Ahdistaa mennä neuvolaan ¤turha¤

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Just
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Just

Vieras
Odotan nyt toista rv 7+5 ja raskauskilot on edellisestäkin vielä jäljellä..
Ahdistaa niin ne neuvolan punnitukset kun on niin läski..
Bmi 29 ja nyt jo maha on kauhea röllykkä vaikka onkin noin alussa. Näyttää siltä että olisi ainakin puolessa välissä...
perkele.

no haloo,eihän siellä neuvolassa ole edes pakko käydä jos ei halua! ja jos siellä ei halua jotain tehdä niin ei todellakaan ole pakko. Eli voit aivan hyvin sanoa että punnitset itsesi kotona ja se siitä, ei sun tarvi mitenkään perustella mitään tuollaista.

Eihän mihkään oo pakko suostua eikä tosiaan tarvi käydä ees neuvolassa, mutta kyllä minä ainakin haluan, että vauvan hyvinvoinnista huolehditaan parhaalla mahdollisella tavalla... Ei sitä painoa oteta pelkästään sen takia, että päästään ilkkumaan odottajan lihavuudesta. Terkalle voi sanoa, että kyllä mä painoni tiedän ja että sitä on liikaa, joten kiitos ei tarvi enää muistuttaa...

Mulla just painoindeksi 35 ja ei auttanut kun mennä neuvolassa punnitukseen... Mutta ei se mua haittanut, ei terkkarikaan mitään sanonut, merkkasi vaan painon ylös. Mulla viikkoja nyt 10 ja maha on pyöristynyt entisestään niin, että monella on maha pienempi puolessa välissä raskautta.
Pakko ei ole punnitukseen mennä, mutta ei se ole tehty arvostelua varten,, vaan lapsen ja äidin parhaaksi. JOs painossa ilmenee suuria heittoja suuntaan tai toiseen, voidaan ajoissa puuttua asiaan (voi olla kyseessä vaikka raskausmyrkytys tms) jos paino pomppaa äkkiä tuhottomasti ylös.
Älä ota stressiä, on sitä pahempiakin asioita tässä maailmassa.

Älä välitä! Arvaa miten kiva on työnsä puolesta antaa ihmiselle elämäntapaohjausta ja ruokavalioneuvontaa, kun oma painoindeksi on raskaudenjäljiltä jämähtänyt 30:neen eikä kilot tahdo karista ollenkaan.
Siinä sitten puristelen omaa mahamakkaraani ja totean että painonhallinta on meille kaikille vaikeaa, vaikka perusasiat tietää, mutta se käytäntö onkin sitten toinen......

Kuten edellinen vieras jo totesikin, th ei ole sielä arvostelemassa, vaan seuraamassa sinun painonkehitystä, jotta saadaan hoidettua raskaus hyvin loppuun asti. Paino on indeksi monelle asialle vauvalla, mutta myös äidillä.
Mutta ilman muuta sanot siellä neuvolassa, että olet ahdistunut koko neuvolakäynnistä oman painosi takia, joten moni th ymmärtää jättää sen huomauttelun painosta vähemmälle. Jos tämä th ei tajua sitä yhdellä kertaa sanot sen niin kauan, että viesti menee perille.

Mulla myös kiloja jäänyt 4 edellisistä raskauksista, ja ikinä terkkari ei ole mitään sanonut. Nyt viikot 21 menossa ja painoa ei tullut yhtään,laihduin alussa. Ja nyt terkkari sanos,et painoo vois alkaa tulemaan ;)

Yhteistyössä