Ahdistaa mennä töihin... :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pelokas"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pelokas"

Vieras
Olen raskaana (ehkä) viikkoja nyt 9+1. Perjantaina alkoi verinen vuoto kesken työpäivän, oli aika vaikea loppupäivä, mutta en voinut kotiinkaan lähtee kun en ole raskaudesta kertonut enkä halunut syytä kertoa... Vuoto ei ole runsasta, tai sain ohjeeksi kun soitin lääkäriin että jos täytyy useasti tunnin ajalla side vaihtaa niin sit päivystykseen. Mutta tää on sellasta niukkojen kuukautisten tyylistä vuotoa, tunnen kun sitä tulee mutta ei sidettä tarvi vaihtaa koko ajan. Kipuja ei ole. Huomenna pääsen lääkäriin. Ei vaan ajatusta saa tästä pois ja on itku herkässä...

Voi että :( Usein keskenmenossa kyllä on niitä kipuja, vuotoa voi tulla ja se on ihan yleistäkin ja silti raskaus etenee normaalisti.

Koita nyt saada ajatukset muualle jotenkin :) Jos sinulla olisi keskenmeno, luulisin että kipujakin olisi

Mulla oli 2 raskaudessa pientä menkkamaista vuotoa ja ihan loppuun asti raskaudet meni, joten älä vielä toivoasi menetä. :) Keskenmenossa se vuoto on isompaa.

Mulla on ollut sekä 2 keskenmenoa, että veristä vuotoa alkuraskaudessa. Keskenmenossa vuoto on todella runsasta, hyytymäistä ja kirkkaan/tummanpunaista, myös kipuja on. Viimeisimmässä raskaudessa oli alussa vuotoa, säikähdin sitä myös aluksi keskenmenoksi, mutta menin päivystykseen ja gynepolille, jossa ultrattiin ja kaikki olikin hyvin, vuoto johtui istukasta kohdunsuulla.

Minulla oli siis viikko sitten keskenmeno, viikkoja oli kertynyt jo 11+. Aluksi muutaman päivän niukkaa ruskeaa vuotoa, sitten hieman alavatsa kipeä. Päivystyslääkäri sanoi, että ei auta kuin odotella. Kun itse km alkoi, ei ollut epäilystämään, mistä kyse. Se oli tavallaan synnytys, kesti koko yön, verta tuli ja paljon, kivut olivat kovat. Särkylääkkeillä selvisin ja henkistä tukea sain mieheltäni ja soittamalla välillä kättärille kysellen mikä on normaalia ja milloin pitää olla huolissaan. Seuraavana päivänä ultrassa todettiin, että kohtu oli käytännössä kokonaan jo tyhjentynyt.

Anoppi kertoi, että hänellä oli ollut vastaava km, ja kun seuraavassa raskaudessa oli vuotoa koko ajan ekat 6 kk hän sai pelätä pahinta.. Mutta lapsi täytti viime vuonna 30, eli ei vuoto ei tosiaan välttämättä merkitse sitä, että jokin olisi pielessä!