Abortin jälkeinen lapsettomuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Anne"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä luulen että tuolla lapsettomuudella on tarkoituksensa. saa vähän miettiä menneitä ja oikeasti haluta sitä lasta ja arvostaa sitä, että yleensäkään raskautuu tai kykenee lapsia saamaan. En mäkään tajua KAHTA aborttia. Luulisi ekan abortin jälkeen pistävän ehkäisyasiat kuntoon.

Ihan vaan tiedoksi, selibaatti on ainoa 100% ehkäisykeino. Vaikka suurin osa ehkäisyä käyttävistä ei raskaudu, ei se poissulje mahdollisuutta, että ehkäisy pettää samalla ihmisellä useamman kerran.

Tännehän on tullut vastauksia. Mun ehkäisy nyt tuskin kenellekään kuuluu. Kun on pitkä parisuhde niin ei ole aina välttämättä niin justiinsa asian kanssa vai onko muut tässä nin säntillisiä? Tuskin. ette vain ole tulleet raskaaksi.

Ensimmäinen abortti oli todellakin syystä. Meillä oli suhteessa ongelmia ja tämä oli toisen miehen lapsi. Ei varsinaissesti syrjähypystä, sillä kummallakin oli muuta säätöä. Palasimme yhteen ja tulin aika pian raskaaksi nyk. aviomiehelleni mutta suhde oli vielä sen verran tulehtunut, että päätimme paikkailla sitä matkustellen ja yhdessä aikaa viettäen.

Nyt on asiat kunnossa ja lapsen aika.

JA kateellisuudella meinasin sitä, että meillä on varaa matkustella.

Älä pliis tee lapsia, vaikutat niin lapsellista ja itsekkäältä, että tuhoaisit vaan pienen elämän. Lapsettomana voit katsos matkustella ja pettää mielin määrin, lapselle en tuollaista äitiä halua.

Muttaaaa... Nyt olen jo aikaste satavarma, että olet huono PROVO.

[QUOTE="laalaa";23763639]Älä pliis tee lapsia, vaikutat niin lapsellista ja itsekkäältä, että tuhoaisit vaan pienen elämän. Lapsettomana voit katsos matkustella ja pettää mielin määrin, lapselle en tuollaista äitiä halua.

Muttaaaa... Nyt olen jo aikaste satavarma, että olet huono PROVO.[/QUOTE]

Sä vaikutatkin todella aikuiselta ja epäitsekkäältä.
"Älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi"

Tuskin täällä kukaan on sulle kateellinen. Vaikka muilla ei olisi varaa matkustella, niin järjen köyhyydestä tuollainen ajattelutapa silti kielii.

Kyllä abortit/kaavinnat voivat aiheuttaa lapsettomuutta. Pidä tämä mielessä, kun haet kalliita hoitoja veronmaksajien rahoilla. Toivon silti, että teillä tärppäisi ja pääsisit kokemaan äitiyttä. Kaikkea hyvää..

Tuota tuota, onko se sun parisuhteesi valmis lapsen saantiin vieläkään? Vauvavuosi on todella rankka jopa vahvalle parisuhteelle ilman mitään kriisejä ja katkeroitumisen paikkoja. Toivon todella, että mietit myös tätä puolta ennen kuin aloitatte hoidot. Jos uskot parisuhteesi kestävän stressin ja väsymyksen, niin siitä vaan.

Sinä et kai kadu aborttejasi, vaikuttaa ainakin siltä? Kuulut aika pieneen vähemmistöön, sillä yleensä se jättää jälkensä.

Ja tuosta kateellisuudesta teidän matkusteluun... Kaikki, jotka ovat äideiksi tulleet kun ovat siihen valmiita, voivat allekirjoittaa tämän saman, eli lapsen saaminen on paljon suurempi ja antoisampi seikkailu ja antaa niin paljon enemmän kuin mikään matkustelu. Nim. Nuorempana reissannut Aasiassa, Euroopassa, Afrikassa ja Amerikoissa. Nyt onnellinen nyytin äiti, joka ei kaipaa muuta kuin kotioleskelua.

