Ahdistaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 12v.nuorempi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1

12v.nuorempi

Vieras
Olen tavannut miehen n. pari vuotta sitten. Kanssakäymisemme on ollut paljolti tekniikan varassa elämäntilanteidemme sekä pitkän välimatkan vuoksi.
Nyt kuitenkin olemme tavanneet ja mies on osoittautunut ehdottomasti liian innokkaaksi, vastoin kaikkia ns.sopimuksiamme.
Hän on valmis "ostamaan" minut isolla rahalla. Niin olen sen valitettavasti kokenut, hänellä ei varmasti ole aavistustakaan tuntemuksistani.
Sanoo rakastavansa minua, en epäile, mutta pelkään.
Näin ollen en uskalla ottaa vastaan pienintäkään lahjaa, ainoastaa olen suostunut että hän maksaa ravintolalaskun..
En käsitä mitä teen, toki pidän hänestä kovastikin, mutta kuten sanoin , ahdistaa.

Jos sinä haluat edetä suhteessanne hitaasti, niin sinun tehtävänäsi on sanoa se niin selvästi miehelle, että viestisi menee perille. Ehkäpä teille on käynyt niin, että mies on ihastunut sinuun kovasti ja hän haluaa edetä nopeasti eteenpäin, vaikka teillä alunperin olisi jotakin muuta puhetta ollut siitä, että edetään hitaasti ja tutustutaan rauhassa. Jos olette tavanneet netissä, niin toki ulkonäkö tai sen puute vaikuttaa myös paljon siihen, miten ihastuu ja miten voimakkaana sen kokee alussa.

Jos miesystäväsi on kerran 12-v sinua vanhempi, niin todennäköisesti hänellä on rahaa toisella tavalla käytettävissäsi kuin sinulla. Jos koet, että hän yrittää maksamalla ostaa sinun kiinnostustasi ja rakkauttasi, niin silloin voit myös koittaa sanoa jotenkin siihen tapaan, että sinun arvomaailmaasi ei kuulu se, että vasta tutustumisvaiheessa otat kalliita lahjoja vastaan, joten et osaa nauttia lahjasta ja sen vuoksi olisi parasta, että kalliita lahjoja ei anneta.

Moni mies haluaa nuorta naista. Tosin sinun kannattaa selvittää itsellesi se, miksi esimerkiksi miehen aiemmat suhteet ovat päätyneet eroon ja onko hän oikeasti sellainen ihminen, jonka haluat rinnallesi. Ikäerolla ei välttämättä ole merkitystä, mutta omalla kohdallani olen huomannut, että vanhempi mies ei ole minun juttuni, koska haluan nuoren isähahmon lapsiani varten, haluan terveellisiä elämäntapoja arvostavan viriilin miehen jne enkä mitään papparaista.

Anna asioiden edetä hitaasti. Jos mies haluaa antaa sinulle kalliita lahjoja, niin muista selventää miehelle, että otat vastaan lahjoja vain siinä tapauksessa, että hän antaa ne puhtaasti antamisen halusta eikä lahjustarkoituksessa. On nimittäin helppo keino saada vaikkapa köyhä opiskelijatyttönen vanhalle miehelle, kun tyttönen tajuaa, että opiskeluelämä on paljon helpommin rahoitettavissa miehen kustannuksella kuin opintolainalla jne.

Tortulla on aina hintansa. Sanotaan, mitä sanotaan! Joskus se on pari tuoppia lähiöpubissa, joskus illallinen viineineen ja snapseineen gourmet-ravintolassa, joskus makkaraperunat yösnagarilla. Joskus käteistä rahaa 100-200 €

Alkuperäinen kirjoittaja leipoja:
Tortulla on aina hintansa. Sanotaan, mitä sanotaan! Joskus se on pari tuoppia lähiöpubissa, joskus illallinen viineineen ja snapseineen gourmet-ravintolassa, joskus makkaraperunat yösnagarilla. Joskus käteistä rahaa 100-200 €

Ja joskus halutaan oikeasti vakinaista ja rehellistä (toiv kestävää) suhdetta. Silloin ei puhuta rahasta, eikä mielellään mietitäkään.
Tuttu tunne kuitenkin tuo epävarmassa suhteessa; ei halua että toinen panostaa (tai itse) suhteeseen joka on epävarma.

