Agressiivinen mies

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Epätoivoinen

Vieras
On tullut isoja ongelmia avomieheni kanssa.. hän on toisinaan humalassa agressiivinen. Hän ei mielestäni juo liian usein, mutta joskus hän juo liikaa kerralla, ja silloin hänestä usein tulee agressiivinen. Muutimme juuri vuodenvaihteessa yhteen 2 vuoden seurustelun jälkeen. Ennen muuttoa sitä ei ollut tapahtunut yli vuoteen. Mutta nyt vajaan 2 kk aikana hän on riehunut humalassa jo kaksi kertaa. Hän yleensä suuttuu jostain mitä sanon, ja alkaa huutaa, heitellä tavaroita, käy käsiksikin. Ei lyö, mutta vääntää käsistä ja tönii.

Se toinen kerta oli eilen illalla. Hän tekee vuorotyötä, ja hänellä oli vapaata, siksi hän joi keskellä viikkoa. Häntä vaan alkoi ottaa aivoon , ja se riehuminen ja haukkuminen alkoi. Ei siihen aina tarvitse mitään kummoista syytä, kerrankin se alkoi, kun kaasin hänen viinansa pois hänen juotuaan itsensä tolkuttomaan humalaan. Eilen sitten säikähdin, ja yritin lepytellä, mutta se ei auttanut. Käteeni sattuu vieläkin, en tiedä onko se jotenkin venähtänyt, kun hän väänsi sitä. Niin paljon hän ei ennen ole minua satuttanut.

Ja vielä, koskaan hän ei myönnä mitään, eikä pyydä anteeksi, vaan syyttää minua. Minä kuulemma provosoin häntä, ja hänen käytöksensä on hänestä ihan oikeutettua, koska olen kuulemma niin hullu. Ja minä yritän aina vaan lepytellä häntä, en todellakaan ole riehunut..enkä mielestäni koskaan ole sanonut mitään sellaista joka okeuttaisi riehumiseen. En pidä itseäni minään nalkuttajana todellakaan. Yleensä se syyttely ja haukkuminen alkaa hänen toimestaan, ja jos puolustaudun, tai yritän lepytellä, alkaa riehuminen.

Nyt tajuan tehneeni kauhean virheen kun irtisanoin asuntoni ja muutin hänen luokseen. Mutta olin jo luullut että hän olisi parantanut tapojaan, kun tuota ei ollut niin pitkään aikaan tapahtunut..Muutenkin hän on jotenkin muuttunut yhteen muutettuamme, viilentynyt, eikä ole enää yhtä huomioonottava kuin ennen. Kotitöidenkin teko hänellä on minimaalista, vaikka minä olen fyysisesti raskaassa vuorotyössä.Eli teen kotona lähes kaiken. Kun emme asuneet yhdessä, hän teki enemmän. Jos huomautan asiasta, hän suuttuu.Siksi en juuri viitsi sanoa mistään, kun tiedän että tulee riitaa, myös hänen ollessaan selvinpäin.Mutta selvinpäin hän ei käyttäydy niin agressiivisesti.

Myös moni muu asia on muuttunut, hän ei enää ota mielipiteitäni huomioon niin kuin ennen, on itsekkäämpi ja kylmempi, eikä hyväksy että sanon mistään asiasta, edes rauhallisesti, tuntuu että kaiken pitäisi mennä niinkuin hän haluaa, ja siihen minun pitäisi ola tyytyväinen. Vaikka selvinpäin kuitenkin osaa olla todella ihanakin joskus.

Masentaa että olen näköjään taas erehtynyt kuviteltuani että pystyisin rakentamaan jonkun miehen kanssa hyvän suhteen. En ole ennenkään onnistunut, enkä nytkään. Täytyy kai olla koko loppuikä yksin. Silti toisaalta vielä rakastan miestä, ei niitä tunteita saa hetkessä pois..

