Adoptiosta ja vaimon "sekoamisesta"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Isä-mies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Isä-mies

Vieras
Olemme lapseton aviopari, lastenteosta luovuimme vuosi sitten ja olemme nyt adoptiojonossa. Nyt minua on kuitenkin alkanut huolestuttamaan vaimon käyttäytyminen, hänen äitinsä ei ole hyväksynyt ajatusta että emme yritä enää omaa vauvaa, joten nyt hän on antanut äidilleen ymmärtää että on raskaana, minulle sanoi laittavansa sitten tyynyä ja muuta täytettä ajan kuluessa, että pitäisi kuulemma mennä äitiinsä täydestä, mutta sekin kun lapsi kuitenkin tulee olemaan erirotuinen, niin miten sen sitten selität anopille???!!
Nyt olen alkanut epäröimään että kannattaakohan sittenkään tässä tilanteessa adoptoida, mutta pelottaa myös että jos luovumme paikastamme, emme tule koskaan pääsemään uudestaan jonoon.
Sekava selitys m,utta toivottavasti saan jotain kommenttia muilta, muidwen kokemuksista ym, kun tuntuu että nämä em. asiat eivät ole ainoita "oireita" vaimon hulluudesta

Me ollaan kanssa adoptiojonossa. Tullaakseen hyväksytyksi adoptiovanhemmiksi, täytyy käydä läpi tarkat lääkärintutkimukset. Pahoin pelkään, että viimeistään niissä paljastuu vaimosi "sairaus". Adoptioneuvontakin on niin intensiivistä ja raskasta, joten sielläkin voi paljastua nuo omituiset asiat. Ehkä vaimosi ei vaan ole valmis adoptioon? Minkäikäisiä olette? Ehkä voisitte vielä odottaa. Voimia!

Tee selväks että hänen äiti ei määrää teidän päätöksiä elämässä!!
Toi teatteri on hullua ja turhaa, ilmoitat ääneen vaimolle, että epäilet vaimosi mielenterveyttä.
Ilmoita myös että et aijo olla anoppisi narussa vedettävä sonni.
sanot suoraan vaimolle että jos ei teatteri lopu ja vaimosi pistä anoppia ruotuun niin vedät nimenne listalta.

Niin sekin vielä, en tullut ollenklaan ajatelleeksi sitäkään että eihän se ihan vauva edes ole... Meillä on onneksi välimatkaa anoppiin jonkin verran että kamalan usein ei nähdä mutta silti...

Voitteko lopettaa tuon hihittelyt...ap:lle varmasti vakava paikka ja harvemmin täällä miespuoleiset edes mitään järkeviä apuja kyseleevät...miksiköhän...akkalauma hohottaa pisut housussa toisen ongelmille :/

Alkuperäinen kirjoittaja xx:
No hei haloo Mari ja pari muuta. Tämä on ihan taattu provo. eihän kellään oo oikeesti älykkyysosamäärä tuota luokkaa.

No hei, tässähän puhuttiin, että vaimolla olisi jotain mielenterveysongelmia! Ei mitään puhuttu älykkyydestä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No hei haloo Mari ja pari muuta. Tämä on ihan taattu provo. eihän kellään oo oikeesti älykkyysosamäärä tuota luokkaa.

No hei, tässähän puhuttiin, että vaimolla olisi jotain mielenterveysongelmia! Ei mitään puhuttu älykkyydestä.

Aijaa, ei tossa mun mielestä puhuta mielenterveysongelmista vaan siitä, että vaimon äiti ei hyväksy sitä että pariskunta ei yritä omia lapsia ja että häntä huijatakseen vaimo on nyt keksinyt tällaisen sopan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Aijaa, ei tossa mun mielestä puhuta mielenterveysongelmista vaan siitä, että vaimon äiti ei hyväksy sitä että pariskunta ei yritä omia lapsia ja että häntä huijatakseen vaimo on nyt keksinyt tällaisen sopan.

No, kertokoot aloittaja sitten itse mitä tarkoitti.

Itse en adoptio asioista mitään tiedä, mutta mun mielestä nää ilkeät kommonetit voisi täältä poistaa kun kuitenkin ap:lla ihan oikeasti tarve jutella tärkeästä asiasta! Ap juttele vaimosi kanssa, ja adoptio on kuulemani mukaan aika raskas prosessi ja onhan se vaikeeta jos ei tulevat isovanhemmat meinaa hyväksyä asiaa. Toivon Ap teille kovasti voimia :hug: ja toivottavasti saatte pian oman pienen (tai vähän isomman) nyytin syliin =)

Kyllä tämä valitettavasti ihan totta on, ja on tullut selväksi että vaimollani on mielenterveysongelmia vaikka en sitä ensin tahtonutkaan uskoa. Vaimoni on älykäs, koulutettu nainen, mutta eihän se sairaus aina kohdetta kysy...
Kiitos tuesta, pitänee nyt sitten katsoa kuinka tämän adoptio-asian kanssa etenemme, vielä en ole sosiaaliviranomaisille kertonut tilanteesta mutta vaimolla on aika psykologille, varmaan sieltä sitten ilmoittavat eteenpäin...

Yhteistyössä