ADHD ja ADD ihmiset kenellä ON lääkitys!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja saara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no siitä on kiistatonta factaa että vahingoittaa aivoja.myös sydän kovilla että maksakin.
huumettahan tuo conserta on vaikkakin keinotekoista.huumausainereseptillä saat sen vain.
ja kiistatta sulla on aivot.
mutta kerroin oman kokemuksen pitkään jatkuneen lääkityksen jälkeen.amerikassa ollaan luopumassa lasten lääkityksestä ritarinilla ja consertalla.tilalle tulee ravintolisineen ja tulokset olleet samat kuin näillä läääkkeillä mutta ilman äkkikuoleman vaaraa jonka varoitus on lisätty hiljattain kyseisten lääkkeitten haittavaikutuslistalle.

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Karhunkantaja:
Minä luovun lääkityksestä sitten, kun A) on kiistatonta faktaa siitä, että se vahingoittaa aivoja ja B) voidaan kiistattomasti osoittaa, että minulla on aivot.

:D ihana toi B

Mulla on ADHD ja rajatilahäiriö mutta en suostunut ottamaan lääkitystä. Koen että haluan olla oma itseni ja koska olen jotenkuten pärjännyt tähänkin asti niin pärjään jatkossakin.
Ruokavaliomuutoksia tehtiin aika reilulla tavalla ja pyrin syömään mahdollisimman puhdasta ruokaa. Joistakin lisäaineista tiedän seuraavan tietynlaisia oireita ja niitä sitten osaan varoa tai käyttää sen mukaan mitä on päivällä tulossa. Esimerkiks ylimääräsestä virrasta on aika paljon apua sillon kun tarvii siivota,eli mitään jumittavaa ei sillon kannata maistella.
Mä olen myös opetellut tulemaan toimeen tiettyjen ominaisuuksieni kanssa. Äiti kertoi että oli jutellut jonkun fiksun lääkärin kanssa silloin kun mä olein pieni ja sieltä oli tullut paljon neuvoja miten hallita ylivilkkautta ja toisaalta saada keskittyminen paratumaan.

Mun pojalla on samaa vikaa kuin mulla ja olen seurannut sen kehitystä nyt kaks vuotta ilman lääkityksiä. Tuntuis olevan ruokavaliolla paljon tekemistä pojankin aivojen kanssa. Mutta yhtä tärkeää on näköjään opettaa pojalle samoja asioita mitä äiti opetti mulle pienenä.

En jaksa alkaa listaamaan ruoka-aineita mitkä vaikuttaa..menis ikä ja liikaa aikaa,mut kanelilla saan pojalle virtaa ja aromivahventeella sen pään sekasin...ja omankin pääni. Ja cola-juomilla löytyy omat vaikutuksensa kanssa. :cool:

Ja vielä lisäys...ymmärrän silti että jotkut tarvii sen lääkityksen. Mullekin siitä vois olla tiettyihin juttuihin apua mutta mä en vaan halua ottaa mitään pillereitä.

Muoks...piti vielä muokkailla kun tää veteli jotain ihan ihme tekstejä ja numeroita tonne lainaukseen |O

Viimeksi muokattu:
Briteistä yliopistoni lähestyi minua kirjeellä, pyysivät täyttämään nelisivuisen lomakkeen. Saan jotain jelppejä opiskeluun ilmeisesti. Siis, esim. niin, että 800-sivuisen kirjan sijaan mulle heitetään joku DVD, jolla samat asiat niin, että kärsimättömämpikin jaksaa seurata perässä. :xmas:

Diagnoosista on siis hyötyä, todistettavasti! Mitenköhän nuo hautajaiset, jos ottaisi 3 kpl niitä 18 mg pillereitä, pysyisiköhän sitä skarppina ja kasassa?

Itsellä ADD diagnoosi, mutta erityisesti pitkävaikutteiset stimulantit saavat aikaiseksi olon, kuin olisi vetänyt pannullisen kahvia. Hermostuttaa, tärisyttää ja on ripulia. Ja kamalinta siinä on, että oloa ei saa pois ennen kuin vaikutus illalla lakkaa. Tosin yöunetkin se yleensä vie. Joskus kun lyhytvaikutteista ottaa, niin on hetken aikaa sellainen olo, että olisi ottanut huumeita tai hypomaaninen. Vaikutus onneksi lakkaa pian. Modafiniiliäkin kokeiltu, mutta ihan sama juttu, karmea olo tulee. Joskus mietin, että onkohan minulla joku virhediagnoosi, mutta ei kai ne kaikille sovi vaan.