En odota mitään yksiselitteistä ratkaisua asiaan, kun tänne kirjoitin. Tuskin on muita ratkaisuja, kuin joko antaa taas anteeksi, ja odottaa taas seuraavaa riehumista, tai sitten pistää poikki. Ei ole helppoa elämä. Kohtalotoverit ja muut ymmärtävät, kommentoikaa!

Vielä, että olen kyllä sanonut hänen juomisensa määrästä useasti, ihan vakavastikin, syyttelemättä, mutta hän suuttuu siitä aina, eikä se johda mihinkään. Hän sanoo vain että hän on sellainen kuin on, eikä pysty/halua muuttua, ja että ongelma on minussa, kun en hyväksy häntä sellaisena kuin hän on. Aika vaikeaa se on, en tiedä miten minun sitten pitäisi olla, ettei käniriehumista tulisi, silloin kun hän on sillä päällä. Joskus kyllä olen itsekin suuttunut, ja silloin hän syyttelee entistä enemmän.

Hei

Luettuasi viestisi, alkoi hälytyskellot soida niin kovaa, että ihan päähän sattui. Mielestäni ainoa oikea neuvo on: Juokse, juokse, niin kovaa, kun pääset, vielä kun pääset. Äkkiä asunnon haku päälle ja vielä mieluummin vaika ystävän luokse siksi aikaa. Vaikka kirjoitit, että miehesi osaa olla ihanakin, mutta muuten ei viestistäsi ilmennyt hänestä ainuttakaan hyvää puolta.
Tuntuu, että miehesi ajattelee, että nyt olet siinä ja homma on sitä myöten selvä, joten hän voi ""paljastaa"" oikean itsensä. Fyysinen väkivalta harvoin vähenee suhteen vanhetessa, kyllä se ennemminkin lisääntyy. Sitä seikkaa tukee ainakin teidän suhteessanne se, että miehesi ei mielestään ole mitenkään (edes osa-) syyllinen käytökseensä vaan kaikki syy on sinussa.
En halua mitään keittiöpsykologia leikkiä, mutta neuvoni on sinulle, että ota itsekunnioituksesi, pidä se ja lähde. Voimia sinulle.

Älä nyt vaan jää siihen odottamaan, että jotain parempaa tapahtuisi. Lähde pikimmiten, älä anna toiselle mahdollisuutta ajatella, että olet siihen pysyvästi jäänyt ja hän saa yliotteen sinusta.

Kannattaa odottaa,että kunnolla saa turpaansa???? Mä niin tein kerran ja vasta siitä opin. En suosittele edes pahimmalle vihamiehelleni! Ota nyt järki sydämen edelle.

Käyhän se näinkin.
Näillä sivustoilla on joku kirjailija, joka on kirjoittanut valmiiksi näitä juttuja erilaisista parisuhdekriiseistä.
Vaikka jutut on hyvin kirjoitettu, paistaa läpi, että ne on liian hyvin kirjoitettu ollakseen livenä arkipäivää.

Sinänsä hyväkin,että joku rustaa hyvän pelinavauksen, että toiset voivat peilata omia kokemuksiaan tätä valmiiksi retusoitua kirjoitusta vasten.

Ota askel taaksepäin ja muuta takaisin omaan asuntoon. Sitten istut kaikessa rauhassa ja keskustelet itsesi kanssa, onko mitään syytä seurustella ko. miehen kanssa enää. Jos jotain jää jäljelle, niin voithan jatkaa seurustelua, omilla ehdoillasi. Pitääkö asua yhdessä? Jos on jonkin aikaa asunut yksikseen, niin vaikea sitä on sopeutua taas yhteiselämään, ei se tarkoita, että suhteesi ei onnistu. Pidä oma tila itselläsi, voithan silti tavata tätä miestä tai jotain muuta. Sitoutua samoihin lakanoihin vaan voi jäädä pois.

