Abortti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Nuttura"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Nuttura"

Vieras
Hei olen 20-vuotias naisenalku.

Olen 3rv raskaana ja tietysti ei toivottu ja abortin haluan tehdä.

En ole ennen ollut raskaana joten en tiedä minne minun nyt pitäisi ensimmäiseksi mennä ja mitä sanoa.. lähelläni on neuvola sekä päivystys.

Olisin kiitollinen jos joku auttaisi!

Neuvolaan tai terveyskeskukseen yhteys. Päivystysasia tuo ei ole. Sieltä saat lääkäriltä lähetteen naistentautien poliklinikalle tai vastaavalle, jossa sitten tapaat toisen lääkärin, tarkistetaan että kyseessä on normaaliraskaus ja aloitetaan keskeytysrutiinit.

Ensinnäkin, mikä ihme siinä on että ei pidetä ehkäisystä huolta? TOisekseen, soita terveyskeskukseen. Kiire sulla ei tosiaan ole, joten voit hyvin vielä miettiä päätöstäsi uudelleen. Olet kuitenkin jo aikuinen ja suomessa ei ketään jätetä heitteille, lapsen kanssa pärjää kyllä ja vanhemmatkin varmaan auttavat. Ja muista että sitten kun vesim. 25v kun haluaisitkin lasta, niin sitä ei sitten välttämättä kuulukaan. Ei kannata sitten itkeä.

Ensinnäkin, mikä ihme siinä on että ei pidetä ehkäisystä huolta? TOisekseen, soita terveyskeskukseen. Kiire sulla ei tosiaan ole, joten voit hyvin vielä miettiä päätöstäsi uudelleen. Olet kuitenkin jo aikuinen ja suomessa ei ketään jätetä heitteille, lapsen kanssa pärjää kyllä ja vanhemmatkin varmaan auttavat. Ja muista että sitten kun vesim. 25v kun haluaisitkin lasta, niin sitä ei sitten välttämättä kuulukaan. Ei kannata sitten itkeä.

Kyllähän mulla pillerit on ja kodomiakin käytettiin joten ehkäisyt kunnossa ja tämä on eka kerta kun jokin pettää.. ihmettelen kyllä.

Ja kiitos neuvoista, soittelenpa sitten neuvolaan.. olen miettinyt asiaa yöt ja päivät ja olen päättänyt että teen raskaudenkeskeytyksen, koska itse koen olevani niin nuori vielä enkä ole valmis lapseen..vielä tässä on elämä edessä päin.

Yhteistyössä