Aamuäree!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huspati Huta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Muistinpas! :D Niin siis sellainen juttu, että ottavatko ompelijat semmoisia töitä, missä muunnetaan vaatteita? Ostin viime talvena pitkästä aikaa pitemmän toppatakin, jossa on iso kaulus. Se tuntui kaupassa ihanalta, ajattelin, että se on lämmin. Se on melkein niin iso, että hupuksi luulisi, paljon täytettä. Mutta autolla ajaessa se tulee liian korkealle, ei meinaa nähdä sivuille :ashamed: Ja se kahiseekin. Mietin, että jos ompelija korjaisi sen, pienentäisi sitä vähän. En itse uskalla, etten kokonaan pilaa takkia. Mitä sanot?

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Yleensä kyllä.

Mä teen ainakin paljon korjaus ja muutostöitä vaatteisiin, tai voittopuolisesti- vähemmän teetetään enää mittatilaustyönä vaatteita kun tarjonta kaupoissa on niin hyvä.
Se kaulus pitää varmaan purkaa irti kokonaan, miten osaisin selittää mitä haluan? Vai osaako se ompelija ehdottaa minulle, luonnostella jotenkin, mitä sille voisi tehdä? Ja toinen kysymys, olen muistaakseni kysynyt tästä aiemminkin, mutta unohtanut vastauksen. Vanhan pitkän nahkatakkini vetskari on rikki, jos haluan vaihdattaa sen, puranko itse ensin vanhan pois? Haluaisitko sinä, että se kenkku vaihe on tehty, vai voiko siitä veloittaa sen verran, että teet sen ns mielelläsi?

Ompelija osaa ehdottaa sulle kyllä vaihtoehtoja, se on hänen murheensa että miten toteutus :D , osaa kertoa onko joku ehdotus mahdoton vai mahdollinen ja miten tehdään.

Mä tulen hurjasti hinnassa vastaan jos joku tuo mulle takin josta vetskari on purettu irti!
Ompelija osaa kyllä laittaa uuden ketjun ilman että näkee miten edellinen on siihen ommeltu.

Mutta muista että nahka venyy, eli pura varovasti. :attn:

Kiitos neuvoista. Se nahkatakki on harmittanut minua monta vuotta, otan sen nyt ohjelmakseni. Miten muuten, onko teillä kuinka sesonkeja, onko nyt vilkkaampaa? Minulla ei ole noitten kanssa kauhea hätä, veisin mieluusti silloin, kun muuten on mahdollisesti hiljaisempaa.

Periaatteessa nyt on jonkinlainen 'sesonki', mutta se on niin tapauskohtainen juttu.

Mä mahduttelen korjaushommia aina johonkin väliin. Ja ellei sulla ole kiire saada sitä takkia takas, niin voithan sä jättää sen kuitenkin ompelijalle, että hän tekee sen sitten kun on sopiva väli?

Yhteistyössä