Sait jo monta neuvoa, että aggressiviisuus suhteen pidetessä ei vähene, tuppaa kasvamaan. Välivallan uhan kanssa eläminen syö sielua. Mies syyttää sinua tilanteen provosoijaksi, sehän on tyypillistä väkivaltaisen ihmisen puolustelua: minussa ei ole mitään vikaa, muitten syy. Sama juttu alkoholisteilla. Hanki asiasta tietoa ammatti-ihmisiltä ja ota elämäsi omiin käsiisi, äläkä jätä niitä miehen nyrkkeihin. Olet varmaan kuullut monta tarinaa, että 'kyllä se lupasi, ettei enää ikinä lyö'. Niinpä.

Provo tai ei, niin kuulostipa tutulta. Hätkähdin jo, että oletko muuttanut yhteen exäni kanssa? Tämä kirjoituksesí oli tosiaan kuin suoraan entisestä elämästäni. Kaikki on sun syytä, koska olet niin ärsyttävä ja mielisairas tyyppi vai mitä? Varsinainen huora?
Mukava seksielämä pitää kai teitäkin yhdessä vai mitä? Mutta ei se kauas kanna, usko pois. Ei tuossa tilanteessa auta kuin ottaa jalat alle. Perusvika on siinä, että mies luulee, että voi nyt kohdella sua kuinka sattuu, koska muutit hänen luo. Niinpä niin... Näytä, että hän erehtyy. Jos et muuten ymmärrä, että lähteä pitää, niin mietipä, kuinka kauan haluat tuollaista elämää elää, ja kuinka kauan aijot sitä kestää? Mulla tämä ajatus oli viimeinen potku persuuksiin. Toivotan voimia lähteä...

""Käyhän se näinkin.
Näillä sivustoilla on joku kirjailija, joka on kirjoittanut valmiiksi näitä juttuja erilaisista parisuhdekriiseistä.""

Aika jännä että lähes joka ketjussa on näitä epäilijöitä, ettei juttu ole aito. Mutta sanon vielä, että tämä juttu ei ole provo, eikä mitenkään keksitty.Mikä jutussani sitten tuntuu niin uskomattomalta? Täytyypä olla aika tynnyrissä kasvanut, jos ajattelee että tällaista ei voisi olla, tarinani kun ei ole edes pahimmasta päästä, mitä tältäkin palstalta löytyy.

Niin, en tässä nyt ketään puolustele sen kummemmin, mutta se miksi en ole lopettanut suhdetta, johtuu siitä että tuota riehumista on sattunut suhteen aikana vain muutamia kertoja,(tässä oli vjuuri vuoden tauko) tämä taisi olla kolmas kerta johon sisältyy tavaroiden heittelyä ja tuuppimista. Eli kyseessä ei todellakaan ole mikään raivohullu alkoholisti, vaan muuten ihan tavallinen, kiva ja mukava mies, joka korkeintaan pari kertaa vuodessa vetää rähinäkännit. Tai on vetänyt tähän asti.

Sehän siinä onkin, etten tiedä mitä tapahtuu nyt kun muutimme yhteen, tämä oli sentään jo toinen rähinäkerta tänä vuonna, ekalla kerralla hän tosin riehui ihan itsekseen, eikä käynyt mitenkään käsiksi, lähinnä kaatuili, huuteli ja örvelsi. Mutta kun en pidä sellaisestakaan, kyllä aikuisen ihmisen pitäisi tietää kuinka paljon voi juoda, ettei ala käyttäytymään kuin apina.

Siis, tätä lukuunottamatta, noin jokapäiväisessä elämässä suhteemme on kunnossa, kotitöistäkin sain eilen sanottua kun juttelimme, ja mies tekikin niitä sitten, ja teimme jaon niiden suhteen, jonka hän hyväksyi.Tämä menee kyllä ihan sen piikkiin, että olemme vasta muuttaneet yhteen, eli alkusopeutumista ja yhteisten pelisääntöjen sopimista.Kumpikin olemme tätä ennen asunut pitkään yksin.

