Aamurutiininne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikku ja kakkonen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pikku ja kakkonen

Vieras
Elikkäs minkälaisia aamurutiineja teidän perheessänne on?
Tässä meidän:
Klo 7 mies lähtee töihin.
Klo 8-9 heräillään lapsen kanssa ja käydään juomassa pillimehu tai muuta mehua, kun yön jäljiltä jano.
Klo 9 Pötkötellään sängyyssä, lapsi piirtelee vieressä
Klo 9.30 Pikkukakkonen ja jossain välissä aamiainen (kun nälkä iskee)
Klo 11 Itse syön aamiaisen
Sen jälkeen leikkimistä ja kotihommia
Meillä aina ollut tällainen "hidas" herätys aamuisin.

En oo kauhean aamuvirkku ja lapsi tykkää tästä rytmistä. Ehdottaa aina itsekin aamulla että "käydään ensin juomassa pillimehut, sitten piirrellään ja sitten vasta nukutaan ja katotaan pikkukakkonen".:-D

Ja oikea aamiainen ollaan syöty vasta n. tunti heräämisestä. Ei ruoka maistu heti heräämisen jälkeen.

Mielenkiinnosta kuulisin teidän muidenkin aamurutiineistanne.;-)

mies lähtee töihin klo 7 herään yleensä ennen lapsia
8 maissa 3v ja 5v heräilevät. katselevat tunnin verran lastenohjelmia ja syövät sämpylää sohvassa
8-10 äiti surffaa, siivoaa keittiön, petaa sängyt, syö aamiaista. Lapset leikkivät ja touhuilevat omiaan
10-12 ulkoilua, kerhoa tms
12 lounas ja aamu on mennyt:)

Herätys 7.20, ellei vauva ole herättänyt aikaisemmin. Kahvit tippumaan ja vauvalle kuiva vaippa.
Eskarilaisen herätys 7.30 ja hänelle aamupala.
Mä meikkaan ja laitan hiukset.
Sitten vauvalle aamupuuro.
8.30 kaikille päivävaatteet päälle ja 8.55 lähdetään saattamaan eskarilaista koululle.
Kotona takaisin 9.15, vauvalle maito ja hän menee ekoille päikkäreille.
Mä syön aamupalan ja touhuan omiani siihen asti kunnes vauva herää, n.11-12.

Miehellä on niin vaihtelevat työajat/paikat, että hänelle ei oikein rutiineja ehdi tulemaan.
Mutta mikäli on aamulla kotona, niin auttaa vauvan kanssa.

Heräillään klo 5.00 eteenpäin omaan tahtiin, mies hakee lehden ja keittää meille aamukahvit.
Mies lähtee töihin puoli seitsemältä.
Esikouluun ja muita kouluun ja hoitoon klo kahdeksaan.

mies herää 6.30, vie lapsen hoitoon klo 8.00 ja katsoo että isommat syö aamupalan ja lähtee kanssa kouluun tai ovat kouluun lähtö valmiudessa (riippuu monelta koulu alkaa). Minä herään joskus klo 9.30-11.00 (olen iltatöissä), käyn hakemassa lapsen hoidosta 11.30 - 12.00 eli lähden kohta.

Aamulla 6-7 herään,napsautan kahvinkeittimen päälle,kl 7.05 herättelen pojan kouluun..
Mies tekee "reissutyötä" (ajaa kuorma-autoa),jos on tullut aamulla ajosta,annan hänen nukkua rauhassa niin pitkälle kuin unta riittää.
Muuten rutiineihin kuuluu siivoilu,pyykkihuolto,kissojen hoito/huolto..

6.50: mies lähtee töihin ja me noustaan kuopuksen kanssa (joskus noustaan vähän aiemminkin
7.00: juon aamukahvin ja kuopus aamumaidon ja esikoinen nousee
7.15: keskimmäinen nousee, laitan aamupalan isommille
7.40: kuopuksen aamupuuro ja esikoinen lähtee kouluun
7.50-8.10: laittaisin itse, puen laitan hiukset, etsin lasten ulkovaatteet valmiiksi..
8.30-8.45: aletaan pukemaan ja viedään keskimmäinen eskariin
9-10.30: kuopuksen kans ulkoilua, kaupassa käynti tai kyläilyä
10.30: kuopuksen lounas
10.45-11.30: kuopuksen leikit, minä laitan pyykit, astiat ja petaan sängyt..
11.30-13.45: päiväuniaika

aika tarkkaan noin menee aamut/ aamupäivät :)

Vauva on vajaa 3kk.

