Ahdistava joulu anoppilassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Unelma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Unelma

Vieras
Kuinka monea ahdistaa joulu jo etukäteen? Me ollaan miehen kanssa tapeltu nyt joulunviettopaikasta kaksi päivää. Mies haluaisi mennä omien vanhempiensa luokse ja minä haluaisin juhlia joulua oman perheeni kanssa. Aatto ollaankin erillään, mutta joulupäivät olisi tarkoitus sukuloida yhdessä. Tällä hetkellä tuntuu vaan siltä, että viettäisin mieluummin vaikka yksin joulun kuin anoppilan vaivaantuneessa tunnelmassa. Siellä ei kenelläkään ole mitään puhuttavaa toisilleen, kaikki vain kyräilevät ja piikittelevät toisiaan ja puhutaan kateellisena pahaa selän takana. En pidä niistä ihmisistä yhtään ja he tuskin pitävät minusta. Mieheni siskot ovat pahimmat ilkeilijät ja jos saisin valita, en näkisi heitä enää koskaan. Minun vanhempani ja sisarukseni taas pitävät miehestäni ja kohtelevat häntä kuin omaa poikaa/veljeä. Minkä ihmeen takia meidän pitää väkisin mennä sellaiseen paikkaan jossa tulee vain paha mieli ja ahdistus??! Minulla menee ainakin joulutunnelma täysin jos joudun jo etukäteen stressaamaan anoppilan vierailusta. Mies on sitä mieltä, että anoppi odottaa meitä sinne, minä olen sitä mieltä, että olisivat vain tyytyväisiä jos minua ei näkyisi ja saisivat olla keskenään.

Blaah. Kellään muulla vastaavia ongelmia?

kyllä tavallaan löytyy mut ei ihan nuin pitkälle mennyttä. olen enemmän hyvää päivää tuttu anopin kans ku mikään ystävä.

miehelläni on kaks veljeä. toisen kans niistä jutellaan aina jotain ku nähään kuulumiset ym. mut toisen kans en oikeasti välittäs olla missään tekemisis ja hänen tyttöystävänsä kuuluu ihan samaan katekoriaansa. niin kylmiä ihmisiä ku voi olla. itsensä kehujia ym. ja tämä ärsyttävä veli on niin julma ja tosi v.mäinen äitiänsä kohtaan eikä kunnioita pätkääkään ei äitiä ku ketään muutakaan. naisen myötä näyttelee välittävänsä mut valitettavasti on niin läpinäkyvää.

en oikeasti halua hirveästi viettää aikaa heidän kans ku kaikki ovat yhdessä.mielummin olen vain sillon ku mieheni vanhemmat ovat koolla. heidän kans joten kuten voin jutella mut siihen se sit jääkin.anoppi suhtautuu jotenki oudosti muhun ja helposti ymmärtää asiat väärin ja sit siitä kuullaan.

en aio heidän kans jouluaattona yhdessä olla. mieheni käy heidän kotonaan sillon ku siellä muut ovat päivällä mutkan mut muuten olemme minun vanhempieni ja sisarieni kanssa. näin se on toiminut jo muutamana jouluna ja on edelleen. toki siellä päässä on ihmetelty ku mä en tule mut miks menisin jouluna sellaisten ihmisten luokse joiden tykö en halua sillon mennä ja miks en olisi vanhempieni tykönä omieni sisarusteni kanssa. se on minun perheeni.

Teepä kerrankin itsekäs ratkaisu! Minä sanoin viime jouluna äidilleni, etten tule aatoksi kotiin vaan olen miesystäväni kanssa. Hän nieli asian vain pienin vaikeuksin. Tapanina käytiin.

Sinun ei tarvitse käydä ollenkaan. Jos eivät pidä sinusta nytkään, tuskin käymättömyys asiaa enää oleellisesti pahentaa.

Miesystäväni taas käy mielellään kotonani muttei halua osallistua sukuni pippaloihin, hautajaisiin ym. Olen nielllyt puolestani asian pienin mökötyksin mutta yhdessä olemme edelleen :)

Et arvaa, miten helpottaa, kun kerran elämässään edes tekee juuri niin kuin itse haluaa! Itsekkäänä ronttina voi joku pitää, mutta pitäköön!

Yhteistyössä