aforismi, mitä tämä teidän mielestä tarkoittaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:
Jotenkin niin et vaisto on hyvä ohjaamaan vaikeissa tilanteissa

No mä en kyllä tosta tuollaista tulkintaa saa.....

Vaan mun mielestä se tarkoittaa ajelehtiessa epätietoisuudessa , pelko on suunnanäyttäjänä.

Mikään ei liene niin kamalaa kuin epävarmuus, siis tilanne, johon sinulla ei ole selkeää vastausta. Silloin on myös pelolle tilaa ja se pelko voi asettua ohjaamaan niitä päätöksiä, joita teemme. Silloin ne eivät enää perustu järkiperäiseen päättelyyn vaan johonkin täysin muuhun.

Alkuperäinen kirjoittaja Kofeiinikatti:
Mikään ei liene niin kamalaa kuin epävarmuus, siis tilanne, johon sinulla ei ole selkeää vastausta. Silloin on myös pelolle tilaa ja se pelko voi asettua ohjaamaan niitä päätöksiä, joita teemme. Silloin ne eivät enää perustu järkiperäiseen päättelyyn vaan johonkin täysin muuhun.

Tarkoitus ei ollut selittää aauki vaan selittää ainoastaan mitä tarkoittaa.
Aforismeja ei ikinä voi selittää auki ja runoja ei kannata. Runo on pilalla jos sen selittää auki, omalle tulkinnalle pitää jäädä aina tilaa....

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:

Aforismeja ei ikinä voi selittää auki ja runoja ei kannata. Runo on pilalla jos sen selittää auki, omalle tulkinnalle pitää jäädä aina tilaa....

No voi vide, "miten tulkitset tämän". Sen kerroin. Kun kerron, tosiaan kerron. Eihän se tarkoita, että jokainen sen näin tulkitsee. Eihän?

No voi vide, "miten tulkitset tämän". Sen kerroin. Kun kerron, tosiaan kerron.

Kunhan sanoin

Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:
Jotenkin niin et vaisto on hyvä ohjaamaan vaikeissa tilanteissa

No mä en kyllä tosta tuollaista tulkintaa saa.....

Vaan mun mielestä se tarkoittaa ajelehtiessa epätietoisuudessa , pelko on suunnanäyttäjänä.

Sepäs onkin niin hienoo aforismeissa - niissä ei ole ns. oikeeta tulkintaa vaan jokainen lukee ne omalla tavallaan.

Kiitos tulkinta-avusta. Aforismeja on mun mielestä tosi vaikea tulkita ja usein tulkitsen ne ihan erilailla kuin joku toinen. Nyt oli sitten sellainen pattitilanne mistä melkein loukkaannuin, mutta onneksi te saitte mut ymmärtämään tuon aforimin oikean sanoman. :)

Yhteistyössä