[QUOTE="vieras";21913300]Itsellä ADD diagnoosi, mutta erityisesti pitkävaikutteiset stimulantit saavat aikaiseksi olon, kuin olisi vetänyt pannullisen kahvia. Hermostuttaa, tärisyttää ja on ripulia. Ja kamalinta siinä on, että oloa ei saa pois ennen kuin vaikutus illalla lakkaa. Tosin yöunetkin se yleensä vie. Joskus kun lyhytvaikutteista ottaa, niin on hetken aikaa sellainen olo, että olisi ottanut huumeita tai hypomaaninen. Vaikutus onneksi lakkaa pian. Modafiniiliäkin kokeiltu, mutta ihan sama juttu, karmea olo tulee. Joskus mietin, että onkohan minulla joku virhediagnoosi, mutta ei kai ne kaikille sovi vaan.[/QUOTE]

Kaikille ei sovi, sille ei voi mitään.

Minä olen rauhallisempi ja skarpimpi ja nukun kunnolla stimulanteilla. Ja ei läälitys persoonallisuutta muuta, sama koheltaja ja sama ihminen minäkin yhä olen, vain hieman tyynempi ja harkitsevampi. Mutta vain hieman...:D

Arki sujuu paljon paremmin, kun voi itse päättää, mitä ajattelee.

Metyylifenidaatti huume? Onhan noita muitakin lääkkeitä, joiden resepti jää apteekkiin.

Siis en tarkoittanut, että metyylifenidaatti olisi huume, mutta itselle sen vaikutus on kuin olisi aineissa (tosin eipä ole vertailupohjaa). Monet kenellä lääkitys toimii, kokevat vaikutukset täysin päinvastaisena. Esim. sinä nukut paremmin, mikä itselle on täysin käsittämätöntä. Monesti sanotaan, että jos ei ole adhd:tä niin vaikutus on juuri sellainen kuin kuvailin. Siksi olen omaa diagnoosiakin epäillyt.

[QUOTE="vieras";21914095]Siis en tarkoittanut, että metyylifenidaatti olisi huume, mutta itselle sen vaikutus on kuin olisi aineissa (tosin eipä ole vertailupohjaa). Monet kenellä lääkitys toimii, kokevat vaikutukset täysin päinvastaisena. Esim. sinä nukut paremmin, mikä itselle on täysin käsittämätöntä. Monesti sanotaan, että jos ei ole adhd:tä niin vaikutus on juuri sellainen kuin kuvailin. Siksi olen omaa diagnoosiakin epäillyt.[/QUOTE]

Aiemmin tässä ketjussa joku luokitteli mf:n oikopäätä huumeeksi, siksi huomautin aiheesta.

Unirytmi on kieltämättä parempi lääkkeen kanssa kuin ilman. Päivällä nukahtelu jää pois ja yöllä uni yhtenäistä. Maanantaina en ehtinyt lääkettä ottaa, nyt menty miltei viikko ilman. Uni kärsinyt, mutta ei kai se lääkkeettömyyden syy ainoastaan ole.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Toisilla lääkitys auttaa todella.Toisilla pitää punnita hyödyt ja haitat. Huumaaviksi concerta lasketaan sanotaan mitä vaan.
Hurjaa on tuo mitä äitix4 kertoi äkkikuolemista yms.Ja ihan löysin itsekin nuo selosteet netistä.

Mieluummin äkkikuolema kuin hidas ja kivulias hivutus. Tästä maailmasta ei voi lähteä muulla tavoin kuin kuolemalla. Mulla on jo tuttuja rajan takana, ei pelota.

[QUOTE="vieras";21914095]Siis en tarkoittanut, että metyylifenidaatti olisi huume, mutta itselle sen vaikutus on kuin olisi aineissa (tosin eipä ole vertailupohjaa). Monet kenellä lääkitys toimii, kokevat vaikutukset täysin päinvastaisena. Esim. sinä nukut paremmin, mikä itselle on täysin käsittämätöntä. Monesti sanotaan, että jos ei ole adhd:tä niin vaikutus on juuri sellainen kuin kuvailin. Siksi olen omaa diagnoosiakin epäillyt.[/QUOTE]

Se on muuten totta, että lääkitys ei toimi jos adhd:ta ei olekaan. Kannattaisikohan sinun käydä lääkärillesi puhumassa?

http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humpil/2/867652.pdf

Lukekaapa tuokin pakkausselosta huolella läpi...

