aamuyöllä tapahtunutta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tigru87
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Tigru87

Aktiivinen jäsen
10.09.2006
3 121
0
36
Lähtötilanne on siis, poika ollut korkeassa kuumeessa lauantai ilta-päivästä saakka, päivystyksessä käytiin eilen, diegnoosi: joko virusperäinen flunssa tai sitten vauvarokko. Flunssasta ei kuitenkaan muita merkkejä, kun muutama rakäinen aivastus eilen illalla... :/

No asia. siirsimme pojan nukkumaan meidän huoneeseen,kun oli edellisyönä kovinitkuinen,ajattelin sen olevan niin helpompaa,kun ei tarvitse ravata huoneesta toiseen. Onneksi siirsin, sillä n. 4.32 poika sai n. 2min kestävän kuumekouristuksen... :'( Oli ihan kauhea kokemus, onneksi ukko ei viel ollut kerennyt lähteä töihin ja oli siis hereillä, itse menin ihan paniikkiin, enkä olis tienyt mitä tehdä... :ashamed: :/

No, mutta nyt poika nukkuu rauhallisesti, huoneenovi on auki, jotta kuulen kaikki äänet..

:hug: toivottavasti poika paranee pian..

Meiän esikoinen sai kerran oikeen pitkän kuumekouristuksen.. mies oli silloin armeijassa ja mä yksin lapsen kanssa.. keskellä yötä soitin äitille ja hän tuli onneksi käymään silloin.. :heart:

Kuhea tunne varmasti, mutta kävittekö jo lääkärissä? Ekan kouristuksen jälkeen pitäis aina mennä lääkäriin, jotta diagnoosi saadaan lastenlääkäriltä. Minkä ikäinen kaveri?

Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Kuhea tunne varmasti, mutta kävittekö jo lääkärissä? Ekan kouristuksen jälkeen pitäis aina mennä lääkäriin, jotta diagnoosi saadaan lastenlääkäriltä. Minkä ikäinen kaveri?

Näinkö? ei olla käyty,sillä poika heräsi just. 1,5v on kaverilla ikää..

Alkuperäinen kirjoittaja Tigru87:
Alkuperäinen kirjoittaja xx:

Näinkö? ei olla käyty,sillä poika heräsi just. 1,5v on kaverilla ikää..

Jep!

Meillä oli kesän alussa sama tilanne, ikääkin pojalla saman verran. Kouristelujen jälkeen meni tajuttomaksi ja heräili vasta ambulanssissa. Tarkkailussa oltiin seuraavaan iltaan ja sai tosiaan tehokkaammat kuumeenalennuslääkkeet ja kohtauslääkkeet ja me vanhemmat tietysti asiasta tietoa. Viimekuussa oli sitten kontrollikäynti, joten lääkärikäyntiä suosittelen minäkin.

Aina ensimmäisestä kouristuksesta on mentävä lääkäriin. Sieltä saa sitten tietoa, koska kuumekouristus tuppaa uusimaan ja siihen on sitten hyvä pitää lääkkeet valmiiksi kotona.
Omilla lapsilla ei ole ollut, mutta viime talvena sai kaverin lapsi kuumekouristuksen kun oli mulla hoidossa.
Ensiapuna kaikki vaatteet pois ja pyyhkiä ihoa kostealla pyyhkeellä, kylmää juotavaa ja kuumetta alentavaa lääkettä. Minä otin vaatteet pois, annoin mehua ja ambulanssimiehet antoivat supon ja veivät sairaalaan tarkistettavaksi.

En todellakaan jättäisi soittamatta ambulanssia.

Juu, ehdottomasti lääkäriin ekan kouristuksen jälkeen. Ja muista jos uusii ennen sinne pääsyä että nopea viilennys, lapsi syliin ja ulos hetkeksi niin "laukeaa" nopeammin.

Alkuperäinen kirjoittaja Tinttura:
Juu, ehdottomasti lääkäriin ekan kouristuksen jälkeen. Ja muista jos uusii ennen sinne pääsyä että nopea viilennys, lapsi syliin ja ulos hetkeksi niin "laukeaa" nopeammin.

Juu näin tehtiin yölläkin... :D Aika lääkärille saatiin klo.13. Toivottavasti sieltä sitten lisää neuvoja tulevan varalle..

Kiitos kaikkille vastanneille, neuvot olivattodella tarpee,sillä itse en olisi ajatellut, että tarvisi lääkäriin mennä... :ashamed: :ashamed:
:flower:

Yhteistyössä