Mies lähtee 5:30 töihin.
Vauva herää 7:30 ja noustaan ylös. Ensin vaipanvaihtoon. Vien sen jälkeen leikkimatolle olohuoneeseen, petaan sillä aikaa sängyn ja käyn vessassa (vauvaa tietenkin silmällä pitäen ja kuulostellen).
Menen vauvan luokse lattialle, siinä koitan leikittää ja ihmetellään maailmaa.
N. 8:15 pistän vauvan sitteriin ja vetäisen pikaisen aamupalan vauvan katsellessa.
8:30 syötän vauvan ja 9:00 vauva ottaa pienet puolen tunnin päikkärit. Itse pistän meikkiä naamaan ja pikaisesti siivoan paikkoja sillä aikaa.
Vauva herää, nostan meidän sänkyyn ja siinä vähän pelleillään ja jumpataan hetki.
Vaatteiden vaihto, leikkimistä kunnes 10:30 pitää taas vauvan saada maitoa :)
11:15 vien vaunuihin nukkumaan ja yleensä käyn samalla siinä vauvan kanssa kävelyllä tunnin verran. Vauva nukkuu sen jälkeen 2-3 tuntia lisää ja jää aikaa siivoilulle, ruoanlaitolle ja "omalle ajalle". Sen jälkeen päivässä ei enää mitään rytmiä ole :D

Tänään on tosin poikkeuspäivä kun mies otti puolikkaan pekkasen ja tuli 10:00 kotiin <3 Oli nimittäin koko viikonlopunkin töissä. Nyt kun vauva nukkuu niin mies kohta tuo pari leffaa ja karkkia ja pidetään pientä parisuhteen kahdenkeskistä aikaa :)

Jos mulla on iltavuoro, yövuoro tai vapaa, nukun niin pitkään kun nukuttaa. Lapset heräilee omia aikojaan ja lähtee kouluun. Mies herää klo 6 jos on aamuvuoro ja lähtee töihin klo 6.30. Jos hänelläkin joku muu vuoro, nukkuu niin pitkään kun nukkuu.

Jos mulla on aamuvuoro, herään klo 5 ja lähden töihin klo 6.15. Aamupalaa emme koskaan syö perheenä yhdessä, emme oikeastaan muitakaan ruokia. Ruoka-ajat vaihtelee todella paljon, kahden epäsäännöllistä vuorotyötä tekevän perheessä ei vaan koskaan tiedä milloin ruoka maistuisi. Lapset lämmittää jääkaapista itselleen annokset kun on nälkä.

Mies nousee 5:45 laittamaan kahvin tippumaan ja likalle aamupalaa (koska se on sille luontevampaa). Minä ja likka noustaan 6:00. Minä, joka olen aamu-uninen vetelys, saatan vetkutella vielä 5-10 min ja tulla alakertaan viimeisenä.
Etsin likalle puhtaat kouluvaatteet tarjolle, ja sitten kaadan itselleni ison mukin kahvia ja istun koneelle juomaan sitä ja heräämään. Samalla seuraan kelloa ja huolehdin, ettei likka jää minnekään haahuilemaan, vaan on ajoissa lähdössä koulubussille.

Meillä soi arkena kello 6.45. Yleensä minä ja vauva ollaan jo ylhäällä. Esikoinen hereille, kaikille vaatteet päälle, vauvalle maitohörpyt. Tavoitteena olla esikoisen hoitopaikalla 7.45, joten 7.20 on oltava autolla tai ainakin vetämässä takkia niskaan. Sitten tullaan vauvan kanssa kotiin ja syödään aamupuurot. Minä juon kahvia, vauva maitoa. Vauva kuistiin unille, minä teen kotihommia, ruoat valmiiksi, hoitelen harrastusasioita yms. Vauva ylös 11 jälkeen, syödään ja haetaan esikoinen puolilta päivin pois hoidosta. Iltapäivä meneekin ihan arvalla, yöstä sit puhumattakaan.

Tässä siis mun ja muksujen hommat, mies on joko töissä aamuvuorossa, nukkumassa yövuoron jäljiltä tai reissuhommissa. Jos vapailla kotona, niin hoitaa noi esikoisen kuljetukset.

Yhteistyössä