Ahdistaa... :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua vajoan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua vajoan

Vieras
olen huomannut että jännitysniskani pahenee jos mulla on jotain asioita jotka painaa mieltä tms. mä en varmaan ikään pääse tästä oravan pyörästä kun ei ole ketään jolle puhua näistä asioista. Sitten jos joskus olis joku meen aivan lukkoon enkä oikein enää edes tiedä mistä aloittaisin. Välillä tuntuu että olis helpompaa kun joku kyselis multa ja mä vastaisin tosin mistäpä kukaan osaa kysyä niitä oikeita kysymyksiä. Viimeiset pari vuotta ollu yhtä sekavuutta vaan.. Musta tuntuu että olen kadottanut itseni täysin... Ainoa mitä tiedän on että rakastan lapsiani ihan valtavasti niin paljon että sydämeen oikein sattuu.. Siksi mä olenkin varmaan seonnut.. :(

Voih, mulla on samanlainen jännitysniska ja usein mietinkin et oon varmaan sekoomassa... sit on parempia hetkiä et paikat on kunnossa ja elämä luistaa... Tsemppiä, tiedän millaisen olotilan kanssa painit.

Voi että jospa uskaltaisit vaikka käydä jossain juttelemassa asioistasi.
Ite olen kohdannut monia tosi mukavia työntekijöitä jotka ovat auttaneet ja kuunnelleet mua. Eräskin perheneuvoja käytti semmoisia menetelmiä jotka auttoi pääsemään alkuun (esim. fläppitaululle asioiden hahmottaminen ja jopa muovieläimet).
Voit myös kirjoittaa asioita ylös ja antaa sen luettavaksi jos löydät jonkun jolle puhua.

Mun jänntysniskavaivat on helpottaneet sen jälkeen, kun aloin puhua ongelmistani (vaikka ovatkin parisuhdeongelmia) muille. Oikein tuuletan välillä, kuinka vituttaa ja hitto että tekee hyvää. Koska miehen kanssa ei ole voinut puhua niin pakko ne on jonnekin purkaa.

Miten jännitysniska "diagnosoidaan" /miten se oireilee?

Mulla oireet on: huimaus, pahoinvointi, hengenahdistus, nielemis vaikeuksia, puutumista(poski,jalka tai käsi), likinäköisyyden tunne, valonarkuus, harvemmin mulla mitään kipuja niskassa on mutta kyllä sen kovan jännitteen/vedon tuntee tuolla niskassa,hartioissa ja kallonpohjassa. Mulla ainakin lääkäri kyseli oireita ja kokeili sitten niskaa ja siitä sain jännitysniska diagnoosin. kävin kyllä pään magneettikuvauksessa missä suljettiin pois muita asioita.

Mun jänntysniskavaivat on helpottaneet sen jälkeen, kun aloin puhua ongelmistani (vaikka ovatkin parisuhdeongelmia) muille. Oikein tuuletan välillä, kuinka vituttaa ja hitto että tekee hyvää. Koska miehen kanssa ei ole voinut puhua niin pakko ne on jonnekin purkaa.

Tää on niin monelle tuttu kokemus!
Kun sisällä on paha olla, niin jotenkin sen on tultava ulos. jos ei puhumalla pääse, niin sitten kropasta: niin saa ihmisen lääkäriin ja ainakin puhumaan siitä fyysisestä pahasta olosta jos ei muuta. Se on tavallaan kehon keino pakottaa purjkamaan jotenkin edes vähän jotain.

onhan niitä ammatti-ihmisiä, jotka nimenomaan osaa kysellä oikeita kysymyksiä. Eiköhän se terveyskeskuslääkärikin voisi auttaa eteenpäin, että saisit asiat auki. Ei sun ole pakko tuommoista kipua kärsiä maailman tappiin asti.

