ahdistaa mennä neuvolassa puntarille *valitusta*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiskä_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

äiskä_

Jäsen
02.01.2011
157
0
16
mulla on pian neuvola ja ahdistaa ihan hirveesti kattoo taas kuinka paino on noussu :/ ihan normaalisti syön kyllä mutta tuntuu että vaikka söis mitä niin vaan lihoo..lähtöpaino oli 50kg ja viime viikolla paino oli anopin puntarin mukaan 57.nyt raskausviikkoja 27.esikoisen aikana painoa tuli n.16kg ja se lähti puolessa vuodessa pois.eniten ehkä sen takia stressaa tää painon nousu,ku miehen kaveri esikoisen odotuksen aikana sanoi miehelle että älkää nyt enempää lapsia tehkö ku tuo sun muijas näyttää ihan norsulta,eihän noista pitäis välittää mut loukkas se kuitenki :( pelottaa et jos nyt jäänki sitte "norsuks".mies ei kyllä tuon kaverin kans oo tekemisissä enään ja se itse sano että hyvä ku lihonki vähän ku kuitenki laihdun sitte taas imetyksen aikana.silti mietin koko ajan että jos mieski pitää mua norsuna..

NO tsiisus! Mä lihoin 22 kg ja laihduin ne kuitenkin pois eli parissa kuussa olin lähtöpainossa. Sulla ei oo mitään hätää. Ja jos oot ihan normaalipainoinen ollu. Älä edes ajattele tuollaisia.

no älä viiti välittää! oot kyl tosi hoikka lähtöpainoltaan ja viel nytki, sun pitääki saada kiloja vauvaa varten!! mua raivostuttaa tyypit jotka välttää kiloja viimiseen asti raskaana vauvan kustannuksella :/ en nyt tosiaan sano et sinä oisit tämmönen ku syöt normaalisti :) mä olin lähtöpainolta 60 kiloa, ihan normaali omasta mielestä, raskauskiloja tuli 20, synnytyksen jälkeen olo oli kyl ku norsulla, mut lähti ne kilot sit kuitenki noin 8 kuukaudessa. raskauden kuuluu näkyä..........

puolessa vuodessa? sehän on ihan hyvin: ainakin tuntuisi?

Lihoin esikoisen odotuksen aikana paljon: lähtöpaino: 64,4kg synnärillä 89,8kg
ja mulla ei kilot tippunu, esikoinen on 2,7v.
nyt odotan toista viikolla 22 lähtöpaino oli 79kg, viikolla 16 82,9kg. torstaina neuvola.. pikkusiskon puntari näytti 87,7.. ja ahdistaa ja masentaa.. sukuvikana on että paino nousee muttei tipu..
:/ ja pelottaa jo nyt mitä se vaaka näyttää kesäkuussa!! Vaikka kuinka tarkkailen syömistä kiloja vain tulee...

Älä ole painonnoususta huolissasi, siitä meuhkataan ihan liikaa. Syöt terveellisesti, liikut (jos pystyt, minä en :D). Ja vaikka se painonpudotus raskauden jälkeen voi toisille olla tosi vaikeaa, ei minusta pitäisi kovasti siihen keskittyä.

Jännä miten joillaki nousee raskaana herkemmin ja joillaki ei. Mä oon syöny ihan älyttömästi suklaata, karkkia, limsaa, ranskalaisia, ja paino on noussu vain n. 5kg ekasta neuvolasta (raskauden alusta ekaan neuvolaan paino putos n. 2kg), melkeen kaikki tullu puolenvälin jälkeen. Nyt rv 29+3. Normaalisti lihon melko herkästi...nyt näköjään en. Olihan tuota lähtöpainoaki kyllä liikaa (bmi n. 29-30).

Viimeksi muokattu:
Jännä miten joillaki nousee raskaana herkemmin ja joillaki ei. Mä oon syöny ihan älyttömästi suklaata, karkkia, limsaa, ranskalaisia, ja paino on noussu vain n. 5kg ekasta neuvolasta. Nyt rv 29+3. Normaalisti lihon melko herkästi...nyt näköjään en. Olihan tuota lähtöpainoaki kyllä liikaa (bmi n. 29-30).

Toisilla tosiaan nousee vaikka 20kg vaikka ei muuttaisi ruokailutottumuksiaan mitenkään, tai vaikka söisi vähemmän esim. pahoinvoinnin takia. Osa on kyllä nestettäkin, niin kuin minulla oli viimeksi ja on nytkin.

Minulla lisää stressiä nvl-täti, joka haukkana kyttää painoa. Syön tavallisesti, paino nousee suhteellisen normaalisti ja silti joka jumalan kerta täti muistaa kysyä, että onko tullut syötyä suklaata ja vatsaa tunnustellessa sanoo, että on vaikea ottaa mittaa, kun on rasvakerrosta siinä päällä :o viime kerralla oli paino tosin vähän laskenut, ja tämäkään ei sitten ollut hyvä: "syötkö nyt tarpeeksi?"

Niin ja olin normaalipainoinen, kun raskaaksi tulin. Viimeksi lähtivät raskauskilot muutamassa kuukaudessa ja vuoden kuluttua synnytyksestä painoin vähemmän kuin raskaaksi tullessani.

Ihan vakavissaan mietin, että onko sulla jotain paino-ongelmia tai syömishäiriön tynkää? 50kg lähtöpaino ei kuulosta paljolta eikä toi painonnousukaan päätä huimaa. Miehen tyhmän kaverin kommentin voit unohtaa.

Uusimmat

Yhteistyössä