ääh mua ärsyttää! eikö muka lapselta saa ottaa ruokaa pois jos se ei syö vaan pluttaa sormillaan..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jepjepp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jepjepp

Vieras
Ollaan mun porukoilla nyt taas vko. Tyttö 2v 7kk kaato maidon ruoan sekaan ja muovaili käsissään eikä syönyt. Sanoin pari kertaa jos ei syö otan ruuan pois,kielsin pluttaamasta ja kehotin syömään mut jatko joten otin sen lausen pois. Tyttö huitoi käsillään ruokaa..ja huusi/uhmas kilju. Selitin miksi otin lautasen pois jne. Äitini pyöritteli silmiään ja sano siskolleni "pluttasko se muka niin paljo? hö nyt pienelle jäi nälkä." Puhu silleen et tyttö muka nälkäänsä huutaisi. En usko et edes oli nälkä syöny tänään paljon pullaa ja pipareita yms Ärsyttää tommonen ko katseella arvostellaan ja pyöritellään silmiä ja päivitellään.. :/ teinkö jotain väärin? ollaan paljon mun porukoilla nuori yh olen. Mun sisarista kaksi asuu kotona vielä. Ne asuu maalla ja ollaan täällä aina pidempään kun kaukana ne haluaa meidän tänne..

Mä oon kyllä sun lasta nuoremmalta napannu lautasen pois jo siinä vaiheessa, kun on maidot uinu joukossa. Oon todennu, että sitten on ilman, kun ei kerran kiinnosta syödä. Ei oo musta huono juttu ollenkaan.

Kyllä meillä otetaan ruoka pois/poistetaan lapsi pyödästä jos temppuiluksi menee koko syöminen.
Sitten kun on seuraava ruoka-aika, niin saa taas syödäkseen.

Kyllä mäkin teen noin siinä vaiheessa kun tuo alkaa. Meillä tyttö täytti juuri 2v. Saatan sitten antaa vaikka jotain ihan muuta jos näyttää siltä, että nälkä jäi, mutta yleensä meillä tuommoinen alkaa nimenomaan siinä kohdassa kun ei enää maistu ruoka. Pöydästä nostan sit pois ja tyttökin on vaan tyytyväinen. En mä silleen rangaistusmielessä toimi vaan osoittaen, että ei ruuan kanssa pidä tehdä ihan mitä vaan.

Muakin ärsyttää ihan kympillä, jos äitini kehtaakin ojentaa mua. Niin surkean epäjohdonmukaisuudessaan kuin se itse aikoinaan oli. Mun kaikki kasvatustaidot (?) on peräisin mun isossa sisarusparvessa kasvaneelta mieheltä.

Hei ihanaa! Meitä on muitakin, joiden vanhemmat on menettäneet järkensä kun saavat lapsenlapsia. Eihän ne kultamussukat koskaan tee mitään oikeesti tahallaan väärin..

Ja on se niin kiva kun huuto menee liiallisuuksiin, niin sen voi lapsen voi lähettää muualle huutamaan.

Joo ja tiedän, et ei sais valittaa kun saa niin paljon apua ja tukea, mutta välillä vaan raivostuttaa. Mä oon kuitenkin se äiti, joka viime kädessä on vastuussa siitä että lapsi oppii tavoille.

tossa tilanteessa RUOKA PITÄÄ OTTAA POIS. eihän ne muuten mitään opi. ruualla ei leikitä ja noin ison lapsen kuuluis se jo tietää. isovanhemmat vaan on hermoheikkoja paapojia, jotka nyt vastustaa kaikkea muuta ku lellimistä ja passaamista

Lapsi on tarpeeksi iso tajuamaan että ruokapöydässä syödään eikä leikitä. Meillä olisi lähtenyt lautanen edestä ja lapsi pöydästä jo silloin kun maito kaadettiin lautaselle - ja yks hailee jäisikö lapselle nälkä vai ei, ruokaa saa lisää seuraavana ruoka-aikana.

Yhteistyössä