Ahdistaa, pumppu hakkaa kuuttasataa ja itkettää :O (mies kuuntelee musiikkia)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PinkLily
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja PinkLily:
Alkuperäinen kirjoittaja :o:
Etkö sä ap oo mainostanu täällä, että oot sairaanhoitaja? Tuota noin :o

HÄÄÄ? no, en oo :D

No tuollaista annoit yhdessä ketjussa ymmärtää taannoin :/ ihmettelinki jo silloin sun kirjoitusvirheiden määrää suhteessa koulutukseen ja oikeessa olin =) eli oot teinimamma ei ammattia... Ettet vaan oo nadja nikillä ennen kirjoitellu tänne?

Silloin kun olin lapsi niin vanhempani kuunteli musiikkia silloin kun mä oli jo nukkumassa ja se taas tarkoitti sitä että he lähti ryyppäämään ja kännissä helvetisti tapellen kotiin... Jos autto yhtään tämäkään selvitys :D

Kyllä, selvensi. Oletko jutellut asiasta miehen kanssa (tai psykologin).

Pikaratkaisuna kuulokkeet miehelle.

Silloin kun olin lapsi niin vanhempani kuunteli musiikkia silloin kun mä oli jo nukkumassa ja se taas tarkoitti sitä että he lähti ryyppäämään ja kännissä helvetisti tapellen kotiin... Jos autto yhtään tämäkään selvitys :D

Jahaa no sitten. :) Etkö voi miehen kanssa keskustella, että tuo ahdistaa sinua? Mulla tuon saman reaktion saa aikaan Nirvanan musiikki, ex-mies kuunteli sitä paljon ja niistä hetkistä on ainoastaan huonoja muistoja. :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kyllä, selvensi. Oletko jutellut asiasta miehen kanssa (tai psykologin).

Pikaratkaisuna kuulokkeet miehelle.

oon mä jutellut joo enkä mä nyt häneltä musiikkia kiellä ja oon mä miettinyt noita kuulokkeita.

Mua ei niin paljoa haittaa päivällä jos kuuntelee mutta illalla se laukasee jonku stressi piikin... :(

Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:

Jahaa no sitten. :) Etkö voi miehen kanssa keskustella, että tuo ahdistaa sinua? Mulla tuon saman reaktion saa aikaan Nirvanan musiikki, ex-mies kuunteli sitä paljon ja niistä hetkistä on ainoastaan huonoja muistoja. :/

Niinpä, tietääkö miehesi? Muakin ahdistaa suurin osa näistä mun isän ryyppybiiseistä, leevi and the leavings jnejne. Ei pysty kuuntelemaan, tulee kamala olo.

Alkuperäinen kirjoittaja jjj:
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:

Niinpä, tietääkö miehesi? Muakin ahdistaa suurin osa näistä mun isän ryyppybiiseistä, leevi and the leavings jnejne. Ei pysty kuuntelemaan, tulee kamala olo.

Juu olen (itseasiassa parhaillaan jutellaan siitä) samalla. Mieskin on huomannut sen että illalla mä saan näitä "kohtauksia" enkä päivällä. Äiti väittää että on mun kanssa ollu koko ajan kotona mutta miks mä tunnen eritavalla.. Mies sanoi että kai musta on lapsena tuntunut täysin hylätyltä mikä saattaa pitää paikkaansa. Tästä musiikin kuuntelusta yms olen kuullut isovanhemmiltani kun olen heillekkin tästä maininnut ja ovat myös sitä mieltä että saattaa olla sieltä peräisin...

No mä tajusin kyllä, mua lapsena ahdisti kun äiti kuunteli musiikkia. Äidin musiikkityyli oli haikeita itkuvirsiä iskelmää ja isä kuunteli vanhaa rokkia, yön joutsenlaulua usein ja muita haikeita kappaleita. On tosi epämiellyttävää jos äidin luona on nykyäänkin levy soimassa, tulee mieleen niitä ahdistavia muistoja lapsuudesta: Aikuiset pyyhki tippaa silmäkulmasta ja lapsista oli kamalaa . :D Nyt kuunnellaan musiikkia joka sopii kaikille, niin ja ahdistua voi mitä ihmeellisimmistä syistä..Musiikki herättää muistoja ja se voi todellakin ahdistaa pahimmassa tapauksessa.

