Abortti....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lyyyydia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lyyyydia

Vieras
Olemme mieheni kanssa tapailleet vuoden ja tulin raskaaksi. Mies ilmoitti heti ettei halua lasta ja vaati abortti, en suostunut. Viikkojen ajan mies puhui että voisimme viimein alkaa seurustelemaan sen jälkeen, viettäsimme enemmän aikaa yhdessä, muuttaisimme yhteen, parin vuoden päästä sitten lapsi ym. Lopulta viikkojen painostuksen jälkeen kun olin surusta sekaisin aloin uskomaan että keskeyttäminen on parempi vaihtoehto. Yksityisellä lääkäri ei suostunut kirjottamaan minulle aborttilähetettä vaan pyysi vielä menemään keskustelemaan neuvolaan, mies tuli tänne myös mukaan ja kertoi että aika ei vain nyt ole oikea ja jatkamme yhdessä ym. Puolitoista viikkoa sitten oli viimein abortin aika johon tarvittiin jo kahden lääkärin puoltava lausunto koska raskaus oli edennyt 14viikolle.. Kun vauva oli sairaalassa tullut ulos, mies jätti minut. Miten pystyn koskaan jatkamaan elämääni? Syyllisyys on hirveä kantaa, mulla on 5vuotias tytär joka pitää jotenkin arjessa kiinni mutta olen miettinyt itsemurhaa, en vain tiedä miten tyttärelleni sitten kävisi..

No niin... kun luin vaan alun, niin tiesin jo, että mies aikoo oikeasti jättää sut heti, kunhan teet abortin... että sillä lailla.

Sun kannattaa nyt oppia tästä järisyttävästä virheestäsi, anoa anteeksi, koittaa hyvittää tekosi, ja elää kaikin puolin kunnolla. Itsesi tappaminen ei korjaa tilannetta. Valista mieluummin vaikka muita ihmisiä omalla kokemuksellasi. Syyllisyys varmaan kalvaa lopun elämää. Kai tiedät, että lapsen tappaminen ei olisi ollut oikein vaikka yhdessä olisittekin jatkaneet. Et ole yksin tekosi kanssa. En muista aivan tarkasti, mutta oliko se nyt, että jopa 80 % abortin tehneistä kärsii tästä syystä masennuskesta. En tosiaan muista tarkasti, mutta luku oli todella suuri. Toisille teko tulee tajuntaan vasta vuosien kuluttua. Mikään toinen ikävä teko ei kuitenkaan korjaa edellistä. Tottakai sinun tulee nyt vain pyrkiä entistä parempaan.

:( Voimia kovasti! En ymmärrä miehen toimintaa,miksi pakotti sinut aborttiin jos oli aikeissa jättää sinut? elarit??? Onneksi sinulla on lapsi jo ennestään,niin on syy jaksaa jatkaa eteenpäin. Jos tuntuu ettet selviä ja ajatus itsarista pyörii päässä, hae apua..pääset juttelemaan jollekkin ammatti-ihmiselle jos se helpottaisi! <3

Kuulostaapas rankalta jutulta. Paha mieli sun puolesta. Toisaalta hyvä että et joudu olla tuollaisen miehen kanssa. Olisit päässyt tilanteesta varmasti henkisesti ehjempänä pitämällä vauvan. Nyt et kuitenkaan enää voi mitään asialle joten voit vaan jatkaa eteenpäin. Voit ehkä kysellä neuvolasta onko abortin tehneelle jotain keskusteluapua olemassa.

Yhteistyössä