Aargh...Mä en uskalla enää hakea enää töitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras...

Vieras
Rohkaiskaa mua nyt joku...

Kiinnostavia vapaita paikkoja olisi ja itseltä löytyy koulutusta ja/tai osaamista

Mutta en vaan uskalla hakea, kun pelkään saavani "EI" vastaukseksi, koska olen reilusti ylipainoinen.

Millä mä vakuutan itseni, että kaikki työnantajat ei katso työntekijän ulkonäköä valintaa tehdessään

Vai katsooko ne ? Jos näin on, niin olen sitten suosiolla työttömänä kunnes olen laihduttanut (tosin sitten tulee selitettäväksi pitkähkö työttömysjakso työhistoriassa, mikä sekään ei ole kovin hyvä juttu)

En usko että ylipainosta on haittaa paitsi ehkä jossain asiakaspalvelutehtävässä, jos tehtävä on jollain tavalla koko firman "käyntikortti". Jos taas homma on "puurtamista kulisseissa", ei tekijän painolla saisi olla mitään vaikutusta valintaan, ainoastaan osaamisella.
On naurettava stereotypia että lihava henkilö olisi jotenkin laiskempi taikka vähemmän aikaa saava.
Usein juuri ne lihovat jotka tekevät niin paljon töitä etteivät ehdi syödä hyvin taikka heillä ei vain ole vapaa-ajalla aikaa taikka energiaa jäljellä liikkumiseen.

No, mietipä jos olisit itse työnantajan asemassa. Sinulla olisi useampi työnhakija, jotka kaikki päteviä ja muuten tasavertaisia. Etkö itsekin silloin valitsisi mieluummin sen normaalipainoisen (=terveen) hakijan, kun ottaisi riskin, että joudut ylipainoisen sairauslomia yms. kuluja makselemaan???

Itse työnantajana voin sanoa, että yleensä hakijan paino ei juuri vaikuta valintaan. Vain tilanteissa, jossa on kaksi tai useampia tasavertaisia työnhakijoita, otan sen normaalipainoisen. Aivan samalla tavalla kuin vastaavassa tilanteessa otan sen, joka ei tupakoi. Runsaasti ylipainoinen kun yleensä antaa minulle sellaisen "tahdottoman, "ryhdittömän"" vaikutelman.

[QUOTE="kerttu";29209970]No, mietipä jos olisit itse työnantajan asemassa. Sinulla olisi useampi työnhakija, jotka kaikki päteviä ja muuten tasavertaisia. Etkö itsekin silloin valitsisi mieluummin sen normaalipainoisen (=terveen) hakijan, kun ottaisi riskin, että joudut ylipainoisen sairauslomia yms. kuluja makselemaan???[/QUOTE]

No, en nyt tiedä, mutta minun tietääkseni ei normaalipainoisuus millään tavalla estä ihmistä sairastumasta tartuntatauteihin. Ja mitä muihin sairauksiin tulee, niin veikkaanpa että työnantajilla on kyllä keinot päästä eroon työntekijöistä jotka ovat jatkuvilla sairaslomilla, oli se syy sitten mikä tahansa