyt,on maksanut väärän kuun laskun,hetikö pitää lähtee muuttamaan :O[/QUOTE]
Lähinnä ajattelin tuota, että rahat on niin vähissä ettei 136 euron summaa saa mistään "revittyä" (esim. me, joiden tulot ei ole suuret, pystyttäisiin tuollainen lasku maksamaan helposti silti), ja että velkaa on jo miehen isälle. Siitä päättelin että ehkä menot on tuloihin nähden liian suuret.

tätä ihmettelen mäkin..meillä tulee sähkölasku 6 krt vuodessa ja se on jotain alta 50 € ollu tähän asti..

Me asutaan omakotitalossa jossa on sähkölämmitys, ei muuta. Kerran kuussa laskun tulemisen jo selvitinkin tuossa aiemmin. Tällä hetkellä meillä on "katastrofista" johtuen tosi vähän rahaa, ensi vuoden puolella tilanne paranee, mutta nyt tällä hetkellä ei ois ollut tuollaseen kämmiin varaa.

Nostat Visalta.

Se olisi minusta fiksua.

No mä varmaan nyt sitten soitan ekana sinne sähköyhtiöön ja selitän. Muuttamassa ei olla, meillä ei ole normaalisti näin huono tilanne, tähän asti ei ole ollut mitään ongelmaa maksaa asumiskuluja. Meidän koira joutui alkukuusta isoon leikkaukseen yllättäen, ja kaikki säästömme hupenivat siihen. Ei me mitään huipputuloisia olla, joten tuollainen vajaa 2000e yllättävä lasku riittää kyllä aiheuttamaan kuukauden kituuttamisen, josta johtuen meillä ei tosiaan ois llut varaa tällaiseen huolimattomuuteen. :( Miehelle en oo uskaltanut vielä edes kertoa, se ahdistuu vaan lisää jos joudutaan taas kääntymään sen isän puoleen. Mielummin vaikka myisin jotain nopsaa pois, pitäis vaan keksiä että mitä.

Yhteistyössä