Jos eroat mihestäsi tai tulee jotain muista kriisejä? Annatko mahdollisen tulevan lapsen pois, koska eika ei ole sittenkään oikea? Katsos kun se on yhtä mahdollista kuin abortit, joita puolustelet.

Abortit aiheuttavat lapsettomuutta. Sulle on tehty 2 peräkkäin, joten se on todennäköisin syy lapsensaantivaikeuksiinne. Tuntuu julmalta, että olet tappanut kahden elämän alun siksi, että sä halusit matkustella. Noh, meitä on moneen junaan, valitettavasti.

Mulle tehtiin keskeytyneen keskenmenon jäljiltä kaavinta. SIitä on nyt reippaasti yli vuosi aikaa. Annoin kropan palautua useita kuukausia, ennen kuin alettiin yrittämään uutta raskautta, eipä oo tärpännyt.

Mulle on tehty VaIN yksi kaavinta ja se varmaan riitti vioittamaan minun kohtuani. PRKL!

Tännehän on tullut vastauksia. Mun ehkäisy nyt tuskin kenellekään kuuluu. Kun on pitkä parisuhde niin ei ole aina välttämättä niin justiinsa asian kanssa vai onko muut tässä nin säntillisiä? Tuskin. ette vain ole tulleet raskaaksi.

Ensimmäinen abortti oli todellakin syystä. Meillä oli suhteessa ongelmia ja tämä oli toisen miehen lapsi. Ei varsinaissesti syrjähypystä, sillä kummallakin oli muuta säätöä. Palasimme yhteen ja tulin aika pian raskaaksi nyk. aviomiehelleni mutta suhde oli vielä sen verran tulehtunut, että päätimme paikkailla sitä matkustellen ja yhdessä aikaa viettäen.

Sitä saa mitä tilaa! Uhrasit kaksi elämää matkustelun vuoksi, miksi ansaitsisit kolmatta mahdollisuutta?

[QUOTE="hmm";23763711]

Sinä et kai kadu aborttejasi, vaikuttaa ainakin siltä? Kuulut aika pieneen vähemmistöön, sillä yleensä se jättää jälkensä.

Ja tuosta kateellisuudesta teidän matkusteluun... Kaikki, jotka ovat äideiksi tulleet kun ovat siihen valmiita, voivat allekirjoittaa tämän saman, eli lapsen saaminen on paljon suurempi ja antoisampi seikkailu ja antaa niin paljon enemmän kuin mikään matkustelu. Nim. Nuorempana reissannut Aasiassa, Euroopassa, Afrikassa ja Amerikoissa. Nyt onnellinen nyytin äiti, joka ei kaipaa muuta kuin kotioleskelua.[/QUOTE]

Eiväthän nyt suinkaan kaikki kadu aborttejaan. Ja vaikka se jättäisi jälkensäkin, niin ei se tarkoita sitä, että katuisi päätöstään. Aborttihan on varsin oikea ratkaisu ollut jos sitä ei kadu. Minulle on tehty yksi abortti ja en minä sitä kadu, se oli oikea ratkaisu. Tokihan se silloin siinä hetkessä oli ajatuksissa, mutta unohtui myös nopeasti. Tietysti siitä jäi "jälki" siinä mielessä, että mulle on tehty se abortti.

Ja pakko vielä kommentoida tuohon matkusteluun. Minä olen matkustellut, ollut vaihdossa ja touhuillut vaikka mitä jännää ja nyt mulla on yksi lapsi. Mut ei mulla lapsen saaminen ja matkustelut kyllä mene samaan kategoriaan, en mä niitä vertaa tuolla tavalla. Hienoja asioita eri tavalla, en voisi ajatella toista parempana ja suoraan verrannollisena. Lapsi on yksi osa elämää, ei koko elämä, jos ymmärrät, mitä tarkoitan. Ja kaipaan edelleenkin muutakin kuin kotona oleskelua:)

Hassua, että kaiken pitäisi olla niin joko tai ilman harmaan sävyjä. Ei ole hyvä pyörittää koko elämäänsä vain yhden asian ympärillä. Olisi myös ahdistavaa ajatella, että koko aikaisempi elämäni ennen lasta muuttuisi merkityksettömäksi lapsen myötä. Ei se niin mene.

