M
masis
Vieras
Moi. olen pienen koliikkivauvan äiti. olen tosi sosiaalinen ja puhelias tyyppi (ollut) mutta minusta on yhtäkkiä tullut punastelija. punastelen ihan tavallisissa jokapäiväisissä tilanteissa nykyisin kokoajan. tuntuu etten voi mitään sanoa kellekkään nykyisn ilman ankaraa punastusta. se on sitte alkanut rajoittaa menemisiäni ja tekemisiäni todella. en kohta viitsi enään minnekkään mennä tämän ongelmani takia. lisäksi meinaan tosi herkästi masentua joka asiasta, ja olen muutenkin väsynyt vauvan kanssa. nyt rupeaa tuntumaan, että tarvisin todella apua tähän ongelmaani, ennenkuin masennun täysin jne. MUTTA: minua estää menemästä lääkäriin se, että tällä paikkakunnalla on kaksi lääkäriä, ja molemmat ovat ns. perhetuttuja vanhempieni kanssa ja näen heitä muutenkin usein. en todellakaan kehtaa heille mennä puhumaan ongelmastani.
Eli, miten te jotka olette tällaisiin tapauksiin apua hakeneet, oletteko ensin varanneet tk:sta lääkäriajan, vai voiko mennä suoraan jollekkin psykologille/terapeutille tms?? Voivatko he kirjoittaa reseptiä masennuslääkkeisiin, vai onko se aina lääkärin homma?? Entä voiko mennä esim. naapuri paikkakunnan lääkäriin/terapeutille, vai onko mentävä aina oman paikkakuntansa sellaiselle?
Eli, miten te jotka olette tällaisiin tapauksiin apua hakeneet, oletteko ensin varanneet tk:sta lääkäriajan, vai voiko mennä suoraan jollekkin psykologille/terapeutille tms?? Voivatko he kirjoittaa reseptiä masennuslääkkeisiin, vai onko se aina lääkärin homma?? Entä voiko mennä esim. naapuri paikkakunnan lääkäriin/terapeutille, vai onko mentävä aina oman paikkakuntansa sellaiselle?