Juttelimme muutenkin tosi rakentavasti asioista. Selvinpäin tämä mies on tosiaan ihan normaali, fiksummasta päästä oleva mies, ja kohtelee minua hyvin, mitä vaan on joskus vähän laiska kotitöissä. Eli ei mikään hirviö. Nyt vaan sitten katselen ja kuulostelen, millaiseksi hän muuttuu yhteisasumisemme myötä..

Suhteessamme on hyviä puolia myös paljon, mm. samat harrastukset ja intressit, oikeastaan yksi harrastus on meille yhteinen kakkosduuni.Ja se ei todellakaan ole ryyppääminen. Seksi myös sujuu, ja normaalisti viihdymme muutenkin hyvin yhdessä, olemme myös ystäviä keskenämme. Tuo örvellysjuttu on ihan ainut varsinainen ongelma, ainakin on ollut ennen yhteenmuuttoamme. Siksi mahdolliseen eropäätökseen voi mennä jonkin aikaa. Mies on nyt kuitenkin tietoinen, että en aio sellaista sikailua enää katsella, ja kiinnikäymisessä tuo oli takuulla viimeinen kerta, seuraavan kerran jälkeen alkaa ehdottomasti asunnon haku. Miehen omissa käsissä on nyt jatko, eli joko tulee juomismääriin tolkkua, tai akka lähtee. Siitä en aio joustaa!!

Otin jo silloin yöllä netin kautta yhteyttä asunnontarjoajiin, ja eilen tulikin jo pari tarjousta, miehen ollessa paikalla. Että hän näki kyllä minun olevan tosissaan. No, päätin jäädä vielä nyt, mutta aika näyttää miten käy, se on miehestä kiinni. Yhtään kädenvääntöä en kyllä aio ottaa enää vastaan!!

Kuulostaa tutulta. Meillä alkoi hakkaaminen juuri tuollaisesta ""humalassa hieman riehumisesta"". Sitä sitten kesti 5 vuotta ja sitä tapahtui selvinkin päin ja useammin ja useammin, kunnes vihdoinkin ymmärsin ja uskalsin lähteä suhteesta. Helppoa ei ollut ja kun toista rakastaa ja haluaa uskoa parempaan huomiseen ja toivoo mut toivolla ei pitkälle pääse. Ehkä kirpaisee vähemmän nyt kuin sitten monen vuoden päästä ja oma toipuminen kestää pidempään ja uuden aloittaminen vaikeampaa kun on tavallaan ""alistunut"" entiseen.

Mut stemppiä ja muista kunnioittaa itseäsi.

Kuulostaa tutulta, paitsi minun mieheni ei tarvitse edes alkoholia riehumiseensa ja minun syyttelyyni.
Lähde pois ja kunnioita itseäsi.
Minä en sitä ole osannut tehdä ja joka päivä mietin, ettei se vieläkään ole myöhäistä vaikka ikää jo onkin.Olen ehkä läheisriippuvainen kun en saa lähdetyksi.
Ihmisellä on vain yksi elämä.

kans muutettiin vuodenvaihteessa muutaman vuoden seurustelun jälkeen yhteen. Yhdessäolo on tietty muuttunut, mutta ei tunnetasolla, ei siis jäähtynyt, päinvastoin. Ihmetyttää vähän, mutta voihan se olla vain tilapäistä. Ehkä ne tunteet eivät ole miehelläsi pysyneet muutoksen mukana.

Tuo kovistelu sitävastoin ei sovi kuvioon. Ei varsinkaan, jos teillä on suhteessa molemminpuolista rakkautta. Kotityötkään eivät voi olla vielä noin nuoressa suhteessa ongelma.

Viina, tai sinä. En oikein muuta keinoa näe siihen kovisteluun.

Harmi kun taas joudut epäröimään meidän miesten takia. Älä nyt kuitenkaan menetä toivoasi, onhan meitä.

Yhteistyössä