Ahdistaa, pelottaa, inhottaa - MIKÄ mussa on VIKANA??!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hateMyself
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hateMyself

Vieras
Olen näennäisesti normaali, korkeakoulutettu työssäkäyvä ydinperheellinen nainen. Parisuhde voi hyvin, lapsia muutama. Mutta mussa on jotain OUTOA, jota en uskalla kellekään paljastaa, jonka takia inhoan itseäni. Mua kiinnostaa aivan älyttömästi kaikki murha- ja kidutusjutut, haluisin lukea kaiken niistä. Tiedän, etten ikinä itse voisi mitään pahaa kenellekään tehdä (korkeintaan hyttyselle..)mutta mun suurin rentoutumismuoto on se, kun saan olla yksin koneella, juoda alkoholia ja lukea kaikista mahd murha-, raiskaus- ja kidutusjutuista yksityiskohtia.

Mieheni saati ystäväni eivät tästä tiedä, eivätkä taatusti vois uskoa. Mikä mussa meni pieleen ja milloin? :(

Itse olen kiinnostunut sarjamurhaajista. Mieheni tietää tämän, ja jutellaankin välillä näistä. Itse en pidä itseäni outona. En ole kuitenkaan murhaamassa ketään, ja ne sarjamurhaajien teotkin ällöttää.

Lapsiin kohdistuvia rikoksia en pysty lukemaan, mutta esim. Ted Bundysta olen etsinyt kaiken mahdollisen tiedon.

Mäkin olen "sairaalloisen" kiinnostunut murhaajista, massamurhista, koulusurmista yms. Lukiossa olin tosi varovainen, ettei kukaan ala epäillä että alkaisin lahtaamaan ihmisiä kiinnostukseni takia. Olen kerännyt aiheita koskevia elokuvia, kirjoja, lehtiä. En koe sen rajoittavan elämääni eikä se minua ahdista, olen ihan normaali nainen enkä koskaan itse tekisi mitään väkivaltaista - olen lähinnä kai kiinnostunut murhajuttujen psykologisesta puolesta. Mutta jos koet, että tuo sun "fiksaatio" rajoittaa elämääsi ja olet noin ahdistunut, niin sitten ilman muuta psykologille juttelemaan asiasta. Ehkä osaisitte yhdessä purkaa sen, mistä tuo on lähtenyt eikä sua siellä tuomita.

Mieti kuinka paljon on rikosaiheisia lehtiä, dokumentteja, elokuvia, tutkimuksia, taidetta yms jne, eli et ole yksin, todellakaan. Pahuus kiinnostaa, kiehtoo, pakottaa katsomaan ihmisluontoa, tutkimaan omia tuntemuksia.

Tosin jos ryvet näissä yksityiskohdissa ja saat niistä jotain tyydytystä ja mielihyvää, niin sitten on ehkä oikea hetki tutkia omakin ajatusmaailma.

En usko, että on mitään syytä huoleen. Noita luetaan siksi kuin katsotaan kauhuelokuviakin, että jännitys on jollakin tapaa rentouttavaa ja siinä voi käsitellä omia pelkoja (jotka eivät välttämättä liity murhiin, vaan kuolemiseen, vahingoittumiseen tai johonkin muuhun).

[QUOTE="vieras";28497077]En usko, että on mitään syytä huoleen. Noita luetaan siksi kuin katsotaan kauhuelokuviakin, että jännitys on jollakin tapaa rentouttavaa ja siinä voi käsitellä omia pelkoja (jotka eivät välttämättä liity murhiin, vaan kuolemiseen, vahingoittumiseen tai johonkin muuhun).[/QUOTE]
Lähinnä tuossa huolestuttavinta on alkoholi, jos koet että tarvitset sitä rentoutuaksesi.

Vaikka onkin normaalia ja ihmiselle luontaistakin (kauhuleffat ym. katselu, kontrastin hakeminen) niin oikeasti jos on itse ahdistunut tuosta, niin ilman muuta psykologille.