Alkuperäinen kirjoittaja niiskunen:
Jos sinä haluat edetä suhteessanne hitaasti, niin sinun tehtävänäsi on sanoa se niin selvästi miehelle, että viestisi menee perille. Ehkäpä teille on käynyt niin, että mies on ihastunut sinuun kovasti ja hän haluaa edetä nopeasti eteenpäin, vaikka teillä alunperin olisi jotakin muuta puhetta ollut siitä, että edetään hitaasti ja tutustutaan rauhassa. Jos olette tavanneet netissä, niin toki ulkonäkö tai sen puute vaikuttaa myös paljon siihen, miten ihastuu ja miten voimakkaana sen kokee alussa.

Jos miesystäväsi on kerran 12-v sinua vanhempi, niin todennäköisesti hänellä on rahaa toisella tavalla käytettävissäsi kuin sinulla. Jos koet, että hän yrittää maksamalla ostaa sinun kiinnostustasi ja rakkauttasi, niin silloin voit myös koittaa sanoa jotenkin siihen tapaan, että sinun arvomaailmaasi ei kuulu se, että vasta tutustumisvaiheessa otat kalliita lahjoja vastaan, joten et osaa nauttia lahjasta ja sen vuoksi olisi parasta, että kalliita lahjoja ei anneta.

Moni mies haluaa nuorta naista. Tosin sinun kannattaa selvittää itsellesi se, miksi esimerkiksi miehen aiemmat suhteet ovat päätyneet eroon ja onko hän oikeasti sellainen ihminen, jonka haluat rinnallesi. Ikäerolla ei välttämättä ole merkitystä, mutta omalla kohdallani olen huomannut, että vanhempi mies ei ole minun juttuni, koska haluan nuoren isähahmon lapsiani varten, haluan terveellisiä elämäntapoja arvostavan viriilin miehen jne enkä mitään papparaista.

Anna asioiden edetä hitaasti. Jos mies haluaa antaa sinulle kalliita lahjoja, niin muista selventää miehelle, että otat vastaan lahjoja vain siinä tapauksessa, että hän antaa ne puhtaasti antamisen halusta eikä lahjustarkoituksessa. On nimittäin helppo keino saada vaikkapa köyhä opiskelijatyttönen vanhalle miehelle, kun tyttönen tajuaa, että opiskeluelämä on paljon helpommin rahoitettavissa miehen kustannuksella kuin opintolainalla jne.

Kiitos niiskunen asiallisesta vastauksestasi.
Olen jo itsekin aikuinen, työmaailmassa mukana oleva.En varakas mutta en vähävarainenkaan, toki miehellä on minuun verrattuna maallista mammonaa roimasti enemmän..on hänen ollut luullakseni ihan pakko saada sitä minulle tiedoksi.
Kuitenkin ihan fiksusti ja leikinkin varjolla..ja kyllä minä häntä ymmärränkin ainakin jollakin tasolla.

Ensitapaamisemme oli jonkinlainen sattumien summa, ihan totta, vaikka niinhän sitä aina hehkutellaan...netti ei ole ollut tutustumispaikkamme.
Olen itsekin aivan samoilla linjoilla mitä kirjoitat, toisaalta on aika vaikeata saada häntä tässä innostuksen vaiheessa "järkiinsä".

