abortti kaavinnalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

....

Vieras
Saako politas itse päättää tahtooko lääkkeellisen abortin vai kaavinnan jos viikkoja on alle 12 ? En tahtoisi keskeyttää lääkkeillä koska abortti ei ole oma valintani ja lääkkeen nieleminen lisää tuskaa :(

Kaavinnassa on aina mahdollista, että kohdun limis vaurioituu. Mulla km 12+4, lääkkeillä ei tyhjentynyt, joten pakko oli suostua kaavintaan. Kohdun limis vaurioitui, kasvoi täyteen kiinnikkeitä. Poistettiin 2 kertaa. Sen jälkeen limiksellä kesti 6 kuukautta toipua niin, että limis oli 9 mm siirrossa. Kaiken kaikkiaan km:n jälkeen meni 14 kuukautta, että raskauduin.

Mää ainakin sain päättää itse ja valitsin nukutuksen.. En halunnu enää fyysistä kipua sen järkyttävän henkisen kivun lisäksi :'( Mulla on tapahtuneesta jo 3 vuotta ja silti sattuu vieläkin :'( Otan osaa :hug:

Mää ainakin sain päättää itse ja valitsin nukutuksen.. En halunnu enää fyysistä kipua sen järkyttävän henkisen kivun lisäksi :'( Mulla on tapahtuneesta jo 3 vuotta ja silti sattuu vieläkin :'( Otan osaa :hug:

No eipä ne lääkkeellisen kivut menkkakipuja pahemmat ole, kaavinnassa vaikka mitkä riskit ja jopa tarpeeksi pieleen mennessä voi viedä kaikki mahdollisuudet uuteen raskauteen.

[QUOTE="...";25418731]Niin ja tämä on jo toinen kerta. Viimeksi otin lääkkeet ja oli selöaset tuskat etten uudellen haluaisi kokea :([/QUOTE]

Valitse vaan lääkkeet. Tuska menee ohitse. Mutta jos kohdun limis vaurioituu, niin tuska voi kestää aika kauan.

Ensinnäkin, pahoittelut tilanteestasi. Mietin, että jos sikiö kuolee kohtuun tai on tuulimuna, eikö kohtu tyhjene luonnollisesti jossain vaiheessa? Vai ainako tyhjennetään lääkkeellisesti/kaavinnalla?

Kannattaa ottaa kaavinta, kumminkin nopeasti ohi nukutuksessa.. Mulla kaavinnasta aikaa 10 vuotta eikä mielestäni mikään mennyt vikaan siinä.. Nyt odotan ensimmäistä :) Pahoittelut tilanteesta ja voimia!