Aamuhampaiden pesusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Malviina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Malviina

Aktiivinen jäsen
19.04.2005
13 571
0
36
aiheesta on joskus ollut puhetta, että pitääkö hampaat pestä ennen vai jälkeen aamupalan, tänään sitten selvitin asian suuhygienistiltä.
Eli on ihan sama peseekö ennen vai jälkeen, mutta jos pesee ennen, niin on odotettava tunti ennen kuin saa syödä aamupalaa, että fluori kerkee vaikuttamaan. Ja jos pesee jälkeen, on odotettava puoli tuntia aamupalan jälkeen, ettei kiille vaurioidu tai syötävä viimeiseksi jotain rasvaista, joka kuulemma suojaa kiillettä.
Eli tässä tuoretta faktatietoa :D

no huh..mun on pakko pestä heti kun herään ,muuten maistuu tunkkaselle..tuntia ei pysty odottamaan syömistä kun nälkä..syödä en voi ellen ole pessyt hampaita..joten...

Mä oon aina pessyt pojan hampaat juuri ennen aamupuuroa, ja omat heti juotuani kolme kuppia kahvia. Väärin oon siis toiminut. :whistle:

Pesettekö muuten edes pienten, sanotaan alle 2v hampaat kaksi kertaa päivässä?

No ennemmin sitten pesee ennen aamupalaa jos ei kerkeä odotella. Parempi että se fluori ei kerkeä vaikuttaa (kuitenkin jokatapauksessa plakki ja muu mömmö hampaista puhdistuu pois) kun että kiille vaurioittuu joka päivä.

Alkuperäinen kirjoittaja Karussa:
Mä oon aina pessyt pojan hampaat juuri ennen aamupuuroa, ja omat heti juotuani kolme kuppia kahvia. Väärin oon siis toiminut. :whistle:

Pesettekö muuten edes pienten, sanotaan alle 2v hampaat kaksi kertaa päivässä?

Pyrin pesemään pienestä pitäen, niin siihen tottuu ja siitä tulee ikuinen tapa.

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
No ennemmin sitten pesee ennen aamupalaa jos ei kerkeä odotella. Parempi että se fluori ei kerkeä vaikuttaa (kuitenkin jokatapauksessa plakki ja muu mömmö hampaista puhdistuu pois) kun että kiille vaurioittuu joka päivä.

Nimenomaan näin sanoi mun hammashygienisti :).

Yhteistyössä