Alkuperäinen kirjoittaja 12v.nuorempi:
Kiitos niiskunen asiallisesta vastauksestasi.
Olen jo itsekin aikuinen, työmaailmassa mukana oleva.En varakas mutta en vähävarainenkaan, toki miehellä on minuun verrattuna maallista mammonaa roimasti enemmän..on hänen ollut luullakseni ihan pakko saada sitä minulle tiedoksi.
Kuitenkin ihan fiksusti ja leikinkin varjolla..ja kyllä minä häntä ymmärränkin ainakin jollakin tasolla.

Ensitapaamisemme oli jonkinlainen sattumien summa, ihan totta, vaikka niinhän sitä aina hehkutellaan...netti ei ole ollut tutustumispaikkamme.
Olen itsekin aivan samoilla linjoilla mitä kirjoitat, toisaalta on aika vaikeata saada häntä tässä innostuksen vaiheessa "järkiinsä".

Sorri, mutta nuo lahjoja antelevat miehet tiedetään siniparroiksi.
Voit päätellä jotain: jos hän piirittää sinua lahjoilla, on yli-innokas, yleensäkin jos näet että hän on huomattavasti innokkaampi kuin sinä. ja puhuu jotain että "En ole koskaan ennen tuntenut näin" "Tämä kohtaamisemme on jotain ihmeellistä" "Voitko uskoa että en aluksi huomannut sinua mutta heti kun kohtasimme alkoi herätä kummia tunteita"
Ja siinä vaiheessa, kun tulee tämä jymypaukku: "En haluaisi satuttaa sinua ikinä" tai "pelkään että minuun tulee tämän suhteen takia sattumaan kovasti" (eli säälinkerjäystä, tietää että kukaan nainen ei halua satuttaa ketään)
niin tiedät että mies on melkovarmasti siniparta. Eli naissuhari, yksinäinen ja onneton mies jonka jokainen eukko on lähtenyt läksimään koska mies lahjoo nuorempia naisia.

Sitäpaitsi varminta rakkaus on silloin kun molemmat ovat samalla aaltopituudella. Ei niin että toinen joutuu kokemaan oloaan epämukavaksi. Varsinkaan nainen, se ei voi siitä muuttua. Vai olenko aivan väärässä?

Ikävää kyllä, kirjoituksesi kuulostaa vähän liiankin tutulta..tuolta kantilta katsottuna.
Saattaa olla että olen mennyt vähän"sekaisin" kaikesta huomiosta ja suosiosta.

Pakko miettiä tarkkaan..

Ikävää kyllä, kirjoituksesi kuulostaa vähän liiankin tutulta..tuolta kantilta katsottuna.
Saattaa olla että olen mennyt vähän"sekaisin" kaikesta huomiosta ja suosiosta.

Pakko miettiä tarkkaan..

Jep. Yleensä (puhun sekä omasta että muiden kokemuksesta) tässä siniparta-miestyypissä koukuttaa se, että nainen hyväsydämisenä ja rakkausromaaneja lukeneena ei kehtaa sanoa että ei, ja luulee että mies "riutuu" "kärsii" yms naisen takia. Sitten alat sääliä häntä, sitten kohta huomaat että ollaan saunottu yhdessä, menty käsikädessä yhdessä, pian mies haluaa hieroa hartioitasi jne.joka johtaa ennen pitkää mm. sänkyyn, hän ostaa sinulle kaikkea ja kun puhut että ei pitäisi, hän alkaa joko vakuuttelemaan että siinä ei ole mitään ihmeellistä, tai jos suhde on edennyt pitemmälle hän alkaa mököttää, koska et halua ottaa vastaan hänen antimiaan.

