V
vierailija
Vieras
Kuukausikaupalla on nyt ollut tätä jatkuvaa riitelyä, huutoa ja vittuilua. Mies ei saa asuntoa yksityiseltä luottotietomerkintänsä vuoksi eikä näköjään kaupunkikaan halua antaa hänelle asuntoa. Asumme nyt äitini omistamassa asunnossa (yhdessä huoneessa on hänen tavaroitaan ja hän käy täällä muutaman kerran vuodessa silloin, kun on käymässä kaupungissa). Minun vuokrani on siis halpa, käytännössä maksan vain yhtiövastikkeen, mutta muita kuluja ei tule. Minä en siis voi muuttaa ja jättää tätä asuntoa miehelle. Nyt tuntuu, että olen jumissa ajat sitten päättyneessä parisuhteessa. Voin henkisesti huonosti joka päivä, olen vihainen ja ahdistunut, ja haluaisin vaan asua itsekseni, ilman miestä. En halua enää jakaa elämääni ja asuntoani hänen kanssaan. Ja kyllä mieskin haluaa erota. Mutta mitä tässä voi tehdä, jos hän ei saa asuntoa? Kaupungilla katsotaan, että hän voi asua minun kanssani, joten häntä ei ilmeisesti laiteta kiireelliseksi hakijaksi. Ja itselläni ei ole varaa hankkia hänelle kämppää. Mies on työtön, sekin varmaan vaikuttaa ettei asuntoa saa.