Mulla oireet on: huimaus, pahoinvointi, hengenahdistus, nielemis vaikeuksia, puutumista(poski,jalka tai käsi), likinäköisyyden tunne, valonarkuus, harvemmin mulla mitään kipuja niskassa on mutta kyllä sen kovan jännitteen/vedon tuntee tuolla niskassa,hartioissa ja kallonpohjassa. Mulla ainakin lääkäri kyseli oireita ja kokeili sitten niskaa ja siitä sain jännitysniska diagnoosin. kävin kyllä pään magneettikuvauksessa missä suljettiin pois muita asioita.

Mulla on tismalleen samoja oireita eikä ne ihan hävinneet ole, mutta helpottaneet kummasti sen jälkeen, kun aloin "tuulettaa" tunteitani.

Alkuperäinen kirjoittaja ahdistus ei ole terveellistä;23880350:
onhan niitä ammatti-ihmisiä, jotka nimenomaan osaa kysellä oikeita kysymyksiä. Eiköhän se terveyskeskuslääkärikin voisi auttaa eteenpäin, että saisit asiat auki. Ei sun ole pakko tuommoista kipua kärsiä maailman tappiin asti.

tk lääkäri määrä mielialalääketta ja se on siinä... mä haluan puhua en lääkkeitä... mut se ei tunnu menevän perille tk:ssa...

tk lääkäri määrä mielialalääketta ja se on siinä... mä haluan puhua en lääkkeitä... mut se ei tunnu menevän perille tk:ssa...

Tää on ikävän usein pakon sanelemaa: sillä lääkärillä ei ole paikaa mihikn lähettää!
Ikävää onl etä tänäpäivänä pitää usein jaksaa vääntää rautalangasta taio suorastaan ratakiskosta lääkärille, mitä kokee tarvitsevansa, koska helpointa ja nopeinta on kirjoitaa resepti ja sanoa 2palaa 3 kk:n kuluttua, niin katotaan tilannetta, jos oot viellä hengissä". Mutta vaatimalla kyllä saa lähetteen psykologille. pitää vaan osata olla jo sitä pyytäessä avoin ja oikeasti näyttää se paha olo. Monesti sitä vaan itsesuojelu toimii lääkärin vastaanotollakin ja ajan varaa, kun on paha olla ja sittenkun pääsee vastaanotolle selittää lääkärille jotain "yksittäisestä ylilyönnistä" ja "kokonaisuutena kaikki on kuitenkin hyvin" Mä tein tota vissiin 6-7 vuotta....

Minulla on noista mainitsemistasi
- huimausta (harvoin)
- puutumista (usein; jalka tai käsi)
- lisäksi sellainen jännä "paineen" tunne niskassa ja hartiassa
- mutta myös ihan oikeita kipuja, lihaskramppeja ja "piikkejä" niskassa

Toki aina joskus on niska-hartia -seutu jumissa, mutta nyt minulla on ollut näitä oireita käytännössä taukoamatta sen jälkeen kun koin pahan järkytyksen ja takaiskun maaliskuussa.

Sitä en tiedä, onko kyseessä pelkästään fyysinen vaiva vai vaikuttaako ikävä elämäntilanne asiaan.

Minulla on noista mainitsemistasi
- huimausta (harvoin)
- puutumista (usein; jalka tai käsi)
- lisäksi sellainen jännä "paineen" tunne niskassa ja hartiassa
- mutta myös ihan oikeita kipuja, lihaskramppeja ja "piikkejä" niskassa

Toki aina joskus on niska-hartia -seutu jumissa, mutta nyt minulla on ollut näitä oireita käytännössä taukoamatta sen jälkeen kun koin pahan järkytyksen ja takaiskun maaliskuussa.

Sitä en tiedä, onko kyseessä pelkästään fyysinen vaiva vai vaikuttaako ikävä elämäntilanne asiaan.

kyllä ikävä elämäntilanne voi vaikuttaa paljonkin...

Yhteistyössä