Aamulla teki mieli tappaa koiran pentu =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paskaihminen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pakko todeta että todella keinottomia ihmisiä täällä kun meinaavat että 5kk ikäistä pentua ei saa enään opetettua. Koira oppii koko elin ikänsä uusia asioita kun niitä vain jaksetaan sille opettaa. ja käytetään oikeita menetelmiä!

Minä otin moniongelmaisen koiran joskus ja tein sen kanssa töitä neljä vuotta että tuota voi normi lemmikiksi kutsua. Koirani oli navetassa melkein puolivuotiaaksi kunnes laitettiin tarhaan koirasuden kanssa missä näillä ollut erimielisyyksiä pienestä reviiriltään.koira oli 10 kuukautta kun tuli meille. Koira oppi hitaasti ja edelleen nyt kymmenen vuotiaana syö paskaa ja kierii siinä jos löytää hyvän kasan vaikka hevosen tai ihmisen paskaa (lenkkipolkujen varrella on yllättävän monelle iskenyt kakkoshätä). Tyhmä olin kun en palkannut heti ammatti ihmistä avuksi. Itse opiskelin netissä ja tulosten saaminen kesti kauan. Omasi on niin nuori pentu että varmasti sinnikkyydellä ja johdonmukaisella kasvatuksella koirasta saa kivan lemmikin ja metsäkaverin :)

En kyllä yhtään ihmettele vaikka muihin meedioihin päästiinkin. Vaikuttaa ketjun aloittaja sen verran vähä älyiseltä. Toivon mukaan joku teki eläin suojelu ilmon!!

Ensimmäisenä: älä pode huonoa omatuntoa tunteistasi.
Toiseksi: vaikka koira olisi hyvistä oloista ja hyvältä kasvattajalta, on tuo labbiksessa varmasti joku mulkkugeeni, joka tekee niistä ihmeellisiä jääräpäähöseltäjiä. (Kaikella rakkaudella omaa koiraa kohtaan.)

Meidän nyt pari vuotias labbisuros oli ensimmäisten vuosien aikana hirveä (!!) riiviö. Monet kerrat halusin nirhata koiran ja laittaa sen kiertoon, kun tuntui, ettei koiran käytöksessä ollut välillä mitään logiikkaa. Oppivainen kyllä, sisäsiisti kyllä, mutta hirveä höyryperse. Ja on se sitä edelleen!
Puoliso on mestari listojen vaihdossa, seinästä tapetti vaihdettu, ulkovaatteista hihat riekailena jne.jne.

Meillä toimii selkeät säännöt koiralle ja (vapaata) ulkoilua esim. metsässä. Ja etsi jokin asia, mikä motivoi koiraasi (toisille se on namit, toisille lelut..) Meidän koiralla se on namit ja erityisesti pallo. Vahvista koirasi luottamusta sinua kohtaan. Ole johdonmukainen ja reilu. Ota osaksi sinun laumaa, mutta opeta sille paikka siinä.

Erityisesti anna koirallesi ja itsellesi aikaa. VAIKKA tämä hetki tuntuukin välillä ihan hirveältä ja koiran käytös on ihan perseestä, lupaan, että johdonmukaisella käytökselläsi, saat koirasi hallintaan.. ja aika tekee myös tehtävänsä. :) Tsemppiä! Hengessä mukana.

..ja meidän koira käyttölinjainen eli oikea "kuuma kalle"; innokas, touhukas ja haluaa olla kaikessa mukana. Tarvitsee siis paljon tekemistä ja työkoiraksihan se on myös tarkoitettu. :)

Eli ketjua näköjään nosteltu ja ohhoh ihan palstoille päästy nii i =)

Minua pidetään avuttomana koiran omistajan jne joka ei osaa koiraa hoitaa.Ja tuntemuksista saa puhua,niin minä puhun ja jotkut vetää koiraa/eläintä maillalla päähän.kumpi pahempi?

Tulin vain lisäämään että labrat otettu lääkärissä koirasta ja siellä on kusvikaa ihan vikana.
Jatko tutkimuksia ja sitä tuleeko koirasta koskaan koiraa vaiko jaksanko loppuelämän siivota lattioita.tuskin.

Etsin pentueen ottajia tuon kasvattajan sivujen kautta ja sieltä löytyi yksi jolla eläinlääkärissä kokeista huomattu vikaa kanssa.
muiden mitä löysyin 8 päisestä pentueesta 5 ottajaa tuon fasen kautta kaikki koirat pissii/sontii paikkansa ja matoja oli 3 tullut kanssa oksennukse myötä.

Kennelliiton vastaus ilmiasemiin asioihin oli tyyliin "älä puhu paskaa"
koirat 1100e hinnaltaan,palkittu kasvatustyöstään yms tämä ja näyttelyistä,kokeista koirat vetäneet hyviä ja aikaisemmin kukaan ei ole kannellut hänestä olen ensimäinen.tosin kannustin muut ottajat kantelemaan kanssa.

Eli ketjua näköjään nosteltu ja ohhoh ihan palstoille päästy nii i =)

Minua pidetään avuttomana koiran omistajan jne joka ei osaa koiraa hoitaa.Ja tuntemuksista saa puhua,niin minä puhun ja jotkut vetää koiraa/eläintä maillalla päähän.kumpi pahempi?

Tulin vain lisäämään että labrat otettu lääkärissä koirasta ja siellä on kusvikaa ihan vikana.
Jatko tutkimuksia ja sitä tuleeko koirasta koskaan koiraa vaiko jaksanko loppuelämän siivota lattioita.tuskin.

Etsin pentueen ottajia tuon kasvattajan sivujen kautta ja sieltä löytyi yksi jolla eläinlääkärissä kokeista huomattu vikaa kanssa.
muiden mitä löysyin 8 päisestä pentueesta 5 ottajaa tuon fasen kautta kaikki koirat pissii/sontii paikkansa ja matoja oli 3 tullut kanssa oksennukse myötä.

Kennelliiton vastaus ilmiasemiin asioihin oli tyyliin "älä puhu paskaa"
koirat 1100e hinnaltaan,palkittu kasvatustyöstään yms tämä ja näyttelyistä,kokeista koirat vetäneet hyviä ja aikaisemmin kukaan ei ole kannellut hänestä olen ensimäinen.tosin kannustin muut ottajat kantelemaan kanssa.

Ihana kennelliitto <3

Paska homma, en voi muuta todeta. Toivotaan, että asiat selviävät. Tsemppiä.

Yhteistyössä