Sellaista pikkuhiljaista väsytystaktiikkaa.-ja suhde siitä joka alkaa, ei perustukaan siihen että molemmat olisi rakastuneita ja kokisivat aitoa yhteyttä, vaan siihen että nainen on hämillään ja mies koittaa jaksaa urheasti sillä linjalla jolle on lähtenyt, vaikka hänen tunteensa ovat yhtä häilyväisiä kuin muidenkin. Mutta jos ensimmäiseksi joululahjaksi ostaa timanttikorvikset, niin seuraavana jouluna ei mikään vähempi ainakaan ole luontevaa, molemmat joutuvat siinä sellaiseen kummalliseen lahjomis, kohteliaisuus, ja niinsanottuun väkisinrakastamisen kierteeseen.
Tällainen mies tuo yhtäkkiä saapuessaan naisen elämään, elämän "täyteen" näitä rakkaus- ja suhdeajatuksia, ja tätä tämäntyyppistä sisältöä. Jos vertaa normaali mieheen, niin ei hänen kanssaan joudu pohtimaan koko ajan, ja pidän jopa ihanne tilanteena sitä että nainen on vähän kyselemässä "rakkauden " perään, kuin että mies sitä heti alusta alkaen tuputtaa.
Siinä sellainen perussuomalainen naisenjäärä hämääntyy, koska menee mukaan ensin tavallaan säälistä , ja kohta huomaa että mies on tunkenut jalkansa elämään pysyvästi kuin takiainen.

Kerran tällainen siniparta vokotteli minuakin, ajelutti hienolla autolla ja vei hienoon asuntoon kattohuoneistoon, näköalaa katsomaan.
Tajusin onneksi ajoissa, kun olen aika jalat maassa- ihminen, että en minä jaksa kenenkään kanssa lässyttää "ooh, onpas hienoa" aah, "mikä mahtava hummeri-ateria valkoviinillä 100 euroa laaki"
Kun jätin miehen, hän soitteli monta viikkoa, mutta pian unohti, ja oli toinen nuori nainen kierroksessa. Tervehdimme toisiamme kadulla mutta eipä näytä enää siltä että minä olisin ollut se ainoa oikea tai etteikö mies olisi vallan hyvin toipunut, vaikka puhuikin alunperin että näkee sieluuni ynnä muuta.

Voi kamalaa mihin olen menossa. Olen oikeastaan koko pienen ikäni luullut olevani vahva nainen jota ei höynäytetä, melkein niin ettei edes yritetä. Niinhän se on mennytkin ..mutta nyt olen melko kaltevalla pinnalla.

Kiitos sinulle joka availet silmiäni.
Kuitenkin tottakai ajattelen ettei mies tätä pahuuttaan eikä ehkä laskelmoiden tee, ja näin huomaat että olen melko eksyssissä.
Kiitos vielä.

Kuulostaapa tutulta.. itse olen tapaillut miestä kuukauden ja nyt jo ostanut kalliita hajuvesiä, suunnittelee ostavansa timanttikorvikset ja merkkilaukkuja. Ja nyt puhui viimeksi Karibian risteilystä ja Italiaan lähdöstä. Siis KUUKAUSI tapailtu ja vakuuttaa olevansa todella ihastunut. Se on puhunut jopa naimisiinmenosta, lapsen nimestä, asuinpaikasta, vanhenemisesta yhdessä ja vaikka mistä. Ai, ja siitä kuinka mun ei tarvi sit enää olla töissä, kun alan odottaa.

Mitähän tässä nyt oikein tapahtuu. Kuulostaa jollain tavalla tutulta nuo puheet, vaikka tuntuu, että mies olisi aivan vilpittömästi vaan niin älyttömän rakastunut..

Tjaa, miettimistä täksi yöksi. Niin joo, eikä olla oltu vielä edes intiimissä yhteydessä ja on jo noin varma kaikista tunteistaan ja suunnitelmistaan...

Voi kamalaa mihin olen menossa. Olen oikeastaan koko pienen ikäni luullut olevani vahva nainen jota ei höynäytetä, melkein niin ettei edes yritetä. Niinhän se on mennytkin ..mutta nyt olen melko kaltevalla pinnalla.

