Ahdistaa ystävän vähättelevä suhtautuminen mun tilanteeseen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja löllöpöllö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

löllöpöllö

Vieras
Mulla on kamala hammaslääkäripelko. Keskiviikkona olisi kahden viisauden hampaan poispo tiedossa.

Pelkään niin paljon hammaslääkärikäyntiä, että pelkän tarkastuksen takia joudun ottamaan kevyen rauhoittavan pillerin.

No, koskaan ei ole hampaita poistettu ja sellainen olisi nyt tiedossa. Lääkäri lupasi, että se poisto tehdään "humautuksessa", eli mulle tulee tippa ja hoitaja ensiavusta tulee laittamaan rauhoittavaa ja kipulääkettä suoraan suoneen ja "vahtii" minua toimenpiteen ajan.

Tästä huolimatta pelkään aivan saatanasti. Ajatuskin saa veren pakenemaan käsistä ja jaloista ja sydän lyö aivan hulluna.

Kerroin asiasta ystävälle. Ystävälle, jonka pelkoja/huolia ja murheita olen kuunnellut ja ymmärtänyt. Jotkut asiat jopa sellaisia ettei ne mun mielestä oo niin vakavia, mutta silti olen ymmärtänyt ystävääni ja hänen murhettaan vähättelemättä ja tuomitsematta.

Nyt tämä ystävä, kun kerroin pelostani ja paniikistani, moitti minut, ettei hän ymmärrä miksi verorahoja tuollaiseen toimenpiteeseen tuhlataan (esilääkitys ja hoitajan vahtiminen) ja ei kuulemma kukaan voi pelätä hammaslääkäriä noin paljoa.

En saanut ymmärrystä tuesta puhumattakaan. Pelottaa ja nyt on vielä paha mielikin.

Olipa ystäväsi tökerö ja asiaton :(

Tsemppiä sinulle. Mulla on myös mahdoton hammaslääkärikammo, joten hyvin sinua ymmärrän, mutta kaikki viisurinpoistot on sujuneet oikein hyvin. Ihan rauhassa vaan olet ja hengittelet, hoitaja valvoo että kaikki menee hyvin. Muutama pv ja operaatio on jo takanapäin, koeta olla luottavainen ja turhia murehtimatta etukäteen.

:hug: ja tsemppiä keskiviikkoon!

No, olipas kiva "ystävä". Multa saa kyllä pistää tajun ihan kunnolla kankaalle kun viisauden hampaiden poisto koittaa, kyllä mä sen verran sitä kammoan!!!

Kaiken lisäksi olen kuullut vain kauhutarinoita ko. operaatiosta.

Kuten:

Hampaanpoistokohta tulehtui ja keräsi märkää leukaluuhun --> sairaalareissu ja ikenen kirurginen avaaminen.

Veren vuoto ollut niin runsasta, että on pitänyt soittaa ambulanssi ja mennä sairaalaan.

Kivut niin kovat, ettei mitkään vahvat kipulääkkeet auta ensimmäiseen 4 päivään.

Kiva kiva.

Jaa, mulle ei tullut edes mustelmia, kun pidin poskella kylmäpussia. Ja särkylääkkeeksi tällaiselle kipuherkälle riitti Burana vallan mainiosti. Mitään tulehduksia ei tullut, ja sairaalaa ei tarvittu. Yhden illan otin kotona levon kannalta ponnistelua välttäen.

Minäkin pelkäsin ihan hirvittävästi yläviisurien poistoa. Yllätys oli iso, kun se sujuikin todella helposti. Verta ei tullut juurikaan ja kivut olivat vähäisiä. Paraneminenkin sujui nopeasti. Tsemppiä!

[QUOTE="alkup";28905786]Kaiken lisäksi olen kuullut vain kauhutarinoita ko. operaatiosta.

Kuten:

Hampaanpoistokohta tulehtui ja keräsi märkää leukaluuhun --> sairaalareissu ja ikenen kirurginen avaaminen.

Veren vuoto ollut niin runsasta, että on pitänyt soittaa ambulanssi ja mennä sairaalaan.

Kivut niin kovat, ettei mitkään vahvat kipulääkkeet auta ensimmäiseen 4 päivään.

Kiva kiva.[/QUOTE]
multa on poistettu kaikki 4. yksi märki mutta avattiin ihan hammaslääkärillä huuhdottiin tikattiin uusiks ei mitään kauhu juttuja :D pesee hyvin hampaat ei tupakoi niin ei märi

Yhteistyössä