Totta tuokin.

Silti elämään kannattaisi tehdä muutakin muutoksia kuin lääke yms. Ja varmasti useimmat tekee. Välillä vaan hirvittää se missä pöhnässä adhd tapausket kulkee kun lääkäri tunkee lääkkeitä ilm,an terapiaa yms syötäväksi.
Nykyään sentään verikokeilla seurataan maksa-arvoja yms erilailla kuin vuosia sitten.Johtuen tuosta ameriikan suuntauksesta.Noh siellä niitä pilsuja varmasti tungetaan jokkaiselle joka vähänkään poikkeaa massasta.
Kuten tutkimukset osoittaneet että loppuvuonna syntyneet lapset saa helposti adhd diaknoosin vaikka kyse onkin vain kypsymättömyydestä verrattuna ikätovereihin.

PÖHNÄSSÄ??

Siis elekääpä hermostuko!
Tarkoitin että on tapauksia jotka lääkärit harmikseen helposti tulkitsee väärin vaikka monet testit käydään läpi.Sitte on lääkettä ja syyllisyyden tuntuo ettei sekään auta yms.Lääke kun ei sovi jos ei ole adhd:ta yms.
Mutta olen edelleen sen kannalla että lapsille ensin ruokavalion yms kautta kokeilleen mutta ei se mikään ihme parantaminen sekään ole .Lääke autta nopeammin ja tosiaan usein apua tarvitaan nopeaan perheeseen.
Ja kyllä ,olen käyttänyt add hoitooni concertaa mutta en enään.Haittavaikutukset olivat rajuja vaikka vuosia olin käyttänyt ja saanut avun elämääni.

Onneksi on muitakin apuja kun toiset loppuu :)

Pöhnään tulee, jos ottaa alkoholia. Tai puolikkaan rauhoittavan. Luultavasti perkeleen pöhnään tulee, jos ottaa molempia.

Jos adhd-lääkitys tekee zombiksi tai pöhnäiseksi, se on pielessä.

Minen rauhottaviin koske. Alkoa en juo. Zombi ei koe olevani. Mulla oli aiemmin eräs antikolinerginen lääke ja se aiheutti kamalia sivuvaikutuksia ja sen lopetin. Ekalla kerralla Concerta sai sydämen juoksemaan lujaa, mutta se rauhoittui.

Molempia lainatakseni tuollain se oli minullakin.Todella istuin ja tein jutut kerranki loppuun.TODELLA tarkkaan loppuun.
Pöhnäinen olo itsellä tuli välillä.Meni sumeaksi näkö,päässä poukkoilu ajatuksia sekavia yms.Ja näin kävi pari krt kk:ssa.Todella pöhnäinen olo.Alkoholia en ole lääkityksen aikana käyttänyt ollenkaan.
Silti toki lääke toimi mutta nuo välipäivät kun ei toimineet olivat niin hervottaman epätodellisia ettei rajaa.
Nyt ilman olen ollut pitemmän aikaa ja kaipaan potkua perseeseen että menis hommat loppuun asti mutta minkäs teet.
Lääkettä käytin 5v säännöllisesti.Onko joku sitte mennyt pieleen vai mikä teki huumaavan vaikutuksen loppu aikoina?

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä;21914706:
Se on muuten totta, että lääkitys ei toimi jos adhd:ta ei olekaan. Kannattaisikohan sinun käydä lääkärillesi puhumassa?
Ei kannata, koska en käytä mitään nyt, enkä varmaan aiokaan, koska kaikki on kokeiltu. On kuitenkin olemassa amerikkalaisen lääkärin Daniel Amenin mukaan adhd-tyyppejä, joissa lääkityksestä on haittaa, niin luotan siihen, vaikka onkin mietityttänyt välillä.

Parempaa linkkiä en tähän hätään asiasta löytänyt.
Types of ADHD

Joo en karppausta ehota.
Niitä iänikuisa kalaöljyjä,sinkkiä,magnesiumia, b 6 b 12 vitskuja ja kärsimyskukkauutetta hermoille.
Mutta kuten huomaa eine poista kiirettä sormista ja hoppua olla korjaamatta tekstiä vaan se pitää saada het asille tuosta noin.
Mutta lääkitystä en tuomitse vaan tuomitsen että lääkettä annetaan ja sitte vaan syöt eikä terveyden tilan kontrolleja ole kovin usein vaikka lääke aikasmoinen on.