Kiitos sinulle joka availet silmiäni.
Kuitenkin tottakai ajattelen ettei mies tätä pahuuttaan eikä ehkä laskelmoiden tee, ja näin huomaat että olen melko eksyssissä.
Kiitos vielä.

Kiva jos kokemuksistani on jollekin apua :)
Sanoisin vielä, että jos sinusta todella tuntuu että mies on sellainen, niin todennäköisesti on.
Hyvä mieli jää kun ei joudu näkemään ihan kaikkea kyseessäolevan laisten miesten kanssa, niin säilyttää sentään mukavan mielen ja voi miehestäkin ajatella lopulta suurin piirtein hyvää enemmän kuin pahaa.

Ehkä sinä et ole kuitenkaan mikään sinisilmäinenkään, koska kaikki erilaisten höpisijöiden kanssa alkaneet ihmissuhteet perustuvat kuitenkin ennenkaikkea siihen, kun jokainen ihminen tahollaan haluaa niin kovasti olla se hyvä ihminen, eli se ansa on omassa itsessä. Niin kauan on turvallisilla vesillä kun ei valehtele itselleen, ja muistaa aina katsoa kriittisesti että onko jokin tietty elämäntyyli tai tapa ilmaista, tuntea ja kanssakäydä sitä ominta itseä, vai onko se tulossa omaan elämään jonkun muun toimesta, ujutettuna.

En voi nyt sanoa muuta kuin, että olipa onneni(melko varmasti) että satuin kirjoittamaan ahdistuksestani.
Ainakin suhtaudun tähän tilanteeseeni melkolailla eri silmin ja miettein.
Olen kai ollut jotenkin niin tukossa etten ole ihan tarkkaan tiennyt missä mennään, mutta en voi olla mitenkään eri mieltä mistä puhut.
Olen pahoillani että sinä olet kokenut kaiken tuon..mutta luojalle kiitos selviytynyt ehjin nahoin.

Nyt vain mietin kuinka selviytyä tilanteesta loukkaamatta..luulisin että olen tiedostanut hyvän tavan hyvästeille. Turhaa pitkittää....

Toivotan hyvää Joulunaikaa, ja voisithan ehkä kertoa nykytilanteestasi jos haluat..

Nykytilanne on että olen säilynyt sellaisena kuin olen. Huolimatta miehistä ja muusta elämän tarjoamasta paskasta :)

En jaksa nyt nykytilannetta eritellä, jos kerron kaikki kuulumiset niin sekin eukko joka siniparran kanssa jäi lopulta vehtaamaan tunnistaa puheeni.
Se vain sanon, että pienin vaiva maailmassa on panna puhelin ja netti kiinni, ja jättää sönköttäjät pihalle sekoilemaan. Se syyllisyyden kaltainen tunne, ja se tunne että jäi ehkä jostain "kauniista" paitsi väistyy noin muutamassa päivässä. Sensijaan jos p*ska tarttuu kengänpohjaan se haisee joka juhlassa.

Sen verran voin sanoa, että tunnen hyvin sen "omassa itsessä" piilevän ansan, josta mainitsin.
Jäin hyvän herrasmiehen kanssa kimppaan, enkä älynnyt vaikeuksien koittaessa kuunnella puhetta. Halusin olla "hyvä" nainen, hyvä puoliso, rakkauden konkari.
Siitä seurasi että sidoin itseni tunnetasolla ja elämän käytännöntasolla ihmiseen, josta haluaisin kovasti eroon. Hän ei ole siniparta, eikä muu puliveivari, mutta tunteeni ovat mitä ovat. Olen silti naimisissa niiden asioiden kanssa joita olen sanonut, luvannut ja uskonut. Voin sanoa että rakkauden perässä ei kannata juosta, ja kannattaa jättää vastaamatta muutamaan puheluun, kannattaa välillä muistuttaa itselleen kuka haluaa olla, ettei joudu eräänä päivänä katsomaan peiliin ja ihmettelemään sitä kysymystä ihan tosissaan.