Eli myönnät siis itsekkin että et edes huolehtinut ehkäsyistä kunnolla, ja nyt piipität kun ei lasta kuulu. Keskenkasvunen kakara, jatka vaan sitä matkustelua, ehkä jopa älliä tulee jossain vaiheessa lisää

[QUOTE="hmm";23763711]Tuota tuota, onko se sun parisuhteesi valmis lapsen saantiin vieläkään? Vauvavuosi on todella rankka jopa vahvalle parisuhteelle ilman mitään kriisejä ja katkeroitumisen paikkoja. Toivon todella, että mietit myös tätä puolta ennen kuin aloitatte hoidot. Jos uskot parisuhteesi kestävän stressin ja väsymyksen, niin siitä vaan.

Ja tuosta kateellisuudesta teidän matkusteluun... Kaikki, jotka ovat äideiksi tulleet kun ovat siihen valmiita, voivat allekirjoittaa tämän saman, eli lapsen saaminen on paljon suurempi ja antoisampi seikkailu ja antaa niin paljon enemmän kuin mikään matkustelu. Nim. Nuorempana reissannut Aasiassa, Euroopassa, Afrikassa ja Amerikoissa. Nyt onnellinen nyytin äiti, joka ei kaipaa muuta kuin kotioleskelua.[/QUOTE]

Voihan ap ensin hankkiutua hoidoilla raskaaksi, tehdä abortin ja jatkaa taas matkustelua, jos ei sittenkään halua lasta.

Eiväthän nyt suinkaan kaikki kadu aborttejaan. Ja vaikka se jättäisi jälkensäkin, niin ei se tarkoita sitä, että katuisi päätöstään. Aborttihan on varsin oikea ratkaisu ollut jos sitä ei kadu. Minulle on tehty yksi abortti ja en minä sitä kadu, se oli oikea ratkaisu. Tokihan se silloin siinä hetkessä oli ajatuksissa, mutta unohtui myös nopeasti. Tietysti siitä jäi "jälki" siinä mielessä, että mulle on tehty se abortti.

Ja pakko vielä kommentoida tuohon matkusteluun. Minä olen matkustellut, ollut vaihdossa ja touhuillut vaikka mitä jännää ja nyt mulla on yksi lapsi. Mut ei mulla lapsen saaminen ja matkustelut kyllä mene samaan kategoriaan, en mä niitä vertaa tuolla tavalla. Hienoja asioita eri tavalla, en voisi ajatella toista parempana ja suoraan verrannollisena. Lapsi on yksi osa elämää, ei koko elämä, jos ymmärrät, mitä tarkoitan. Ja kaipaan edelleenkin muutakin kuin kotona oleskelua:)

Hassua, että kaiken pitäisi olla niin joko tai ilman harmaan sävyjä. Ei ole hyvä pyörittää koko elämäänsä vain yhden asian ympärillä. Olisi myös ahdistavaa ajatella, että koko aikaisempi elämäni ennen lasta muuttuisi merkityksettömäksi lapsen myötä. Ei se niin mene.

Lapsesi on kai jo isompi? Itselläni 4kk vanha pienokainen, eikä kyllä kiinnosta reppureissaus tällä hetkellä. Myöhemmin matkustelu varmasti on suunnitelmissa, toki lapsen ehdoilla. Enkä kommentillani tarkoittanutkaan, että lapsi vie vanhasta elämästä hohdon pois, koen vain, että tällä hetkellä lapsi on ykkösjuttu ja niin se tulee ollakin, kunhan hän kasvaa itsenäisemmäksi.
Ja abortti on toki henkilökohtainen juttu. Olet onnekas (?), ettei se sinuun jälkiä jättänyt mutta usein jättää. Harvemmin kukaan, joka on yhden tehnyt, toista haluaa.

