Äänensävy miehellä erilainen tietylle ihmiselle puhuessaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hullu Mustasukkainen Akka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hullu Mustasukkainen Akka

Vieras
No niin, leimatkaa vaan minut hulluksi, nimimerkkikin kertoo, että olen mustasukkaisuuteen taipuvainen.

Mutta. Minua ärsyttää, kun mies puhuu puhelimessa erään tietyn naispuolisen työkaverinsa kanssa, sen äänensävy muuttuu jotenkin imeläksi. Suorastaan lepertelee. Mies suuttui minulle kerran, kun tuollaisen puhelun päätteeksi totesin, että taisit puhua XXXXXXX:n kanssa, tunnistin äänensävystä. Ja olin oikeassa.

Heillä ei ole suhdetta, sen tiedän, mutta mua ärsyttää, kun jos mulle mies soittaa, tiuskii ja puhuu rumalla äänellä, sitten tälle naiselle lepertelee... onko muilla ollut samaa?

Mä tunnistan aina äänensävystä kenen kanssa mies puhuu puhelimessa. Oli mies tai nainen, sävy on jokaiselle omansa. Olen ottanut jopa puheeksi, että hän puhuu oudon lempeästi eräälle miespuoliselle kaverilleen :D Johtuu kuulemma siitä, että tuo ihminen puhuu itse sillee rauhallisesti.

Mä pidän normaalina, että mies puhuu lempeämmin naiselle. Mun oma isä on myös sellainen, ja aina on työasioista vaan ollut kysymys. (Ainakin toivon niin :whistle: )

kuulostaapa tutulta. tosin tiedän äänensävystä muutenkin kenen kanssa puhuu, miehellä erilaisia äänensävyjä ja eri tapa puhua eri ihmisten kanssa.
minä olen itse myös mustasukkainen ja olen antanut itselleni luvan ollakin (pienesti) aiheesta...mieskin tietää sen, parempi niin kuin että olisin salaa kiukkuinen...

Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Niin ja vielä, mies pitää mua ihan pipinä, kun mietin tällaista. Mutta kyllä se loukkaa. Ja vaikuttaa asiaan, että kyseessä on naispuolinen työkaveri.

Josko miehillä on joku synnynnäinen tarve miellyttää naispuolisia, ilman mitään taka-ajatuksia. Sitten se, kun olet kerran tuollaisen asian huomannut, siihen kiinnittää aina huomiota ja lepertelyntunne moninkertaistuu.

Meillä mies tunnistaa kenen kanssa mä puhun puhelimessa. Siis naispuolisten ystävien kanssa puhuessani. Ja tiiän itekkin että puhun erilailla.
Ja meilläkin saattaa olla että toisillemme puhutaan miehen kanssa väsyneesti sillon jos väsyttää, ei jaksa "esittää". Se kyllä välillä ärsyttää ja oon koittanu parantaa tapani ja toivon että se tarttuu :)

:laugh: Juu kyllä mä ainakin kuulen saman tien jos mies puhuu jonkin naisen kanssa puhelimessa, sillä on ihan erilainen puhetyyli ja äänensävy ku miehille puhuttaessa. Kun sille noita työkeikkoja soitellaan palvelukeskukselta, ja siellä soittajia ovat naiset, niin heti kuulen sen äänestä että jaahas... Musta se on hauskaa, enkä oo mustasukkainen. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Hullu Mustasukkainen Akka:
Mutta. Minua ärsyttää, kun mies puhuu puhelimessa erään tietyn naispuolisen työkaverinsa kanssa, sen äänensävy muuttuu jotenkin imeläksi. Suorastaan lepertelee. Mies suuttui minulle kerran, kun tuollaisen puhelun päätteeksi totesin, että taisit puhua XXXXXXX:n kanssa, tunnistin äänensävystä. Ja olin oikeassa.

Heillä ei ole suhdetta, sen tiedän, mutta mua ärsyttää, kun jos mulle mies soittaa, tiuskii ja puhuu rumalla äänellä, sitten tälle naiselle lepertelee... onko muilla ollut samaa?

Meillä on ihan sama... Olen yrittänyt olla kommentoimatta, ja itseä ärsyttää se että moinen asia yleensäkin ärsyttää ja se ärsyttää vaan lisää... Mies yrittää välillä puolustautua sillä, että mulle uskaltaa vastailla "miten sattuu" kun se luottaa että mä tykkään siitä huolimatta, muiden kanssa ei voi olla aina oma itsensä. Ei kai ne tahallaan sitä tee että tulisi paha mieli tai ärsytys, ajattelemattomuuttaan vaan *huokaus*