Äh, koiran kanssa meni ilta piloille :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haaveilija87
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulle tulee kynsienleikkuusta aina mieleen mun yksi koira. Kaverin kanssa aina yhessä leikattiin kynnet. Yhen kerran jälkeen koira oli niin nokka toffelissa sen leikkaamisen jälkeen, ettei puoleen vuoteen antanut kaverin ees silittää, vaan lähti aina sängyn alle mullittelemaan, kunnes kaveri lähti kotiin :) Eikä siis ees leikannut liikaa. Niin vaan on jotkut koirat ku pieniä lapsia ja osottaa mieltään.

Alkuperäinen kirjoittaja J-t harmaana:
Mulle tulee kynsienleikkuusta aina mieleen mun yksi koira. Kaverin kanssa aina yhessä leikattiin kynnet. Yhen kerran jälkeen koira oli niin nokka toffelissa sen leikkaamisen jälkeen, ettei puoleen vuoteen antanut kaverin ees silittää, vaan lähti aina sängyn alle mullittelemaan, kunnes kaveri lähti kotiin :) Eikä siis ees leikannut liikaa. Niin vaan on jotkut koirat ku pieniä lapsia ja osottaa mieltään.

heheh hauska tarina mutta ei koirat noin aattele.

en jaksanu edes lukea muiden vastauksia,mutta virheen teit siinä että aloit koiraa paijaamaan ja lässytit sille. näin koira oppii että mennään paniikkiin koska omistajakin meni,tähän varmasti kuolee, eikä taatusti anna leikata kynsiä toiste. jos leikkaat kynnen rikki,ja verta alkaa tulemaan,älä heti ole sydän kurkussa ja sääli koiraa. jatkat,tai ainakin esität jatkavasti vielä parin kynnen verran leikkaamista ja hoidat veren tulon vasta sitten.

koskaa et saa päästää koiraa tilanteesta sillä että se tekee sen vaikeaksi. kun päätät kynnet leikata,leikkaat ne loppuun vaikka tunti menisi. miten noin kokemattomana alat itse edes yrittämään?

Alkuperäinen kirjoittaja piu:
en jaksanu edes lukea muiden vastauksia,mutta virheen teit siinä että aloit koiraa paijaamaan ja lässytit sille. näin koira oppii että mennään paniikkiin koska omistajakin meni,tähän varmasti kuolee, eikä taatusti anna leikata kynsiä toiste. jos leikkaat kynnen rikki,ja verta alkaa tulemaan,älä heti ole sydän kurkussa ja sääli koiraa. jatkat,tai ainakin esität jatkavasti vielä parin kynnen verran leikkaamista ja hoidat veren tulon vasta sitten.

Näin tietysti, mutta ap taisi mainita, että oli eka kerta kun verta tuli ja siksi hätääntyi :)

Alkuperäinen kirjoittaja SS-Polt:
Alkuperäinen kirjoittaja piu:

Näin tietysti, mutta ap taisi mainita, että oli eka kerta kun verta tuli ja siksi hätääntyi :)

ja omalla hätääntymisellään aiheutti sen että seuraavalla kerralla kynsien leikkuu vasta hankalaa onkin!

Ei se koira nyt siitä kerrasta mitään kammoa saa, vaikka olisi miten toiminut. Huoh!
Ensi kerralla vaan rauhallisesti ja maltilla, koira istumaan tai makaamaan jonnekin hyvään paikkaan. Viimesimmän koirani kanssa (nyt 10kk) kävi niin, että äitini päätti nohevana kerran leikata tämän koiran kynnet ja ytimeenhän se osui. Tuli aivan himskatisti verta, mutta isompi asia se oli meille ihmisille kuin koiralle. :)
Itse menen koiran kanssa parvekkeelle ja pistän maahan, sitten aloitan etutassuista jotta koira näkee mitä teen. Annan makupalan aina kun on herpaantumista havaittavissa ja sitten jatketaan. Hyvin saa nykyään leikattua eikä yksi äxidentti vaikuta yhtään mitään. Joskus vaan osuu ytimeen ja verta tulee. Ainakin kun on pikimustat kynnet.
Äsken muuten meijän koiruus tuossa pureskeli omia kynsiään, kun tätä ketjua lueskelin. Hoituu ne hommat niinkin. :laugh:

Yhteistyössä