Ahdistaa niin etten saa henkeä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahdistus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ahdistus

Vieras
Elikkäs olimme säästäneet rahaa yli 10 000 euroa. Kaikki meni yhtäkkiseen laskuun, liittyi taloomme ja oli pakko uusia. Oisihan rahan siihen voinut hakea pankista, sen verran olemme lainaammekin maksaneet että sen olisimme saaneet kokonaan tai osittain. Mies ei halunnut, mies ei muutenkaan korviaan letkauta raha-asioille vaan minä hoidan tilit ja suurimmat ostokset ja pidän huolta taloudesta. Nyt kaikki sitten meni, puh.laskut maksamatta, muutama muu isompi lasku ja tilillä 9 euroa. Ruokaa onneksi on, mutta minua ahdistaa. Emme vakuuttaneet lapsia vaan säästimme rahaa että jos jotain tulee niin sitä aina on suka varressa, nyt ei ole enää mitään. Siis isoon laskuun meni kaiken lisäksi kuukauden tulot ja olemme tyhjän päällä. Mies kiukutteli kun ei saa bensaa, aivan kuin olisi koko tilanne minun syytäni.

Ja jos koitan puhua raha-asioista niin muuten vastuunsa tunteva puolisoni poistuu tilanteesta.

Tälläinen tyhjän päälle hyppääminen ei ollut suunnitelmissa. Tiedän että raha tilanne tasaantuu seuraavan vuoden aikana varmasti jo parempaan, mutta nyt AHDISTAA!

Onko sulla kuitenkin luottokortti varalla? Sellainen kannattaisi ehkä olla just jos tulee äkillis sairastumisia tms.
Tapaturmavakuutus lapsilla kannattaa olla, se ei maksa kuin parikymppiä vuodessa.

Vaadti harmittaa moinen rahanmeno mutta se on vain rahaa.. Kuitenkin perhe koossa ja terveenä, se on pääasia. Lapsilisiinkin enää pari viikkoa :)

Mies tajusi vasta jälkeenpäin miten tuli mokattua. He aliarvioivat monesti päivittäiset menot, nyt huomasi tilanteen vasta kun rahaa ei enää ollut. Siksi mököttää, kun ei halua tunnustaa tyhmyyttään.

Joo-o..
Meillä tuli juurikin tuollainen yhtäkkinen sairastuminen, rahaa ei ole hoitaa sairautta enkä tiedä ehtiikö sairaus paheta ennenkuin rahaa saa niin ettei lopulta ole enää sitä työkykyäkään millä ansaita rahaa.
Meinaa ahdistaa mutta ahdistus on turhaa, ei auta tilannetta mitenkään.
Tilanne on mikä on ja pitää luottaa siihen että asiat järjestyvät,vaikka tiedostaa ettei niin välttämättä käy.

Yhteistyössä