No mä tajusin kyllä, mua lapsena ahdisti kun äiti kuunteli musiikkia. Äidin musiikkityyli oli haikeita itkuvirsiä iskelmää ja isä kuunteli vanhaa rokkia, yön joutsenlaulua usein ja muita haikeita kappaleita. On tosi epämiellyttävää jos äidin luona on nykyäänkin levy soimassa, tulee mieleen niitä ahdistavia muistoja lapsuudesta: Aikuiset pyyhki tippaa silmäkulmasta ja lapsista oli kamalaa . :D Nyt kuunnellaan musiikkia joka sopii kaikille, niin ja ahdistua voi mitä ihmeellisimmistä syistä..Musiikki herättää muistoja ja se voi todellakin ahdistaa pahimmassa tapauksessa.

Ja pitänee lisätä että alkoholismi oli meidänkin perheen arkea.

Jännä juttu. Siis meilläkin lapsuudessa vanhemmat huudatti musiikkia kun juopottelivat. Monesti baarin jälkeen soittivat lisää eikä siinä oikeen sitten saanut unta.. Mutta mää kyllä tykkään kuunnella niitäkin kappaleita, mitä ne silloin kuunteli, ilman ahdistusta. Ehkä niistä sitten jäi ihan mukavatkin muistot, saatiin valvoa myöhään ja tanssia sen musiikin tahtiin..

Alkuperäinen kirjoittaja Nooh:
Jännä juttu. Siis meilläkin lapsuudessa vanhemmat huudatti musiikkia kun juopottelivat. Monesti baarin jälkeen soittivat lisää eikä siinä oikeen sitten saanut unta.. Mutta mää kyllä tykkään kuunnella niitäkin kappaleita, mitä ne silloin kuunteli, ilman ahdistusta. Ehkä niistä sitten jäi ihan mukavatkin muistot, saatiin valvoa myöhään ja tanssia sen musiikin tahtiin..

Eikai pelkkä baariin lähteminen ja iloinen tunnelma mitään ahdistusta laukaise :). Erijuttu jos on vanhemmilla ollut alkoholiongelma ja siitä jäänyt pahoja kokemuksia, tappelua, väkivaltaa, huutoa, yksin jäämistä, ihan suoranaista pelkoa ja surua mitä on lapsena ollut. Ainakin mulla näin.

Eikai pelkkä baariin lähteminen ja iloinen tunnelma mitään ahdistusta laukaise :). Erijuttu jos on vanhemmilla ollut alkoholiongelma ja siitä jäänyt pahoja kokemuksia, tappelua, väkivaltaa, huutoa, yksin jäämistä, ihan suoranaista pelkoa ja surua mitä on lapsena ollut. Ainakin mulla näin.

Totta. Oli/on niillä kyllä pientä alkoholiongelmaakin, riitelyä ja tappeluakin ja sitä että me itkettiin kun ei haluttu että vanhemmat lähtee baariin. Lapsenvahtikin saattoi olla mikälie puolituttu (meille lapsille tuntematon) ja sekin kännissä. Mutta ei nuita ikäviä asioita kai sitten yhdistä siihen musiikkiin, hyvä niin.

Mä voin kyllä myös kuunnella mitä musiikkia vaan mutta se, jos joku muu kuuntelee ni saa mussa jotkut hälykellot soimaan vaikka musiikin kuuntelun ei pitäis... :/

Mä otin vähän tuota aikaa takaisin lähtemällä 25veenä Lontooseen yhdeksi illaksi kuuntelemaan teinien suosimaa bändiä. Ikinä en ole ollut yhtä hikinen kuin sen mosh pitin jäljiltä. Suosittelen.

Itseasiassa ei ole ollenkaan harvinaista, että musiikki aiheuttaa ahdistusta.
Mä vedin joskus asuntovaunua Norjassa 3 päivää ja mies oli ympäripäissään kyydissä ja kuunteli kokoajan samaa kappaletta. Aina kun mä luulin, että se sammui ja sammutin poppikoneen se heräs sen verran, että sai painettua sen takas päälle |O |O |O
Sen jälkeen meni kauan niin, että kaupassa kun kuului radiosta se kappale mä menin sovituskopin nurkkaan istumaan kun ahdisus iski aivan täysillä.

Yhteistyössä