En pyöritä koko elämääni lapsen ympärillä, mutta kyllä minun mielestä vauva-aika on hyvä rauhoittaa kasvun tukemiseen ja yhdessäoloon. Ehtiihän sitä sitten myöhemmin taas elää ns. omaa elämää, kun lapsi on jo isompi.

Totta helvetissä ollaan tasan tarkkaan säntillisiä ehkäisyn kanssa jos ei lasta haluta! Jotkut käyttää jopa tuplaehkäisyä (kumi+kierukka/pillerit) koska eivät missään nimessä halua lapsia!
Tällaisten kommenttien perusteella toivon ettette ihan heti sitä lasta saakaan!

Ottamatta kantaa ap:n tilanteeseen kerron, että uskon että se tapahtuu mikä on tarjoitus tapahtua. Eli jos ette lapsia saa, niin on tarkoitus.

Me yritettiin ensimmäisen kerran alle 2-kymppisinä ja parin vuoden yrityksen jälkeen aloin syödä pillereitä. Sen jälkeen taas muutaman vuoden päästä yritettiin pari vuotta ja käytiin tutkimuksissakin, todettiin että ei meidän ole tarkoitus saada lapsia. Nyt 27-vuotiaana odotan esikoista ja ollaan kiitollisia ettei saatu lapsia aiemmin, koska ei, näin jälkeenpäin ajateltuna, oltu valmiita...

Mulla oli kaksi alkuraskauden keskenmenoa esikoisen jälkeen (toinen viikolla 5+ ja toinen 7+) tosta toisesta JOUDUIN KAAVINTAAN, koska kohtuun oli jäänyt jotain. Eli tavallaan myös mulle on tehtu "abortti" koska kaavinta on sama molemmissa tapauksissa (abortti tai kaavinta kun tulee keskenmeno ja jotain jää) vaikka lapset olis ollut enemmän kun tervetulleita tuolloin (kin)
Sen jälkeen tulin raskaaksi vielä 3 kertaa, eikä keskenmenoja enää tullut. Raskaaksi tuleminen kesti aina parista kuukaudesta vajaan vuoteen.
Mä myös hakeutuisin melko pian tutkimuksiin, joskus voi olla jostain pienestäkin kiinni raskaaksi tulelminen, ei ne heti mitään isoja juttuja tutki ja tee vaan katsoo kaikki oleellisimmat mistä vois kiikastaa.

Totta helvetissä ollaan tasan tarkkaan säntillisiä ehkäisyn kanssa jos ei lasta haluta! Jotkut käyttää jopa tuplaehkäisyä (kumi+kierukka/pillerit) koska eivät missään nimessä halua lapsia!
Tällaisten kommenttien perusteella toivon ettette ihan heti sitä lasta saakaan!

Joo, näin meilläkin on normaalisti. Eli ollaan vastuullisia myös ehkäisyn suhteen ja jos ehkäisy pettää (esim. kondomi hajoaa) on aina mahdollista ottaa vielä jälkiehkäisypilleri. Suurin osa ihmisistä ihan oikeasti tietää, että yhdynnästä voi seurata raskaus ja ehkäisee sitä vastuullisesti.

Saimme lapsen olin 22v ja olemme hyvätuloisia, emme kärsi lapsettomuudesta tms, eli mistäs olen kateellinen? :D
Jos teillä miehen kanssa mennyt niin huonosti niin nyt sitten uskallatte tehdä lapsia? Jos kasvaisit vielä hetken, kun vaikutat hyvin lapselliselta.

No kylläpä olette täydellisiä ja tunnollisia kakki!
Ja en sitten voi olla kypsä äiti jos tykkään matkustella? Just joo. Hajotkaa jo. Eiköhän se lapsi meille kuitenkin tule (teidän harmiksi!)

Yhteistyössä