abortti vai ei..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitätehdä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos olisin tilanteessasi, niin miettisin asian sen kautta miten kestäisin abortin? Kaduttaisiko? Olenko varma päätöksestäni?
Toisaalta jos lapsen pitäisin, katuisinko sitä?

Näin kun asiaa mietin, olisi mun päätös aika selvä. Mutta vain sinä itse tiedät oikean vastauksen tilanteessasi. Harkitse tarkoin ja voimia, mitä ikinä päätätkin.

Ja siitä kotipalvelusta, joissain kunnissa sen saa pyytämällä neuvolasta, joissain vaaditaan enemmän lappujen täyttöä. Mutta sellainen kuitenkin on, ja sinuna ottaisin ihan heti selvää, että mitä apua voit saada.

Jos et ole 100% varma niin abortti on väärä päätös! Aborttia tulet katumaan mutta lapset pitämistä et. Tottakai nyt tuntuu ettet jaksa jne. ja kyllä se aluksi varmasti rankkaa onkin, mutta se helpottuu kyllä niinkun varmasti tiedätkin. Sovit miehesi kanssa että ottaa isyysloman heti vauvan synnyttyä, niin se voi hoitaa isompien yöt ja sinä keskityt öisin vain vauvaan, että väsymys ei pääse liian kovaksi. Onko toiseksi vanhin lapsesi minkäikäinen? Voisiko aatella että se menisi osapäivähoitoon, että olisit sitten vaan kahden pienimmän kanssa?
Tsemppiä ja jaksamista! Tee oikea päätös.

Ei se isyysloman pitäminenkään kaikille ole noin yksinkertaista.

Meidän perheessä on niin pienet tulot, ettei isyyslomaan ole ollut varaa yhdenkään lapsen kohdalla. Pomo on antanut isän tulla synnytyksiin mukaan, mutta seuraavana aamuna onkin pitänyt jo mennä töihin.

Laita paperille plussat ja miinukset ja niihin liittyvät ajatukset. Kun ajatukset ovat sekaisin, niin kirjoittamalla niihin voi saada paremman otteen. Päätöksen joudut tekemään itse, joten muiden ajatuksilla ja mielipiteillä ei loppujen lopuksi ole mitään merkitystä.

Toivottavasti et pidä itseäsi minään sankarina. Tai hyväntekijänä toisten lapsettomuudessa. Se, että et itse kestä aborttia ei tarkoita että muiden pitäisi kestää raskaus, synnytys ja lapsen poisantaminen. Puhumattakaan siitä, mitä teet sille lapselle.

Karusti sanottuna: abortti ei tee lapselle mitään, hän ei koskaan tule siitä kärsimään. Adoptiosta tulee.

Ei se ole mitenkään varmaa, että adoptiosta tulee kärsimään.

Sanon samaa kuin moni muukin. Hyväksyn abortit täysin, mutta päätöksestään pitäisi olla aika varma ettei myöhemmin kaduta. Varsinkin kun raskaus on jo noin pitkällä.

Jos et ole varma abortista niin älä oikeasti tee sitä.. Itse en ole mikään abortinvastustaja mutta olen uskon että sitä ei kannata tehdä jos ei ole 100% varma että se on oikea päätös. Yhden lapsen nyt luultavasti jaksaa siinä kuin muutkin mutta sitä aborttia et välttämättä jaksa kantaa mukanasi :/