Äh nyt mua oikeesti harmittaa! Mies ei anna kertoa raskaudesta vielä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja asdf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

asdf

Vieras
... no onhan se toki hänenkin asiansa. Joten odotellaan sitten :( Mutta oltaisiin menossa vanhempieni luo, ja joudun kuitenkin siellä olemaan ilman alkoholia ja ehkä jotain ruokiakin pitää miettiä. Ja olis ollut niin helppo nyt kertoa! Oon viikolla 9 tai 10, ei varmaa koska kuukautisia ei ole ollut ennen raskautta, eka ultra toki vielä tulossa.

Ja mies vielä ei suostu kertomaan syytä miksi ei saa puhua. Olisin halunnut keskustella äitini kanssa esimerkiksi esikoisen imetyksestä raskausaikana.

Meillä on keskenmenokin ollut, eikä se estänyt miestä kertomasta aikaisin viime raskaudesta, vaikka edellisellä kerralla tuli sitten surullisia uutisia kun oli ehditty jo raskaudesta kertoa.

Alkuperäinen kirjoittaja asdf:
Meillä on keskenmenokin ollut, eikä se estänyt miestä kertomasta aikaisin viime raskaudesta, vaikka edellisellä kerralla tuli sitten surullisia uutisia kun oli ehditty jo raskaudesta kertoa.
Varmaan juuri tästä syystä miehesi ei halua että asiasta kerrotaan vielä. Jos tuleekin taas huonoja uutisia...

Alkuperäinen kirjoittaja nn:
Varmaan juuri tästä syystä miehesi ei halua että asiasta kerrotaan vielä. Jos tuleekin taas huonoja uutisia...
Kun siis nimenomaan se ei ole ollut este edellisessä raskaudessa, joka siis jatkui ihan normaalisti. Keskenmeno oli ennen sitä. Ja silloin vielä puhuttiin että kerrotaan vaan niin voidaan jakaa surullisetkin uutiset jos vielä sellaisia tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kun siis nimenomaan se ei ole ollut este edellisessä raskaudessa, joka siis jatkui ihan normaalisti. Keskenmeno oli ennen sitä. Ja silloin vielä puhuttiin että kerrotaan vaan niin voidaan jakaa surullisetkin uutiset jos vielä sellaisia tulee.

jos esikoinen niin mikä edellinen raskaus sitten on keskenmenon jälkeen :O

Alkuperäinen kirjoittaja a:
jos esikoinen niin mikä edellinen raskaus sitten on keskenmenon jälkeen :O
Siis ensin oli keskenmeno ja sitten syntyi esikoinen. Molemmista raskauksista kerrottiin noin viikolla 7.

Ai, mäkin käsitin että teille on esikoinen tulossa kun kerran haluaisit keskustella äitisi kanssa esikoisen imetyksestä. Ootko kysynyt mieheltäsi miksi ei halua että vielä kertoisitte?

Ai, mäkin käsitin että teille on esikoinen tulossa kun kerran haluaisit keskustella äitisi kanssa esikoisen imetyksestä. Ootko kysynyt mieheltäsi miksi ei halua että vielä kertoisitte?
Niin siis imetän vielä esikoista ja se on neuvolan mielestä iso EI, ja mun äiti on vähän sellainen imetysintoilija joten ajattelin että siltä saa tukea :)

Ei tuo mies suostu oikein selittämään, sanoo vain että ei halua kun "ei se ole vielä edes varmaa". No mun mielestä se nyt on niin varmaa kuin kaksi plussattua testiä, kohonnut kohdunpoja ja yleinen oksetus ja väsymys nyt vaan voi olla.

Mä luulen että mies on vähän vielä nieleskelemässä tätä tietoa eikä sen vuoksi halua vielä puhua siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja a:
tota imetys hommaa. minäkin imetin vielä alkuraskaudessa esikoista kun toinen ilmoitti tulostaan. miten niin olisi iso este. tosin imetin enään vain öisin
Neuvola väittää että ei saa. Imetän kuulema "omalla vastuulla". Ja mä imetän tosiaan enää päivisin, mutta maitoa tuntuu riittävän. Ja osin just tuon keskenmenoriskin ja -kokemuksen vuoksi en todellakaan halua lopettaa imettämistä ennen kuin olen vähän varmempi että raskaus jatkuu.

Mun mielestäni se on naisen oma asia, koska haluaa omalle äidilleen kertoa. En osaa perustella miksi näin, mutta jotenkin se on asia, jota mies ei voi päättää. Kaverit ja muu suku on sitten eri asia, niille ei laverrella ilman toisenkin lupaa.

mä en ymmärrä tota neuvolan kantaa yhtään. onko siinä sii joku keskenmenon riksi :O mulla alko ekassakin raskaudessa maitoa tulla jo alussa. en keksi mitään vaaraa imettämisessä

Alkuperäinen kirjoittaja ihan en ymmärtänyt:
ei kai se alkoholi ole ongelma, koska imetät niin ethän silloinkaan voi alkoholia käyttää
Kyllä mä olen normaalisti (eli lasin viiniä ruuan kanssa tms.) alkoholia käyttänyt imetysaikanani ja äiti tietää sen, joten toi ei toimi.

Eikö miehellesi käy edes se että haluaisit kertoa asiasta ainoastaan äidillesi? Siis ettet muuten tee sitä julkiseksi. Sanot vaikka että jos tässä käy huonosti niin haluat senkin jakaa äitisi kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Eikö miehellesi käy edes se että haluaisit kertoa asiasta ainoastaan äidillesi? Siis ettet muuten tee sitä julkiseksi. Sanot vaikka että jos tässä käy huonosti niin haluat senkin jakaa äitisi kanssa.
No niin mä ehdotin. Mutta äh. En mä sit kai kerro. Ei se nyt enää niin hirveästi harmita kun olen täällä saanut purkaa asiaa :D Ehkei kannata tehdä kärpäsestä härkästä, parin viikon kuluttua voin jo kertoa.

No niin mä ehdotin. Mutta äh. En mä sit kai kerro. Ei se nyt enää niin hirveästi harmita kun olen täällä saanut purkaa asiaa :D Ehkei kannata tehdä kärpäsestä härkästä, parin viikon kuluttua voin jo kertoa.

Höh. Mutta nopeasti ne viikot onneksi menee. =) Ja mitä siihen imetykseen tulee niin outo kanta terkallasi. Itse imetin esikoista jonnekin rv19-20 paikkeille jolloin lopetin oman vointini takia. Neuvolan mukaan olisi voinut jatkaa ihan hyvin niin kauan kun itseltä hyvältä tuntuu kun ei kerta mitään ongelmia ollut.

Höh. Mutta nopeasti ne viikot onneksi menee. =) Ja mitä siihen imetykseen tulee niin outo kanta terkallasi. Itse imetin esikoista jonnekin rv19-20 paikkeille jolloin lopetin oman vointini takia. Neuvolan mukaan olisi voinut jatkaa ihan hyvin niin kauan kun itseltä hyvältä tuntuu kun ei kerta mitään ongelmia ollut.
Kiitos rohkaisusta. Olen itse ajatellut jatkaa ainakin tuonne viikoille 13-15 jotta ensinkin keskenmenoriski on pienentynyt ja toisaalta sitten jos tämä väsymys ei helpota niin ehkä alan harkita sitä imetyksen lopettamista oman jaksamisenkin vuoksi. Esikoinen olisi silloin reilut 9kk vanha.

Yhteistyössä