Siis kun esim. Lilja ja Olli ovat sekä etu- että sukunimiä. Tuskin kukaan tuollaista nimeä ottaisi mutta olisiko periaatteessa mahdollista olla esim. Lilja Lilja?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Justiinsa tuo, että lapsen nimessä on niin tarkat säädökset että saako antaa vai ei mutta tuo avioliiton kautta nimen muuttaminen mietityttää.Muistelisin, että ei saa ainakaan lapselle antaa sellaista nimeä... (mulla on sukunimenä sellainen nimi, joka on myös etunimi, joten joskus asia kiinnosti ja otin selvää...)
Mutta en sit tiä, että jos Lilja Virtanen menee naimisiin Pentti Liljan kanssa, ni saako ottaa miehensä sukunimen..
Onko tieto?
Meidän koulussa oli joskus poika jonka sukunimi oli Merikukka. Välillä mietittiin että jos hän menis aikuisena naimisiin Merikukka Forsiuksen kanssa naimisiin, niin Merikukasta vois tulla Merikukka Merikukka.
Mut en tiiä lasketteko esim. maahanmuuttajia tän kysymyksen pariin, koska esim. muslimeillahan sukunimi määräytyy isoisän mukaan. Itse esim. tunnen somalin jonka nimi on Abdi Muhammed Abdi, joista Muhammed on hänen toinen nimensä. Etunimi-sukunimi yhdistelmä on hänellä siis Abdi Abdi.
Juu sehän on selvä jos sukunimenä voi olla etunimiAlkuperäinen kirjoittaja minä:Ainakin molemmat voi olla etunimiä. Tunnen yhden jonka nimi on Mika Kari.
Kari on lahtelainen kansanedustaja, eka kautta nyt.Juu sehän on selvä jos sukunimenä voi olla etunimi![]()
Maahanmuuttajillehan on osin erit säännöt näissä nimiasioissa muutenkin, jos heidän kulttuuriin kuuluu nimetä lapset jotenkin "tietyllä tavalla"...
Mieki muuten tiedän yhden mamun (en tarkkaan muista, mistä oli kotoisin), jolla on sama etu- ja sukunimi! Oltiin ala-asteella luokkakavereita.. Nyt vasta muistin/hoksasin![]()